آخرین خبر :

اخبار علمی

مضرات مصرف  فلفل پس از غذا

فلفل ماده غذایی است که بسیاری افراد به آن علاقه دارند، چرا که نه تنها به غذا طعم خوبی می‌دهد بلکه برای بدن فواید بسیاری دارد اما به مقدار استفاده از آن باید توجه کنید تا بیش از حد استفاده نشود، زمانی که پس از مصرف فلفل مجبور به خوردن آب هستید، این کار درست نیست، لذا هیچگاه برای از بین بردن سوزش دهانتان از آب استفاده نکنید؛ آب نه تنها تندی را رفع نمی‌کند بلکه آن را در تمام سطح دهان شما پخش می‌کند و باعث بدتر شدن وضعیت می‌شود.

برای درمان گودی کمر چه کنیم؟/تشخیص بیماری با بررسی پاها/بیماری چشمی که از آن خبر ندارید/

راهکاری برای درمان گودی کمر

برخی افراد به گودی کمر دچار هستند که از این ناهنجاری نگرانی برایشان پیش آمده است؛ برای درمان گودی کمر باید به متخصص ارتوپد مراجعه کرد  و پس از معاینه و عکسبرداری ، داروهای مسکن  تجویز می‌شود، یکی از روش‌های درمانی گودی کمر سوزن خشک یا درای نیدلینگ است.

راه دیگر درمان گودی کمر آموزش حرکات ورزشی اصلاحی به منظور تقویت عضلات کمر که به صورت کلاسیک برای بهبود عملکرد بدن و  کم کردن احتمال عود مجدد درد تجویز و انجام می‌شود، همچنین درمان با استفاده از امواج رادیوفراکانس که جزو پیشرفته‌ترین درمان‌ها به حساب می‌آید همچنین لیزر درمانی راه دیگر درمان آن است.

برای درمان گودی کمر چه کنیم؟/تشخیص بیماری با بررسی پاها/بیماری چشمی که از آن خبر ندارید/

 

علت موی روی پا چیست؟

بسیاری افراد از اینکه روی پاهایشان مو دارند احساس ناراحتی دارند و از داشتن این موها خجالت  می‌کشند، جالب است بدانید داشتن این موها نشانه سلامتی بدن است، اگر روی پاهایتان مو دارید و پس از گذشت مدتی موهایتان از بین رفت بدانید سیستم ایمنی بدنتان ضعیف شده است و دچار بیماری قلبی عروقی مانند آرتروایکلروزیس شده‌اید، زمانی که پمپاژ خون به قلب نرسد این اختلال در گردش خون موجب عدم رشد مو در روی پا می‌شود که بسیار خطرناک است و زندگی فرد را با مشکلات زیادی درگیر می‌کند.

برای درمان گودی کمر چه کنیم؟/تشخیص بیماری با بررسی پاها/بیماری چشمی که از آن خبر ندارید/

مبتلایان به بیماری پسوریازیس می‌توانند با مصرف نوعی رژیم غذایی در تابستان از بروز علائم بیماری جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ علائم بیماری پوستی پسوریازیس درفصل تابستان به دلیل بالا بودن دمای هوا معمولاً تشدید می‌شود و  برای کاهش عارضه‌های بیماری از جمله خارش، سوزش و جلوگیری از افزایش لکه‌های پوستی کارشناسان تغییر در رژیم غذایی را به توصیه می‌کنند.

از بهترین خوراکی‌ها برای کمک به مبتلایان به پسوریازیس می‌توان روغن زیتون، نان کامل، دانه غلات و حبوبات، دانه‌های آجیل، مصرف میوه و سبزیجات و ماهی را نام برد، این خوراکی‌ها دارای خاصیت ضد التهابی هستند و می‌توانند مانع از واکنش سیستم ایمنی بدن شوند، بیماری پسوریازیس نوعی بیماری التهابی پوستی و از دسته بیماری‌های خود ایمنی است.


دارا بودن رژیم غذایی مدیترانه‌ای سبب کاهش التهاب و بهبود عارضه‌های جانبی می‌شود، محققان اعتقاد دارند رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند پیشرفت بیماری پسوریازیس را کُند کند.

دانشمندان بیمارستان Mondor درجنوب شرقی شهرپاریس کشور فرانسه این نتیجه‌ها را با بررسی رژیم غذایی حدود ۳۵۷۳۵ فرد که از آن تعداد حدود ۳۵۵۷ نفرمبتلا به بیماری پسوریازیس بودند درطول سال‌ها به دست آورده اند، بیماری پسوریازیس از جمله بیماری‌های خودایمنی شایع پوستی در دنیاست، آمار‌ها نشان می‌دهند حدود سه میلیون و یکصد هزار نفر درکشور انگلستان و شش میلیون و هفتصد هزار نفر درآمریکا به این بیماری مبتلا هستند.


