حوادث

زنی که غیرقانونی عقرب صید می‌کرد، هنگام خروج از مرز دو غارون بازداشت شد.

زن عقرب‌گیر در تهران دستگیر شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جواد علیپور، رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست تایباد گفت: نیروهای مرزبانی مستقر در پاسگاه ۱۷ شهریور مرز دوغارون هنگام کنترل مسافران خروجی به سمت کشور افغانستان این متخلف زیست‌محیطی را شناسایی و بازداشت کردند.

وی تصریح کرد: این زن متخلف ۱۰ عدد عقرب را از قصر شیرین در استان کرمانشاه وارد تهران کرده بود که قصد خروج آنها را به سمت کشور افغانستان داشت.

زنده‌گیری عقرب برای فروش و به‌منظور استفاده‌های دارویی صورت می‌گیرد که هرگونه زنده‌گیری گونه‌های مذکور نیازمند مجوز زیست محیطی است.

گفتنی است شکار و صید این نوع از گونه‌های جانوری بنا به نظر قاضی پرونده از ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و یک یا شش ماه محکومیت کیفری دارد. پرونده این زن بعد از رسیدگی برای محاکمه به دادگاه ارسال می‌شود.

 

 

 

 

کد خبر: ۸۲۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ – ۱۱:۵۴ ۰۳ August 2018

زنان جوان مصری تلاش کرده‌اند با پارکور به جنگ خشونت علیه زنان، به خصوص در خیابان‌های قاهره بروند.

به گزارش ایلنا، مصر در سال ۲۰۱۸ به عنوان خطرناک‌ترین کشور برای زنان از سوی موسسه تامسون رویترز انتخاب شد. از این رو زنان جوان مصری تلاش کرده‌اند با پارکور به جنگ خشونت علیه زنان، به خصوص در خیابان‌های قاهره بروند.

پارکور در دهه ۸۰ در فرانسه پایه‌گذاری شد و با اینکه سال‌ها است مردان مصری نیز این ورزش را انجام می‌دهد اما برای زنان مصری، این ورزش کاملاً جدید است و برای اولین بار است که در حال تمرین این ورزش در مصر هستند.

این تمرین‌ها هفته‌ای یک روز برگزار می‌شود.

یکی از دختران پارکورباز مصر گفت: در شهری مانند قاهره که آزارهای خیابانی مسئله‌ای هر روزه است، من احساس می‌کنم قوی‌تر هستم. اگر مردی تلاش کند تا من را لمس کند یا از من دزدی کند، من تلاش می‌کنم به سرعت فرار کنم و از مزاحم هم کاری برنمی‌آید.

 

 

کد خبر: ۸۲۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ – ۱۶:۳۶ ۰۳ August 2018

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور از آزادی یک گروگان به نام حسین اسدی در خارج از مرزها خبر داد.

سردار محمدمارانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: جوانی به نام حسین اسدی ۸ ماه قبل توسط اشرار ربوده و به کشور همسایه منتقل شده بود.

وی اضافه کرد: با مراجعه خانواده وی به مسؤولان امنیتی سیستان و بلوچستان، اقدامات لازم توسط نیروهای قرارگاه قدس سپاه انجام و روز گذشته این فرد آزاد شد.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با بیان اینکه از خانواده فرد ربوده شده ۶ میلیارد تومان وجه نقد مطالبه کرده بودند، عنوان کرد: این فرد بدون پرداخت هیچ وجهی با تلاش نیروهای قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه آزاد شد.

 

 

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: بارش شدید باران ظهر امروز پنجشنبه به منازل مسکونی و مزارع کشاورزی ۳ روستای دهستان شهرآباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

کد خبر: ۸۲۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ – ۲۱:۰۶ ۰۲ August 2018
مهدی یوسفی جمارانی افزود: عمده خسارت به روستای های شهرآباد، دهین و بادرود در بخش مرکزی وارد شده و تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: بر اثر جاری شدن سیل به تعدادی از کندوهای زنبور داران، ۱۰ واحد مسکونی و در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت این منطقه خسارت وارد شده است.
فرماندار فیروزکوه نقطه آغاز وقوع سیل را در مکانی پایین تر از کمپ گردشگری تنگه واشی اعلام کرد و گفت: جاری شدن سیل در تنگه واشی پنج نفر مصدوم بر جا گذاشت که با کمک نیروهای امدادی به صورت سرپایی مداوا شدند.
وی گفت که میزان دقیق خسارت وارده سیل امروز در دست بررسی است.
فیروزکوه با ۴۰ هزار نفر جمعیت در شمال شرقی تهران واقع شده است.

