آخرین خبر :

حوادث

مرد جوانی که در جریان مشاجره با همسرش او را خفه کرده بود پس از محاکمه در شعبه دهم دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و این حکم صبح دیروز مورد تأیید قضات دیوانعالی کشور قرار گرفت.

طناب دار در انتظار مردی که زنش را خفه کردبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرد جوانی که در جریان مشاجره با همسرش او را خفه کرده بود پس از محاکمه در شعبه دهم دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و این حکم صبح دیروز مورد تأیید قضات دیوانعالی کشور قرار گرفت.

این جنایت ۱۷ فروردین سال ۹۵ با قتل زن جوانی به نام راحله در منطقه نظام‌آباد رخ داده بود. پدر مقتول که جسد او را پیدا کرده بود موضوع را به پلیس خبر داد. در پی این قتل کارآگاهان جنایی در محل جنایت حضور یافتند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد زن ۲۸ ساله با فشردن گلویش به قتل رسیده است و حدود ۲۴ ساعت از وقوع قتل می‌گذرد و مأموران پی بردند از شوهرش خبری نیست.

این مرد چند روز بعد دستگیر شد و به بازپرس گفت: من در یک پیک موتوری کار می‌کردم از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب در آنجا مشغول کار بودم و هر روز ظهر زنم با من تماس می‌گرفت و می‌گفت از بیرون برایش غذا بخرم، روز وقوع قتل هم با من تماس گرفت و من برایش غذا خریدم.

همیشه ظهرها به خانه می‌آمدم، کمی استراحت می‌کردم و بعد به سر کارم برمی‌گشتم؛ آن روز هم به منزل رفتم و او مشغول خوردن غذا شد. هنگام غذا خوردن گفت «نمی‌خواهی به سر کارت بروی؟» گفتم نیم ساعت دیگر می‌روم، بعد با تلفن‌ همراهش مشغول صحبت با مادرش شده بود که ناگهان عصبی شد و به من گفت «چرا نزد خانواده‌ام از من بدگویی کرده‌ای؟»، او قصد داشت به منزل برادرش برود که جلویش را گرفتم و ناگهان ویترین منزل را به زمین پرت کرد و آن را شکست. من در آن لحظات با دست راست گلویش و با دست چپ جلوی دهانش را گرفتم وقتی به خود آمدم نفس نمی‌کشید.

پس از قتل با موتورم به ترمینال جنوب رفتم و حدود یک هفته در آنجا بودم و بعد هم در رستورانی به‌عنوان پیک‌ موتوری مشغول به کار شدم. شب‌ها در آنجا می‌خوابیدم که البته در این مدت خواب راحتی نداشتم تا اینکه سوار بر موتورسیکلت بودم که پلیس مرا متوقف کرد، پیاده فرار کردم اما پس از مسافتی بازداشت شدم.

این متهم پس از اعتراف به قتل همسرش در شعبه دهم دادگاه کیفری محاکمه شد و در جریان دفاع از خود مدعی شد همسرش را بشدت دوست داشته و این اتفاق به خاطر مادرزنش رخ داده است. این متهم پس از محاکمه با حکم قضات به قصاص محکوم شد و این حکم را صبح دیروز قضات دیوانعالی تأیید کردند.

 

 

چگونه مامور قلابی را شناسایی کنیم/ شگرد "مامورنما" برای فریب مردم

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا در یادداشتی به تشریح راه های مختلف شناسایی افرادی که با عنوان جعلی مامور نظامی و انتظامی، اقدام به فریب و سرقت از شهروندان می کنند، پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این یادداشت آمده است؛ چنانچه افرادی که خود را مامور سازمان های نظامی یا انتظامی معرفی می کنند و تقاضای بازرسی بدنی از شما یا منزلتان را دارند حتما از مامور بودن آنها مطمئن شوید و به صرف داشتن تجهیزات پلیسی که چه بسا قلابی است فریب نخورید؛ سارقان مامورنما به دلیل تجربه مجرمانه و با استفاده از تجهیزات قلابی از سهل انگاری، غفلت و عدم مهارت شهروندان در تشخیص ماموران واقعی از افراد متقلب سوء استفاده کرده و مرتکب سرقت می شوند.

راه های پیشگیری

برابر قوانین و مقررات، دستوالعمل نیروی انتظامی، کلیه ماموران پلیس چه با لباس خدمت و چه لباس شخصی مکلف به ارائه نشان و کارت شناسایی خود می باشند.

بدون احراز هویت، درب منازل و خودروهایتان را به روی فردی که خود را مامور انتظامی معرفی می کند باز نکنید و اجازه ندهید هر کسی به حریم شخصی شما وارد شود؛ ماموران نیروی انتظامی برای ورود به منزل باید حکم قضایی ارائه دهند.

“به نوع درخواست ماموران توجه کنید” به خاطر داشته باشید درخواست ماموران پلیس ابتدا احراز هویت افراد است که برای آگاهی از آن کارت شناسایی درخواست می کنند نه کیف یا سوئیچ خودرویشان را؛ بنابراین مراقب افرادی که تحت عنوان مامور پلیس از ابتدا قصد کنترل چک پول و اشیای خریداری شده با ارزش شما را دارند باشید..

