جشن شکرگزاری عناب در خوسف برگزار می شود

 فرماندار خوسف گفت: جشن شکرگزاری عناب اعم از کاشت، داشت و برداشت این محصول ۲۵ مرداد ماه جاری در محیطی از باغات شهرستان خوسف با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا محمد شفیعی عصر دوشنبه در بازدید خبرنگاران از باغات عناب استان در روستای سیوجان خوسف افزود: یکی از کارهایی که می توان برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال انجام داد، معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های استان است.
وی بیان کرد: در این راستا سعی داریم در کنار معرفی ظرفیت ها، چالش ها و فرصت ها را به نوعی معرفی کنیم.
فرماندار خوسف گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز برای جشن شکرگزاری در حوزه استارت آپ ها (شرکت های نوپا) میهمانان کشوری را به استان دعوت کرده است و در زمینه بازاریابی و فرآوری محصول عناب استان یکسری تفاهم نامه ها امضا می شود.
وی اظهار داشت: در زمینه نژاد انواع عناب و کلکسیون این محصول در برخی شهرستان ها از جمله سربیشه اقدامات خوبی انجام شده است و از آنجا که خشکسالی های سال های اخیر به فعالان بخش کشاورزی فشارهای زیادی وارد می کند ناچاریم به سمت توسعه محصولات باغی و جایگزینی آن با برخی محصولات آب بر پیش برویم.
شفیعی سطح زیر کشت عناب شهرستان خوسف را یکهزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: این فرصت را می توان توسعه داد، همانطور که در زمینه گل نرگس شهرستان خوسف در حال پیشرفت و توسعه هستیم و اقدامات خوبی از جمله بیمه نرگس کاران در حال انجام است.
وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری جشنواره های استانی و ملی دغدغه کشاورزان کاهش یافته و تا حدودی مشکلات آنها به ویژه در بخش بازاریابی حل و فصل شود.
جمعی از نمایندگان رسانه های استان عصر امروز (دوشنبه) با حضور رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار خوسف و مدیرکل روابط عمومی استانداری از باغات عناب روستای سیوجان در شهرستان خوسف بازدید کردند.
زرشک، عناب و زعفران از محصولات شاخص استان خراسان جنوبی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*