درنتیجه این بیماری فرآیند تعویض و نوسازی سلول‌های پوستی به جای چندین هفته تنها درعرض چند روز انجام و در نتیجه آن سلول‌های پوستی خشک و قرمز می‌شوند و عارضه‌های پوستی به شکل لکه‌های قرمز دردناک همراه با خارش شدید برروی بدن تشکیل می‌شود.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی در دنیاست که سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و پوکی استخوان می‌شود.

مبتلایان به پسوریازیساین خوراکی ها را نخورند

کارشناسان برای جلوگیری از پیشرفت بیماری به افراد توصیه می‌کنند از مصرف مواد غذایی، چون گوشت قرمز، غذا‌های فرآوری شده، چون نان سفید یا سوسیس و کالباس، جوش شیرین و خوراکی‌های شیرین خودداری کنند.


رژیم غذایی مدیترانه‌ای علامت‌های سایر بیماری‌های التهابی، چون بیماری التهابی روده و بیماری آرتریت روماتوئید را نیز کاهش می‌دهد.

با وقت‌گذرانی مقابل مانیتور ذهن کودک در ۳ سالگی درجا می‌زند

کودک دیجیتال مانیتور تبلت لپ تاپ کامپیوتر رایانه

امروزه برخی کودکان به طرز افراط گونه‌ای به گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای مشغول‌ هستند.

به گزارش ایسنا، بر اساس نظریه یک عصب‌شناس، توانایی ذهنی این کودکان در حد سه سالگی باقی خواهد ماند و افسردگی آنها را تهدید می‌کند.

یک عصب شناس و متخصص انگلیسی در این باره هشدار داد، وقت صرف کردن در شبکه‌های اجتماعی تاثیر منفی بر رشد ذهنی و عاطفی کودکان دارد و باعث می‌شود آنها فقط با توان ذهنی یک بچه‌ سه ساله رشد کنند.

بارونس سوزان گرین‌فیلد، محقق دانشگاه آکسفورد در گفت‌وگویی به روزنامه دیلی تلگراف در این باره می‌گوید: بازی‌های ویدئویی و شبکه‌های اجتماعی از کودکان توانایی ارتباط برقرار کردن با همدیگر را سلب کرده‌اند و آنها دائما دنبال چیزی می‌گردند که حواسشان را پرت کند.

این عصب‌شناس در ادامه‌ می‌گوید: به اعتقاد من این افراد، افرادی با توانایی ذهنی و عاطفی یک بچه سه ساله خواهند بود که توانایی خطرپذیری و روابط اجتماعی سطح پائین و هویت درونی ضعیف و دامنه توجه کوتاه دارند.

سوزان گرین‌فیلد نظریه خود را بر مبنای اطلاعاتی مطرح می‌کند که برگرفته از پژوهش‌های دانشگاه‌های هاروارد و ویرجینیا هستند. این مطالعات نشان می‌دهند که دانش آموزان ترجیح می‌دادند یک شوک الکتریکی خفیف به آنها وارد شود تا اینکه به اندازه ۱۰ دقیقه بدون اینکه چیزی حواسشان را پرت کنند بمانند.

گرین‌فیلد از این مطالعات نتیجه ‌می‌گیرد: این افراد به محرک‌ها از سوی محیط پیرامونشان نیاز دائمی دارند و این نشان می‌دهد آنها توانایی اندیشیدن در مورد افکار خودشان را ندارند.

این محقق پیشنهاد می‌کند والدین از فعالیت‌هایی مثل باغبانی، ورزش و خواندن برای فرزندان خود کمک بگیرند و بدین ترتیب زمانی که آنها جلوی مانیتور می‌نشینند را کاهش دهند و خلاقیت آنها را تقویت کنند.

به گزارش دویچه‌وله، همچنین مطالعه‌ای توسط متخصصان دانشگاه کالیفرنیا نشان داد گروهی از کودکان که یک هفته کامل ابزارهای دیجیتال از آنها گرفته شده بود، توانایی بیشتری در فهمیدن ارتباطات غیرکلامی از خود نشان دادند تا کودکانی که در طول آن هفته مجاز به استفاده از ابزارهای خود بودند.

با توجه به اهمیت مهارت‌هایی مانند ارتباطات غیرکلامی برای زندگی، کار، مدرسه و روابط عاطفی، محققان بر این باورند که در مورد تاثیرات دراز مدت استفاده بی رویه از تلفن همراه، تبلت و رایانه زنگ‌های خطر از الان به‌صدا در آمده‌اند.

گرین‌فیلد در کتابش به نام “تغییر ذهنی” ادعا ‌می‌کند کودکانی که بیشتر در شبکه‌های اجتماعی یا پای بازی‌های دیجیتال وقت می‌گذرانند در معرض ابتلا به افسردگی و رنج پایین بودن اعتماد به نفس قرار دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*