آخرین خبر :

اخبار علمی

تقویت سیستم ایمنی بدن در ۱۵ ثانیه

زمانی که بیماری های مختلف به سراغ فرد می‌آید پزشکان طب سنتی می‌گویند باید در ابتدا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید تا بیماری از شما دور و دیگر به بیماری دیگری مبتلا نشوید، اما اینکه چگونه می‌توان سیستم ایمنی را تقویت کرد سوالی است که ذهن بسیاری افراد را به خود درگیر کرده است، خوب است بدانیم برای تقویت سیستم  ایمنی می‌توان پاها را هر شب در مقداری آب و یخ قرار داد و پس از آن جوراب پوشید این کار باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و بدن در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌شود.

تکه‌هایی که در 15 ثانیه بدنتان را مقاوم می‌کند/چگونه نیش حشرات را درمان کنیم؟/دوری از این مردان باعث آرامش در زندگی می‌شود

چرا در خواب احساس افتادن از جایی را داریم

فعالیت مغز انسان هنگام خواب به تدریج کند می‌شود و فردی که خوابیده است به علت تکان‌های ناشی از انقباض سریع و غیر ارادی عضلات، به صورت ناگهانی احساس می‌کند که در حال سقوط از ارتفاع است؛ این امر مشابه وارد شدن شوک است که به خاطر آن انسان قادر نیست فاصله خود را تا رسیدن به زمین ارزیابی کند.

تکه‌هایی که در 15 ثانیه بدنتان را مقاوم می‌کند/چگونه نیش حشرات را درمان کنیم؟/دوری از این مردان باعث آرامش در زندگی می‌شود

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در جوان‌سازی پوست، رویش مجدد موها، جلوگیری از بروز چین و چروک و پیری زودرس پوست موثر دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ برای داشتن پوست و مویی زیبا و باطراوت باید از غذا‌های طبیعی که حاوی انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی هستند، استفاده و از مصرف فست‌فود‌ها و غذا‌های آماده پرهیز کنیم.

نوشیدن آب کافی، مصرف میوه‌هایی مانند گیلاس، آلبالو، شاتوت، توت‌فرنگی، انجیر، گلابی، انار، زرشک، هلو، آناناس، انگور، سبزی‌هایی مثل کلم‌بروکلی، اسفناج، حبوباتی همچون نخود و چهار مغز به ویژه گردو و بادام در زیبایی و جوان‌سازی پوست و مو موثر هستند.

جوان‌سازی پوست با شربتی طبیعی/ چگونه از پیری زودرس پوست در امان باشیم؟

ماساژ پوست با روغن‌هایی مانند بادام شیرین، جوانه گندم، شترمرغ و گل راعی (هوفاریقون) به تقویت پوست و رفع تیرگی زیر چشم کمک شایانی می‌کند؛ بخور ترکیب بابونه، گل‌ختمی، تخم‌گشنیز و مرزنجوش هم در شادابی پوست و رفع سینوزیت نقش موثری دارد.

شربت هشت عرق (عرق شاه‌تره، کاسنی، آلوئه‌ورا، جعفری، گشنیز، مریم‌گلی (کلپوره)، کیالک (زالزالک) و گل همیشه بهار) یکی از نوشیدنی‌هایی است که به پاکسازی و زیبایی پوست کمک شایانی می‌کند که حاوی انواع ویتامین A ، C ، D ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۹، B۱۲ ، کربوهیدرات، پروتئین، سدیم، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منگنز، منیزیم، فسفر، روی، سلنیوم، قند مانند گلوکز، فروکتوز و ساکاروز، اسید چرب امگا ۳، لوتئین، زآگزانتین و اسید فولیک است.

برخی از بیماری‌های چشمی افزون بر آسیب به قدرت بینایی می‌توانند افراد را درمعرض ابتلا به آلزایمر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند میلیون فرد در سراسر دنیا که مبتلا به اختلال هایی، چون دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و آسیب چشمی ناشی از دیابت هستند با احتمال بالای ۵۰ درصد به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند.


کارشناسان اعتقاد دارند مشکل‌های چشمی هشدار اولیه ابتلا به آلزایمر درافراد است، آمار‌ها نشان می‌دهند بیش از ۵۵۰ هزارنفر در کشور انگلستان و ۵ ونیم میلیون نفر در آمریکا به بیماری آلزایمر مبتلا هستند.

بیماری آلزایمر قابل درمان نیست، اما شناسایی  زودهنگام بیماری‌های چشمی و کنترل آن‌ها می‌تواند ریسک ابتلا و پیشرفت آلزایمر را درمبتلایان کاهش دهد.

