آخرین خبر :

باشگاه سوارکاری بیرجند تعطیل شد شعار حمایت از بخش خصوصی

بیرجند جزو شهرهایی است که از نظر مکان های تفریحی سالم برای جوانان دارای محدودیت هایی می باشد و بخش خصوصی کمتر وارد گود مسائل تفریحی پایدار برای جوانان شده است. باشگاه سوارکاری تندر در بیرجند که توسط بخش خصوصی تأسیس شده است از محدود سرمایه گذاری در این موضوع می باشد که به دلیل برخی از مسائل و نبود حمایت ها روبه تعطیلی رفته و گویا حمایت از بخش خصوصی در حد یک شعار مانده است.
قول های عمل نشده
مدیر باشگاه تندر بیرجند در این زمینه گفت: اکنون ما مشکل علوفه و زمین کورس مسابقات را داریم که قول هایی در این زمینه داده بودند ولی عملی نشد. اکبری افزود: درباره پیست کورس برای مسابقات در برج دوم سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان با هیئت اتومبیل رانی برای پیست کراس تفاهم نامه امضا کرد ولی در برج ۹ سال گذشته با هیئت سوارکاری این تفاهم نامه منعقد شد تا برای برگزاری مسابقات کورس در اختیار ما باشد. وی ادامه داد: اما اکنون اداره کل ورزش و جوانان حرف های دیگری می زند و بدون هماهنگی پیست را به موتور کراس داده اند که البته آنها هم مقصر نیستند و مدیرکل سابق چنین کاری بدون هماهنگی انجام داده است ولی مرا که در آنجا هزینه کرده ام را هم باید در نظر می گرفتند. اکبری به مشکل علوفه نیز اشاره کرد و گفت: یونجه از کیلوی ۷۵۰ تومان به حدود ۲ هزار تومان رسیده است که واقعا مشکلاتی را ایجاد کرده و قول هایی در این زمینه دادند که باز هم عملی نشد. به گفتۀ وی جلسه ای در برج دوم امسال با حضور رئیس هیئت سوارکاری استان و معاون ورزش اداره کل برگزار که مقرر شد هیئت استان با هماهنگی جهاد کشاورزی مشکل علوفه را حل کند ولی به جایی نرسید.
باشگاه را تعطیل می کنم
مدیر باشگاه تندر بیرجند اعلام کرد: به دلیل هزینه بالای علوفه و نبود پیست کورس برای برگزاری مسابقات که خود محل درآمدی بود و نبود هیچ حمایتی تصمیم گرفتم که این باشگاه را تعطیل کنم. اکبری تصریح کرد: ۵ رأس اسب خود را فروخته ام و ۵ رأس دیگر را هم در مزایده گذاشته ام و با کمترین قیمت به فروش می رسانم و فقط یک اسب مسابقه را گذاشته ام و از استان های زیادی درخواست داشتم که برای آنها کار کنم و مسابقه دهم و من هم تصمیم گرفته ام شرایط هر استانی بهتر بود به همان جا بروم. وی با بیان اینکه دولت همواره می گوید باید از بخش خصوصی حمایت شود، تصریح کرد: اما در هیئت سوارکاری استان اینگونه نیست و به این موضوع توجه نمی شود. به گفتۀ وی برای باشگاه گفته می شد که چون مربی ندارم نباید کلاس آموزشی برگزار کنم و من هم آن را کنسل کردم ولی اکنون باشگاه دیگری بدون مجوز و بدون مربی، کلاس های آموزشی برگزار می کند و کسی جلوی آن را نمی گیرد. اکبری خاطر نشان کرد: در جلسه ای که با حجی پور رئیس هیات سوارکاری استان و مهرانپور معاون ورزش اداره کل و ورزش و جوانان استان داشتم قرار شد تمام مسابقات و برنامه های باشگاه زیرنظر هیئت سوارکاری باشد و در هر برنامه ای که می گویند من شرکت کنم ولی آنها هم در موضوع علوفه با من همکاری داشته باشند که عملی نشد. وی گفت: حدود ۳۰۰ میلیون تومان در بخش سوارکاری در استان هزینه کرده ام و زمین هم در اختیار من است و حتی ارتش از زمانی که متوجه شده من می خواهم بروم قول داده اند که اجاره را حتی کمتر کنند و خیلی همکاری دارند ولی وقتی متولیان اصلی این ورزش حمایت نمی کنند و قدر چنین مکان تفریحی را برای جوانان نمی داند چرا بمانم.
پیست کورس را بدون هماهنگی از ما گرفتند
در همین راستا با رئیس هیئت سوارکاری استان صحبت کردیم که حجی پور گفت: موضوع آذوقه باشگاه های خصوصی به ما ربطی پیدا نمی کند و قولی در این زمینه به آنها نداده ایم.
وی افزود: قرار شد که آقای اکبری درخواستی به هیئت شهرستان بدهد تا به جهاد کشاورزی معرفی شوند ولی او این کار را انجام نداده است. رئیس هیئت سوارکاری استان درباره پیست کورس هم بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان بدون هماهنگی با ما این پیست را به هیئت اتومبیل رانی داده است و عملا باعث تعطیلی این ورزش در استان شده است. به گفتۀ حجی پور مشکل تعطیلی این باشگاه به پیست و علوفه ربطی ندارد بلکه به مشکلات زمین و اجاره آن بر می گردد.
همکاری نکردن هیئت استان با بخش خصوصی
از آنجایی که سخنان رئیس هیئت سوارکاری استان با صحبت های مدیر باشگاه تندر تفاوت داشت با معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گفت و گو کردیم که مهرانپور عنوان کرد: در جلسه ای که در برج دوم امسال با این دو نفر داشتیم قرار شد که حجی پور، رئیس هیئت سوارکاری استان پیگیری لازم را با جهاد کشاورزی داشته باشد تا مشکل علوفه حل شود. به گفتۀ وی در این جلسه این موضوع مورد تائید قرار گرفت ولی بعد از آن به دلیل حاشیه ها و مشکلاتی که با هم دارند این کار انجام نشده است.
او خاطر نشان کرد: چند روز قبل هم جلسه ای در اداره کل در همین زمینه برگزار و قرار شد که آقای اکبری درخواست خود را به اداره بدهد تا پیگیری ها انجام شود. معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان درباره پیست هم گفت: پیست از ابتدا اوقافی بوده و نمی توانستیم به کسی بدهیم و با توجه به سایز و شرایط زمین، کمیته فنی آن را مناسب موتور کراس دانست تا از این زمین استفاده کنند. مهرانپور افزود: در این باره هم به آقای اکبری گفته ایم که درخواست زمین بدهد تا او را به منابع طبیعی معرفی کنیم که پروسه خود را دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*