براساس اجرای یک طرح پژوهشی در شهرهای بیرجند و قاین مشخص شد: رضایت مردم از امنیت و درمان

مجری طرح ملی پیمایش سرمایه و سلامت اجتماعی گفت: براساس یک طرح پژوهشی که از سوی وزارت کشور در شهرهای بیرجند و قاین اجرا شده است. ۹۰ درصد مردم از خدمات دولت در دو حوزه امنیت و درمان راضی و از سایر حوزه ها ناراضی اند. به گزارش امروز خراسان جنوبی مرتضی ابراهیمی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان بیرجند که روز گذشته در فرمانداری این شهر برگزار شد گفت: در طرح ملی پیمایش سرمایه و سلامت اجتماعی که مجری آن وزارت کشور است پرسشنامه هایی در اختیار افراد قرار گرفت که تاکنون براساس اطلاعات استخراجی از  ۲۵۰مورد پرسشنامه، ۹۰درصد مردم به جز در حوزه های درمان و امنیت از خدمات سایر حوزه ها ابراز نارضایتی کرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بیرجند هم در این جلسه از پیگیری برای تدوین و ارائه طرح شهر عاری از کودکان خیابانی توسط اداره بهزیستی این شهرستان خبر داد.
رضا حدادی افزود: باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای تهیه طرح های حوزه اجتماعی و فرهنگی استفاده کرد.
وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی در خانه محله های سطح شهر بیرجند در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.
مواد مخدر صنعتی، طلاق و مهاجرت
شایع ترین آسیب های اجتماعی
رئیس کمیته امداد منطقه یک شهرستان بیرجند نیز گفت: طی سال ۹۷ تعداد ۸۹۷ مددجو در جلسات مشاوره ای و راهنمایی فردی و گروهی شرکت کرده اند.
حسینی با بیان اینکه درحال حاضر ۴۰ پرونده دارای شرایط خاص داریم، افزود: بیشتر آسیب های اجتماعی را در روستاهای مجاور شهر بیرجند و حاشیه شهر شاهد هستیم که این آسیب ها شامل اعتیاد به مواد مخدر صنعتی، طلاق و مهاجرت از روستا به حاشیه شهر می باشد. وی از هزینه کرد ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمیته امداد منطقه یک بیرجند طی سال گذشته در بحث اشتغال مددجویان خبر داد و ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای بازتوانی و ترک اعتیاد اعضای یکی دو خانواده، اظهار کرد: برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر تمامی مسئولین و دستگاه ها باید تعامل و همراهی داشته باشند.
اختلافات حاد خانوادگی؛ علت بیشتر تماس ها با ۱۲۳
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند نیز با تأکید بر بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها در راستای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: در حوزه اجتماعی طرح حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست را پیگیر هستیم و در این راستا ۴۵ کودک در مراکز شبه خانواده ما به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند و سال گذشته نیز ۸۶ میلیون تومان به افرادی که به نحوی از این مراکز ترخیص شدند پرداخت شد. شرفی با بیان اینکه هر ساله موظف به تلاش برای توانمندسازی ۱۰ درصد از جامعه هدف در حوزه اجتماعی هستیم، افزود: در مهدهای کودک زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را به عنوان مربی و مسئول فراهم کردیم.
وی از فعالیت ۸ پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق و محله های آسیب خیز و کم برخوردار شهرستان بیرجند خبر داد و اظهار کرد: بیشترین تماس ها با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان بیرجند مربوط به اختلافات حاد خانوادگی بوده است. حمیدی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز با بیان اینکه ۳ مرکز فرهنگی هنری ویژه کودک و نوجوان در بیرجند داریم از اخذ مجوز راه اندازی ۴ مرکز جدید خبر داد و خواستار تأمین فضا برای فعال کردن مراکز جدید فرهنگی و هنری کودک و نوجوان شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*