 

 

 

کد خبر: ۸۲۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ – ۲۰:۵۰ ۰۲ August 2018

آتشپاد دوم مهدی رضایی بعدازظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظهر امروز (پنج شنبه) حادثه انفجار در منطقه چمن مشهد به آتش نشانی اعلام و به سرعت تیم های آتش نشانی به محل اعزام شدند.

به گزارش مهر، وی افزود: در این حادثه فرد ضایعات جمع کن هنگام جابجایی ضایعات به شیء ناشناخته برخورد کرده که هنگام بررسی و دستکاری، این شیء دچار انفجار شده و موجب انتشار گازی ناشناخته می شود.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: تیم شیمیایی آتش نشانی مشهد به سرعت به محل اعزام شدند و فرد ضایعات جمع کن که دچار سوختگی جزئی شده بود به همراه ۱۹ نفر از افرادی که در اطراف این محل در معرض این گاز قرار گرفته بودند به بیمارستان منتقل شدند.

رضایی تصریح کرد: دو آتش نشانان نیز که در معرض گاز متصاعد شده قرار گرفته بودند به بیمارستان منتقل شدند و شیء برای شناسایی به آزمایشگاه منتقل شد و محیط پس از ایمن سازی به عوامل انتظامی تحویل داده شد

 

 

مرد جوان بر اثر شلیک گلوله در مهمانی شبانه در آپارتمانی در شهرک غرب به قتل رسید.

به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز(پنجشنبه) مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند مرد جوانی در یک مهمانی که در آپارتمانی در خیابان فلامک برگزار شده بود، با شلیک گلوله دچار جراحات شده و پس از انتقال به بیمارستان آتیه به علت شدت جراحات وارده جان باخته است.

بنابر اظهارات مأموران مقتول با دو نفر از دوستان خود در یک مهمانی در آپارتمان حضور داشتند که یکی از دوستانش (صاحب‌خانه) با اسلحه شکاری مقتول را مورد هدف قرار داده بود، همچنین بررسی‌های اولیه نشان داد ضارب و فرد دیگر مقدار زیادی مشروبات الکلی مصرف کرده بودند.

 

 

 

 

 

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری سه کلاهبردار در پوشش ارائه ضمانت نامه بانکی جهت دریافت وام خبر داد.

کلاهبرداری در پوشش ضمانت نامه‌های مجعول برای دریافت وام بانکیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری سه کلاهبردار در پوشش ارائه ضمانت نامه بانکی جهت دریافت وام خبر داد که با سوء استفاده از عدم طرح شکایت مالباختگان در مراجع قضایی و انتظامی موفق به کسب نامشروع بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شده بودند.

سرهنگ محسن معظمی در توضیح این خبر عنوان داشت: در پی وصول اخبار و اطلاعات مبنی بر فعالیت یک زن و شوهر جوان (متولد ۱۳۶۲) در محدوده مهرآباد جنوبی در خصوص “ارائه ضمانت نامه‌های مجعول برای دریافت وام بانکی”، موضوع جهت رسیدگی در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات کارآگاهان در خصوص نحوه‌ی فعالیت این زن و شوهر نشان داد که آن‌ها از طریق انتشار آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار و همچنین “سایت دیوار” نسبت به انتشار آگهی با موضوع “تهیه ضمانت نامه معتبر جهت دریافت وام بانکی از طریق شرکت‌های معتبر ” اقدام کردند که در ادامه کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با شناسایی دو شرکت به نام‌های “گیتی فراز” و “تعاونی سازه گستر” و بررسی از طریق سازمان ثبت شرکت‌ها اطمینان پیدا کردند که اساسا هیچگونه شرکتی با این مشخصات ثبت نشده است.