در صورتی که فرد مدعی از شما درخواست کرد تا پیاده همراه او بروید با رعایت ادب بخواهید صبر کند تا خودروی گشت کلانتری در محل حضور پیدا کند؛ اگر فرد واقعا مامور نباشد از این کار امتناع خواهد کرد.

اگر به تازگی از بانک یا سایر مراکز مالی بیرون آمده اید و مقدار زیادی پول نقد یا اسناد و اموال با ارزش دیگری را به همراه دارید و فردی با لباس مامور ناجا به شما اتهامی وارد می کند هوشیار باشید و به دقت موارد ایمنی را رعایت کنید؛ زیرا احتمالا با باندی از سارقان مواجهید که به شیوه زاغ زنی از بانک تعقیب تان کرده اند و از وجود نقدینگی و اموال با ارزش نزد شما مطلعند.

در جرایم رانندگی سبک، کارکنان نیروی انتظامی برای انتقال خودروی افراد به مراکز مورد نظر خودروی خود را با خود فرد به همراه یک مامور منتقل می کنند اگر فرد مدعی دستور انتقال خودروی شما به پارکینگ را بدون شما صادر کرد به مامور بودن او شک کنید و اجاز ه ندهید خودروی شما را به تنهایی به پارکینگ انتقال دهد.

در صورتی که فرد مدعی در برابر درخواست شما مبنی بر ارائه کارت شناسایی، تحکم کرد یا برخورد لفظی شدیدی نمود خونسردی خود را حفظ کنید و بر این حق قانونی خود پافشاری کنید.

در بازرسی منازل به صورت قانونی و متعارف پلیس حتما از صاحبخانه می خواهد در تمام مراحل بازرسی از همه بخش ها حضور داشته باشد پس از پایان بازرسی، صورت جلسه دقیقی با ذکر جزئیات از هنگام ورود تا پایان بازرسی در حضور صاحبخانه تنظیم می گردد؛ اگر ضبط اموال و اجناس ضرورت داشته باشد به دقت در این صورت جلسه ذکر می شود.

اگر فرد مدعی برای بازرسی به تنهایی به اتاقی وارد شد و با توسل به بهانه های گوناگون به شما اجازه حضور در محل را نداد در مامور بودن وی شک کنید.

اگر در هنگام بازرسی به هر دلیلی به مامور بودن افراد شک کردید فورا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

به هر حال به یاد داشته باشید که حفظ جان از حفظ مال مهمتر است ؛ اگر ممکن است جانتان به خطر بیفتد با سارقان مقابله نکنید.

عوامل زمینه ساز

عدم اشنایی افراد با قوانین و مقررات، حقوق شهروندی و تسلیم شدن بی قید و شرط در برابر افراد مامورنما

اطمینان، غفلت و سهل انگاری شهروندان در احراز هویت افرادی که ادعا می کنند پلیس هستند.

دستپاچگی و فقدان تمرکز افراد در مواجهه با ایراد اتهام از سوی افراد مامور نما

نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهرات زیاد در منزل

در صورت وقوع چه باید بکنید؟

خونسردی خود را حفظ کنید.

با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید یا به کلانتری محل وقوع جرم اطلاع دهید، زیرا تشکیل پرونده با گزارش کلانتری و بازدید از محل انجام می شود.

کلیه اطلاعات خود درباره نحوه وقوع سرقت و مشخصات سارق را در اختیار ماموران پلیس قرار دهید.#

*سرهنگ کارآگاه “رضا موذن”، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا

 

 

 

 

 

واژگونی نیسان، ۱۳ مجروح برجای گذاشت

تصادف

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور از واژگونی یک دستگاه نیسان حامل اتباع افغان خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ دکتر نوری در ارتباط با جزئیات واژگونی یک دستگاه نیسان حامل اتباع افغان گفت: این حادثه حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح امروز (چهارشنبه،۳۱ مرداد) در محور قیر- جهرم رخ داده است.

وی افزود: پس از تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس بلافاصله ۴ دستگاه آمبولانس جهت انجام اقدامات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور،معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه در این حادثه ۱۳ نفر مجروح شدند که توسط تکنسین‌های اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافتند.

 

 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان لاشه یک راس قوچ وحشی را کشف و ضبط کردند.

اکبری، افزود: براساس گزارشات واصله از سوی همیاران افتخاری محیط زیست مبنی بر حضور مشکوک دو نفر در یکی از مناطق آزاد شهرستان و صدای شلیک تیر، بلافاصله محیط بانان به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

اکبری با بیان اینکه با حضور محیط بانان در منطقه شکارچیان متخلف اقدام به فرار کردند، گفت:: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پس از پایش منطقه، موفق به کشف لاشه یک راس قوچ وحشی شدند و اقدامات لازم جهت شناسایی و دستگیری شکارچیان متخلف در حال انجام است.

