آخرین خبر :

تماشای خانوادگی مسابقات کشتی

رئیس هیات کشتی استان از برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی کشور در رده خردسالان در روز جمعه ۲۶ مردادماه از ساعت ۹ صبح در سالن مخابرات بیرجند خبر داد.
عباس سروری با بیان اینکه شهروندان می توانند به صورت خانوادگی برای تماشای این مسابقات به سالن مخابرات مراجعه کنند، گفت: این مسابقات در رشته های آزاد و فرنگی با شرکت ۲۴۰ کشتی گیر در قالب ۱۶ تیم از استان های مازندران، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، سمنان، مرکزی، قم و خراسان جنوبی برگزار می شود و ۱۵ داور بین المللی و ۵ داور ملی از استان این مسابقات را قضاوت خواهند کرد.
وی تصریح کرد: این مسابقات زمینه ساز مسابقات بین المللی کشتی به میزبانی استان خواهد بود که فعلا حضور کشتی گیران کشورهای پاکستان، هند، ارمنستان و افغانستان در این مسابقات در رده های نونهالان، جوانان و بزرگسالان قطعی شده است.
وی افزود: هزینه میزبانی مسابقات خردسالان قهرمانی کشور را ۳۰ میلیون تومان برآورد کرده ایم که اداره کل ورزش و جوانان ۵ میلیون تومان به صورت علی الحساب برای این منظور اختصاص داده و جذب کمک خیرین را نیز در این راستا در برنامه داریم. سروری اضافه کرد: سال گذشته اولین جام پیشکسوتان را به نام استاد عرب برگزار کردیم و امسال هم این جام را با نام پیشکسوت بزرگوار دیگری که در قید حیات هستند برگزار خواهیم کرد.
وی همچنین گفت: در سال ۹۶ تعداد ۶۲۵ کشتی گیر آقا و ۱۵ کشتی گیر خانم بیمه شده در استان داشتیم که در حال حاضر این تعداد به حدود یک هزار نفر رسیده است. به گفته وی، بودجه سال گذشته هیات کشتی استان ۴۱ میلیون تومان شامل ۳۱ میلیون تومان از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان و ۱۰ میلیون تومان از سوی فدراسیون بوده است و این در حالی است که هزینه کرد هیات با کمک های خیرین ۱۰۴ میلیون تومان بوده است. سروری با بیان اینکه کشتی گیران منتخب تیم کشتی استان باید کسانی باشند که قدر و منزلت دو بنده این تیم را بدانند، اظهار کرد: کشتی گیرانی که در مسابقات قهرمانی استان در جمع ۳ نفر اول قرار می گیرند و یا کسانی که در اردوهای انتخابی توسط کمیته فنی انتخاب می شوند به عضویت تیم استان در می آیند.
وی با ذکر اینکه پیگیر احداث خوابگاهی ۲۰۰ نفره هستیم، افزود: در حال حاضر زمین مورد نظر مشخص شده و به محض مشخص شدن متراژ و برگزاری جلسه با خیرین پیگیر آغاز عملیات اجرایی می شویم. البته تجهیز این سالن را فدراسیون کشتی تقبل کرده است. برای مسابقات پیش رو نیز از خوابگاه های آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد.
سروری با اشاره به راه اندازی هیات کشتی بانوان، گفت: این هیات در حال حاضر ۳۰ نفر بیمه شده دارد که در اولین حضور خود در مسابقات کشتی در مجموع تیمی در جایگاه هجدهم قرار گرفتند و در بخش انفرادی مقام های هشتم، یازدهم و سیزدهم کشور را کسب نمودند. رئیس هیات کشتی استان در پایان جلسه از خبرنگاران حاضر تجلیل کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*