تحقیقات نامحسوس پلیسی همچنان در دستور کار کارآگاهان قرار داشت و مشخص شد این زن و شوهر با یک دستگاه پژو پارس سفید رنگ به شماره انتظامی مشخص به یک آژانس کرایه اتومبیل در منطقه مهرآباد جنوبی تردد داشته و از طریق تعدادی مشخص از رانندگان آژانس و با پرداخت کرایه‌ای بیشتر به آن‌ها (به جهت همکاری رانندگان) نسبت به ارسال اسناد و مدارک مجعول و نهایتا دریافت پول از افراد متقاضی دریافت وام اقدام می‌کنند که این محل (آژانس) شناسایی و تحت مراقبت کارآگاهان قرار گرفت.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری سه متهم در این پرونده گفت:: سرانجام ۳۱ تیرماه متهمین در زمان مراجعه به آژانس جهت تحویل گرفتن پاکت‌های حاوی پول دریافتی از رانندگان آژانس کرایه اتومبیل دستگیر؛ در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها در منطقه مهرآباد جنوبی اسناد و مدارک مجعول از جمله فیش‌های حقوقی و احکام کارگزینی صادر شده به نام شرکت‌های گیتی فراز و تعاونی سازه گستر به همراه امهار ساخته شده به نام این دو شرکت کشف شد.

متهمین در همان اعترافات اولیه صراحتا به فعالیت مجرمانه‌ی خود در خصوص انتشار آگهی کذب در روزنامه‌های کثیرالانتشار و همچنین سایت دیوار اعتراف و سرکرده گروه وبرنامه ریز اصلی تمامی این اقدامات را شخص دیگری معرفی کردند که این شخص نیز در مخفیگاهش در شهرک قدس (شهرک غرب) شناسایی و دستگیر شد؛ همچنین برابر هماهنگی با مقام قضایی از ادامه‌ی فعالیت آژانس اتومبیل کرایه شناسایی شده در منطقه مهرآباد جنوبی جلوگیری شد.

متهمین در اعترافات تکمیلی، در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری از صد‌ها نفر عنوان داشتند: زمانیکه افراد به شماره‌های داخل آگهی تماس می‌گرفتند، از آن‌ها می‌خواستیم تا در مرحله اول و جهت ثبت نام اولیه، مبلغ ۵۰ هزار تومان به حساب‌های مختلف بانکی متعلق به “محسن” (سرکرده گروه) پول واریز نمایند؛ در ادامه تصاویر مدارک (فیش بانکی و احکام کارگزینی) را از طریق تلگرام برای آن‌ها ارسال کرده و عنوان می‌کردیم که برای حضور ضامن در بانک جهت انجام ضمانت می‌بایست مبلغ ۲۵۰ هزار تومان دیگر پرداخت نمایند؛ زمانیکه این مبلغ نیز پرداخت می‌شد، دیگر پاسخگوی تماس‌های تلفنی افراد نمی‌شدیم؛ نشانی شرکت‌ها نیز اساسا وجود خارجی نداشت، چون شرکتی وجود نداشت که آدرس داشته باشد.

سرهنگ محسن معظمی با اعلام ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی این پرونده نیز گفت: کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بررسی اسناد و مدارک بدست آمده از مخفیگاه متهمین موفق به شناسایی تعداد قابل توجهی از مالباختگان شدند که نسبت به واریز پول به حساب متهمین اقدام کرده، اما به واسطه مبلغ پائین پول واریز شده به حساب متهمین هیچگونه طرح شکایتی در هیچ مرجع قضایی و انتظامی نداشته و همین موضوع زمینه اصلی ادامه فعالیت متهمین و کلاهبرداری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی از سوی آن‌ها بوده است.

سرهنگ کارآگاه محسن معظمی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمین به کلاهبرداری از تعداد زیادی از مالباختگان و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی بویژه مالباختگان در این پرونده، هماهنگی لازم با بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران انجام و متهمین با قرار قانونی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و در پوشش دو شرکت “گیتی فراز” و “تعاونی سازه پایدار” مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*