 

 

 

 

 

 

 

کشف ۹۰۰۰ تن آهن احتکار شده از انبار ۳هکتاری + عکس

احتکار

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف بیش از ۹۰۰۰ تن آهن احتکار شده در یک انبار سه هکتاری در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ کیوان ظهیری در حاشیه بازدید از این انبار به ایسنا گفت: همکاران من در پلیس پیشگیری شب گذشته انباری به مساحت ۳۰ هزار متر مربع را که به محلی برای دپو و احتکار انواع آهن آلات بدل شده بود شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه در این انبار انواع ورق‌های فولادی، تیرآهن‌های ساختمانی، لوله‌های ساختمانی، میل‌گرد و لوله‌های وارداتی از بیش از یکسال پیش دپو و احتکار شده بود، گفت: برآوردهای اولیه ما نشان می‌دهد که بیش از ۹۰۰۰ تن انواع آهن آلات در این انبار احتکار شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ارزش ریالی اقلام احتکار شده را بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در همین راستا یک نفر نیز دستگیر شده که البته تحقیقات پلیس با هماهنگی دستگاه قضایی ادامه دارد.

ظهیری اعلام کرد: این انبار تا زمان تعیین تکلیف دستگاه قضایی و مشخص شدن وضعیت اقلام احتکار شده پلمب خواهد بود.

انتهای پیام

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی:

کشف احتکار۶ میلیاردی در بیرجند/۲ واحد صنفی متخلف پلمپ شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۶ میلیارد ریال کالای احتکار شده در شهرستان بیرجند خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مجید شجاع اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی استان، از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار انواع کالاهای مورد نیاز مردم در دو انبار واحد صنفی واقع در شهرستان بیرجند مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: بلافاصله با کسب مجوز قضایی و با حضور نمایندگان پلیس آگاهی، ماموران اماکن، تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت، از انبارهای مورد نظر بازدید به عمل آمد که در نتیجه آن ۵۰ تن برنج خارجی و ۱۰ تن شکر به ارزش ۶ میلیارد ریال که به صورت احتکار و فاقدفاکتور خرید و فروش بود کشف شد.

شجاع تصریح کرد: در این رابطه دو واحد صنفی متخلف پلمپ و دو متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی یادآور شد: نیروی انتظامی پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و به منظور حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی، برخورد قاطع و قانونی با قاچاقچیان کالا را طی سال جاری در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان می توانند اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

یکی از اعضای سابق شورای شهر ورامین که طی جنایتی هولناک همسر دومش را با خودرو زیر گرفته و به قتل رسانده است، در دادگاه مدعی شد حاضر است ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان دیه او بپردازد.

توطئه عضو سابق شورای شهر برای کشتن همسر دومشبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از اعضای سابق شورای شهر ورامین که طی جنایتی هولناک همسر دومش را با خودرو زیر گرفته و به قتل رسانده است، در دادگاه مدعی شد حاضر است ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان دیه او بپردازد.

این متهم صبح دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و چند تن از فرزندانش از قصاص پدر گذشتند.

این جنایت در خرداد پارسال بدنبال مرگ مشکوک همسر دوم متهم اتفاق افتاد و درنخستین مرحله تحقیقات به نــــــظر می رسید این زن جوان به طور اتفاقی در یک سانحه رانندگی در یکی ازخیابان های ورامین جان باخته است، اما وقتی کارآگاهان جنایی به بررسی دوربین‌های مدار بسته آن خیابان پرداختند تا شماره پلاک خودرو را شناسایی کنند دریافتند که این خودرو شباهت زیادی به خودروی شوهر این زن دارد.

بنابراین در بررسی‌های بیشتر دریافتند راننده فراری خودرو شوهر این زن است. مجید عضو شورای شهر ورامین به اتهام قتل عمد همسرش دستگیر شد ودرنخستین بازجویی‌ها منکر این اتهام شد اما طولی نکشید که راز جنایتش را فاش کرد و گفت: چند وقتی بود که با همسر دومم اختلاف داشتم تا اینکه تصمیم گرفتم برای انتقام‌جویی ضربه‌ای به او بزنم می‌خواستم فقط پایش بشکند اما وقتی پشت فرمان نشستم او را با خودرو زیر گرفتم که در دم جان باخت.

این متهم پس از اعتراف به جنایتی که مرتکب شده بود صبح دیروز به اتهام قتل عمد در شعبه یازدهم دادگاه کیفری به ریاست قاضی متین راسخ وبا حضور قاضی رحمانی مستشار دادگاه پای میز محاکمه ایستاد.در ابتدای جلسه چند تن از فرزندان مقتول از قصاص پدرشان گذشت کردند اما بقیه فرزندان خواستار قصاص قاتل مادرشان شدند.

سپس متهم درجایگاه قرارگرفت و گفت من به هیچ وجه نمی‌خواستم همسرم را به قتل برسانم وهمه این ماجرا فقط یک اتفاق بود. من برای پرداخت دیه همسرم به فرزندانم حاضرم ۶۰۰میلیون تومان هم بدهم. سپس رئیس دادگاه فرزندان او را دعوت به صلح وسازش کرد و آنگاه قضات جلسه برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*