جمعه بازار صنایع دستی در روستای خراشاد بیرجند دائمی می شود

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند گفت: جمعه بازار صنایع دستی در روستای خراشاد این شهرستان با توجه به استقبال گسترده مردم از آن دائمی می شود.

حسنعلی فولادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و بخشدار بخش مرکزی شهرستان بیرجند از بازارچه صنایع دستی و اقامتگاه بومگردی روستای خراشاد بازدید کردند.
وی ادامه داد: پس از این بازدید در خصوص احداث جمعه بازار صنایع دستی و مشاغل خانگی در این روستا بحث و برنامه ریزی شد و پیگیری اعتبارات از سوی بخشداری بخش مرکزی مد نظر قرار گرفت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند گفت: ساخت بازارچه سنتی فروش محصولات و صنایع دستی خراشاد در زمینی که به این منظور در ورودی روستا توسط دهیاری مسطح شده است ساخته می شود.
فولادی با بیان اینکه این جمعه بازار با استقبال بی نظیر بازدیدکنندگان از روستاهای مجاور و مردم خراسان جنوبی روبه رو شده است یادآور شد: هنرمندان حوله های دستباف خراشاد در این بازار از ساعت ۱۶ تا ۲۱ کنار دیگر محصولات روستا و سوغات محلی به عرضه و فروش صنایع دستی می پردازند.
حوله بافی روستای خراشاد ثبت ملی شده و جشن آن نیز ۲۰ شهریور سال گذشته با حضور مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور ، جمعی از مسئولان استانی و مردم روستا برگزار شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*