مبتلایان به بیماری دژنراسیون ماکولا، اصلی‌ترین عامل نابینایی در جهان، با درصد بالایی به آلزایمر نیز دچار می‌شوند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای جلوگیری از آسیب‌های چشمی هر ۶ ماه یک باربه متخصص چشم پزشک مراجعه کنند، درهوای آفتابی یا برفی حتماً از عینک‌های آفتابی استاندارد بزنند، رژیم غذایی سالم شامل انواع میوه وسبزیجات تازه حاوی کاروتنوئید مصرف کنند زیرا میوه و سبزیجات دارای رنگدانه های سبز، زرد و نارنجی حاوی کاروتنوئید هستند که برای سلامت چشم ها، از بین بردن رادیکال های آزاد و جلوگیری از سرطان اثربخش هستند.

همچنین با اصلاح سبک زندگی مانع از افزایش قند و فشارخون خود شوند. پژوهش‌ها نشان داده است مصرف مواد غذایی حاوی قند و شکر و انواع شیرینی‌ها سبب ابتلای افراد به دیابت و درسال‌های آینده بیماری آلزایمر می‌شود.

گوشت گاو منبع خطرناک سوپرباکتری‌!

گوشت

متخصصان، گوشت گاو تولید شده در مزارع را منبع خطرناکی از سوپر باکتری اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، مجله Scientific Reports در مطلبی در این باره منتشر کرد: بنابر اظهارات متخصصان زیست‌شناسی، اولین منبع فوق‌العاده خطرناک سوپر باکتری که قادر به ایجاد بیماری همه گیر در میان مردم است، گوشت گاو و سایر انواع گوشتی است که در مزارع با استفاده از آنتی بیوتیک‌ها رشد می‌کند.

وجود باسیلوس (باکتری) که قادر به تولید انتروتوکسین‌ها است در بسیاری از نمونه‌های گوشت گاو و مرغ تولید شده در مصر نشان داده است که این میکروب‌ها می‌توانند تبدیل به یک تهدید جدی برای سلامت عمومی شوند.

کاملیا عثمان و همکارانش از دانشگاه قاهره (مصر) در این باره می نویسند: ادامه استفاده از آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند این باکتری‌ها را به میکروب های خطرناک تبدیل کند.

عثمان و همکارانش می‌گویند که خطرناکترین نسخه‌های این میکروب‌ها هنوز ظاهر نشده است. اگر آنتی بیوتیک‌ها همچنان در مقادیر زیاد مورد استفاده قرار گیرند و استانداردهای بهداشتی اولیه که مانع نفوذ میکروب به گوشت می‌شود در مزارع رعایت نشود، این باکتری‌ها می‌توانند در سال‌های آتی رشد کنند.

به گزارش اسپوتنیک، گفتنی است در سال های اخیر مشکل ظهور به اصطلاح سوپر باکتری یا همان میکروب مقاوم در برابر یک یا چند آنتی بیوتیک، پیش روی پزشکان بیشتر و شدیدتر شده است که در میان آنها عوامل عفونی نادر و پاتوژن های رایج و خطرناکی مانند استافیلوکوک اورئوس یا پنوموکوک وجود دارد. بنابراین یک خطر واقعی وجود دارد که تمامی آنتی بیوتیک‌ها اثربخشی خود را از دست بدهند و علم پزشکی به دهه‌های تاریک خود بازگردد.

پیش بینی سرطان کلیه پنج سال قبل از تشخیص

تهران – ایرنا – مطالعات محققان بیمارستان بریگهام آمریکا نشان می دهد با شناسایی نشانگرهای زیستی در نمونه خون می توان احتمال ابتلا به سرطان کلیه را پنج سال قبل از تشخیص بالینی پیش بینی کرد.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این نشانگر زیستی KIM-1 نام دارد و در نمونه ادرار و خون قابل شناسایی است. سطح این نشانگر در افراد سالم پایین است و افزایش آن نشانه آسیب جدی کلیوی است. مطالعات نشان می دهد با اندازه گیری غلظت این نشانگر در افراد پرخطر، می توان بیماری را ۵ سال زودتر از تشخیص بالینی پیش بینی کرد.
پس از اندازه گیری KIM-1 و مشاهده میزان بالای آن، آزمایش های دیگری از قبیل سی اسکن شکمی صورت می گیرد تا اقدامات لازم اتخاذ شود. پیش بینی سرطان کلیه و اقدامات لازم برای درمان، نقش مهمی در افزایش شانس درمان و بقای بیمار دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*