آخرین خبر :

اخبار علمی

درمان کم خونی

کم خونی بیماری است که پزشکان آن را بسیار خطرناک می‌دانند و بسیاری از افراد در طول عمر خود به آن مبتلا می‌شوند، در این بین شیوه صحیح غذا خوردن یکی از عواملی است که باعث کاهش این بیماری می‌شود.

شما می توانید با انجام چند راه کار ساده‌ شیوه غذا خوردن خود را اصلاح کرده و سلامت بدن خود را حفظ کنید، برای این کار سه شیره خرما، انگور و توت را به نسبت مساوی در یک شیشه مخلوط کنید و با نگه داری آن در داخل یخچال هر ۸ ساعت یکبار این معجون مقوی را میل کنید، کودکان این معجون را یک قاشق مرباخوری و بزرگسالان یک قاشق غذاخوری میل کنند.

معجونی فوق العاده برای درمان کم خونی/چهارزانو نشستن، خوب یا بد؟/عصرانه‌ای خطرناک که از آن بی‌خبرید/مضرات رژیم گرفتن بعد از زایمان که نمی‌دانید

هرگز چهار زانو ننشینید

بیشتر افراد تمایلی به نشستن طولانی مدت بر روی مبل نداشته و ترجیح می‌دهند گاهی با قرار گرفتن در حالت چهارزانو از  نشستن روی زمین لذت ببرند، اما باید بدانید که این نوع نشستن مشکلاتی را برای شما به همراه خواهد داشت که در صورت عدم توجه به آن زندگیتان تحت تاثیر عوارض ناشی از آن قرار خواهد گرفت.

نشستن طولانی مدت به شکل چهارزانو  باعث ایجاد مشکلات ارتوپدی، افزایش فشارخون، دردهای عصبی و فشار شدید بر وریدهای واریسی و عنکبوتی بدن می‌شود.

معجونی فوق العاده برای درمان کم خونی/چهارزانو نشستن، خوب یا بد؟/عصرانه‌ای خطرناک که از آن بی‌خبرید/مضرات رژیم گرفتن بعد از زایمان که نمی‌دانید

چای شیرین ممنوع!

چای شیرین یکی از محبوب‌ترین دسرهای ایرانیان به شمار می‌رود که اغلب در صبحانه یا عصرانه کنار وعده غذایی میل می‌شود. اما این دسر شیرین و محبوب ممکن است مضراتی را برای بدن شما به همراه داشته باشد، لازم است بدانید شکر همراه با نوشیدنی داغ به ویژه در وعده صبحانه، سلامت دندان‌ها و کبد را به خطر انداخته، وزن را بالا می‌برد و کارایی مغز را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

معجونی فوق العاده برای درمان کم خونی/چهارزانو نشستن، خوب یا بد؟/عصرانه‌ای خطرناک که از آن بی‌خبرید/مضرات رژیم گرفتن بعد از زایمان که نمی‌دانید

بعد از زایمان رژیم نگیرید

اغلب بانوان بعد از زایمان به دنبال راهی برای کاهش وزن سریع، خوش اندامی و در یک کلام رژیم گرفتن هستند؛ اما متاسفانه اغلب نگران این نیستند که این رژیم گرفتن ممکن است مضراتی برای خود آن ها و نوزادشان داشته باشد، در حالت کلی رژیم گرفتن بعد از زایمان کاملا ممنوع است زیرا در دوران بارداری جنین از بدن مادر تغذیه می‌کند و اگر مادر بعد از زایمان میزان کالری روزانه را کاهش دهد با پوکی استخوان و ریزش مو مواجه می‌شود.

معجونی فوق العاده برای درمان کم خونی/چهارزانو نشستن، خوب یا بد؟/عصرانه‌ای خطرناک که از آن بی‌خبرید/مضرات رژیم گرفتن بعد از زایمان که نمی‌دانید

نشانه هشداردهنده کمبود ویتامین B12

ویتامین ب 12

خواب رفتگی پاها می‌تواند نشانه‌ای از کمبود ویتامین B12 باشد.

به گزارش ایسنا، احساس خستگی، بروز زخم‌های دهانی و همچنین افت توان ذهنی از جمله علائم کمبود ویتامین B12 هستند اما درصورتیکه در پاهای خود احساس خواب رفتگی می‌کنید هم احتمالا با خطر کمبود این ویتامین مواجه هستید و این علائم نشان‌دهنده ضرورت گنجاندن خوراکی‌های حاوی این ویتامین به رژیم غذایی روزانه‌تان است.

بدن برای ساختن گلبول‌های قرمز خون به ویتامین B12 نیاز دارد. همچنین برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA وجود این ویتامین ضروری است. به علاوه بدن برای تولید میلین از این ویتامین استفاده می‌کند. میلین ماده چربی است که اطراف عصب را می‌پوشاند. اما بدون وجود مقدار کافی از این ویتامین، عصب‌ها پوشش حفاظتی خود را از دست می‌دهند و فرد دچار احساس خواب رفتگی می‌شود.

همچنین از دیگر علائم کمبود ویتامین B12 می‌توان به سردرد، احساس خستگی و از دست دادن اشتها اشاره کرد.

به گزارش روزنامه اکسپرس، به گفته محققان، سال‌ها زمان نیاز است تا علائم کمبود ویتامین B12 ظاهر شود و تشخیص آن می‌تواند پیچیده باشد.

روش ویروس ها برای حمله بی امان به سیستم گوارش

تهران– ایرنا– مطالعات محققان نشان می دهد زمانی که ویروس های روده در کنار هم قرار می گیرند و به صورت خوشه ای حمله می کنند، سیستم ایمنی در شناسایی و مبارزه با آنها ناتوان است و همین امر سبب تشدید عفونت روده و معده می شود.

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، گاستروآنتریت(Gastroenteritis) یک بیماری التهابی است که معده و روده کوچک را درگیر می کند و علایمی شامل اسهال، استفراغ، درد شکمی و گرفتگی عضلات دارد. این عارضه گاه گاسترو، میکروب معده و یا ویروس معده نامیده می شود و گرچه ربطی به آنفلوآنزا ندارد، اما گاهی آن را آنفلوآنزای معده و آنفلوآنزای گاستریک هم می نامند. عامل ابتلا به این عارضه روتاویروس و نوروویروس است.
مطالعات جدید دانشگاه پزشکی بیلر در تگزاس نشان می دهد زمانی که این عوامل ویروسی با هم متحد شوند و به صورت جمعی حمله کنند، عفونت بسیار شدیدتر و حادتر است. این مطالعه نشان می دهد ذرات عفونی به یکدیگر می چسبند و به نوعی از ارگانیسم ها تبدیل می شوند.
زمانی که این ارگانیسم ها به صورت خوشه ای در کنار هم قرار می گیرند، غشایی آنان را احاطه می کند. این غشا باعث می شود سیستم ایمنی متوجه عبور آن نشود و مورد حمله قرار نگیرند.
این دستاورد در توسعه روش های درمانی موثر و کارا برای عفونت های باکتریایی و ویروسی موثر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*