رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد : خراسان جنوبی مهرماه میزبان تیم نوآوران سلامت به سرپرستی وزیر بهداشت

رءیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به حضور خیرین در مناطق محروم استان خراسان جنوبی و یادی از سفرهای گذشته تیم خیریه نوآوران سلامت در درح و قهستان با محوریت ارائه خدمات چشم پزشکی و دندان پزشکی با مسئولیت دکتر هاشمی وزیر بهداشت گفت: این خبر خوش را می توانم به مردم استان اعلام کنم که این تیم امسال در منطقه رقه بشرویه و طبس در حدود ۷۵ روز از اوایل مهرماه به ارائه خدمات خواهند پرداخت.
بهره برداری از ۳۰ پروژه بهداشتی درمانی در هفته دولت
دکتر کاظم قائمی با تاکید بر اینکه همواره تلاش کرده ام روز مره گی را کنار بگذارم و روند رو به رشد دانشگاه را متوقف نکنم ، به خبرنگار ما گفت : حدود ۲۵ تا ۳۰ پروژه با حضور وزیر بهداشت در شهریورماه در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به خدماتی که به مردم نهبندان در حوزه سلامت صورت گرفته، ادامه داد: بحث راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت نهبندان اقدام ارزشمندی است که امیدواریم بتوانیم با جذب دانشجوی بومی، برای ثبات و حفظ جمعیت آن کمک کنیم.
انجام ۱۴۰ عمل جراحی توسط تیم دکتر کلانتر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با قدردانی از حضور تیم فوق تخصصی جراحی مرهم به سرپرستی دکتر کلانتر هرمزی در بیرجند گفت: از حدود یک سال و نیم قبل پیگیر حضور و فعالیت این تیم خیرخواهانه برای ویزیت و جراحی رایگان بیماران شکاف لب، کام و ناهنجاری های مادرزادی صورت بودیم. دکتر قائمی با اشاره به حمایت های استانداری، فرمانداری و سایر دستگاه های مربوطه و حضور این تیم از ۱۲ لغایت ۱۶ تیر ماه در استان گفت : حدود ۲۰۰۰ ویزیت حضوری و الکترونیک بیماران انجام شد و ۱۴۰ بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفتند، به طوری که در روز دوم این گروه ۵۰ عمل جراحی انجام و یک رکورد منحصر به فرد ثبت کرد.
وی با اعلام اینکه ۷ اتاق عمل در اختیار این گروه قرار گرفت، افزود: خوشحالیم که در سطح استان بیماری تحت عنوان لب شکری و شکاف کام نداریم.
ارجاع چند بیمار لب شکری و شکاف کام به تهران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ارجاع چند بیمار به تهران خبر داد و بیان کرد: ما تمام امکانات مورد نیاز را رایگان در اختیار گروه گذاشتیم و بیمارانی از سایر استان های کشور هم در این برنامه تحت عمل جراحی قرار گرفتند.
دکتر قائمی با بیان اینکه این گروه پزشکی از همکاری دانشگاه و بیمارستان رازی ابراز خرسندی داشته اند، از مجموعه مسئولین، کادر درمانی و اداری بیمارستان و کمیته اجرایی دانشگاه قدردانی کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*