خراسان جنوبی قهرمان جشنواره فنون کشتی حمایت همگانی لازمه توسعه ورزش قهرمانی

روز گذشته مسابقات قهرمانی کشوری کشتی و جشنواره فنون در سالن مخابرات بیرجند برگزار شد. مسئول برگزاری این مسابقات لازمه توسعه ورزش همگانی و برگزاری مسابقات به میزبانی استان را حمایت همگانی از اداره کل ورزش و جوانان، استانداری، فرمانداری و شهرداری دانست چرا که یک نفر نمی تواند به تنهایی کاری انجام دهد.
این مسابقات برای اولین بار با حضور خانواده ها برگزار شد که استقبال خوبی نیز از این موضوع داشتند. با تعدادی از این خانواده ها که گفت و گو کردیم بر برگزاری اکثر مسابقات با حضور خانواده ها تاکید داشتند. مادری که با فرزند نوزادش به تماشای این مسابقات آمده بود، گفت: برای اولین بار است که مسابقه پسرم را از نزدیک می بینم و تجربه عالی بود کاش در مسابقات استانی و دیگر مسابقات در تمام رشته ها هم امکان حضور خانواده ها فراهم شود. سایر تماشاچیان نیز حضور خانواده ها هم در کنار فرزندان شان را باعث دادن انگیزه بیشتر به آنان بیان کردند.
خراسان جنوبی قهرمان جشنواره فنون در رشته فرنگی
مسئول برگزاری مسابقات به جشنواره فنون اشاره کرد و گفت: در رشته آزاد تیم خراسان جنوبی قهرمان کشور شد، توابع تهران دوم و تیم های مازندران و گلستان مشترکا سوم شدند. عبدا… فتوحی ادامه داد: همچنین در رشته آزاد مازندران، توابع تهران و خراسان رضوی به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند. وی با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی کشوری در رده سنی خردسالان به ۴ منطقه داده شده است، عنوان کرد: خراسان جنوبی مسابقات منطقه ۲ را برعهده داشت که ۸ استان در آن شرکت داشتند. به گفتۀ وی منطقه دو شامل استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، توابع تهران، مازندران، گلستان، سمنان و یزد است.
سطح مسابقات بالاست
مسئول برگزاری مسابقات کشوری سطح مسابقات را بالا دانست و افزود: میزبانی مسابقات خیلی عالی بود چه از نظر امکانات و چه از نظر اسکان و تغذیه و برخورد مناسب در سطح مسابقات بین المللی بود. فتوحی تصریح کرد: باید تلاش ها بیشتر شود تا بتوان مسابقات و میزبانی های بیشتری را در این استان برنامه ریزی کرد. وی خاطر نشان کرد: از لحاظ سخت افزاری نیز خراسان جنوبی وضع خوبی دارد.
پتانسیل وجود دارد نیاز به حمایت است
مسئول برگزاری مسابقات کشوری کشتی به میزبانی مسابقات بین المللی هم اشاره کرد و گفت: برای توسعه ورزش باید بودجه های مناسبی به هیئت ها داده شود و هیئت ها نیز به اهداف فدراسیون توجه و عمل کنند همانطور که هیئت کشتی با توجه به اهداف فدراسیون پیش رفته و رشد مناسبی پیدا کرده است.
فتوحی با بیان اینکه هیئت پزشکی باید بازدید متوالی از سالن ها و باشگاه ها را در برنامه خود داشته باشند، تاکید کرد: برای توسعه ورزش قهرمانی در استان ها باید همه ادارات به صورت همگانی به مسابقات و میزبانی ها توجه کنند. وی عنوان کرد: خانه کشتی بیرجند از لحاظ امکانات خیلی خوب است و با بازدیدی که داشتم فکر نمی کردم در این حد پیشرفته باشد. به گفتۀ وی حضور خانواده از نقاط قوت این دوره از مسابقات بود چرا که حضور آنها باعث انگیزه، شور و اشتیاق بیشتر در فرزندانشان شده است و امیدوارم این حرکت ادامه داشته باشد.
رئیس هیئت کشتی استان نیز سطح مسابقات را با حضور استان های قدری مانند مازندران خیلی بالا دانست و گفت: گروه منطقه ۲ که میزبانی آن بر عهده خراسان جنوبی است گروه مرگ نامیده می شود.
عباس سروری تصریح کرد: در این دوره از مسابقات کشوری ۱۸ تیم از ۸ استان حضور داشتند که ۴ تیم به دلیل میزبانی از خراسان جنوبی بودند و از دیگر استان ها ۲ تیم شرکت داشتند. وی با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران خراسان جنوبی در دو رشته فرنگی و آزاد ۴۸ نفر بود، گفت: در هر تیمی ۱۲ نفر شرکت داشتند.
نتایج مسابقات انفرادی در هر وزن و تیمی در شماره بعدی تقدیم خوانندگان عزیز خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*