اخبار علمی

مکمل‌هایی که سوخت و سازِ بدن را بهبود می‌دهند

ویتامین سوخت و ساز

سوخت و ساز فرآیندی است که بدن مواد غذایی و خوراکی‌ها را برای تامین انرژی مورد نیاز خود تجزیه کرده و می‌سوزاند.

به گزارش ایسنا، به گفته کارشناسان تغذیه آنچه از مواد خوراکی مصرف می‌کنیم از جمله مواد معدنی و ویتامین‌ها بر سوخت و ساز بدن تاثیر می‌گذارد. زمانیکه سوخت و ساز سریع‌تر انجام ‌شود، بدن کالری را با سرعت بیشتری می‌سوزاند و در نتیجه احتمال افزایش وزن فرد کاهش می‌یابد.

همچنین متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن به طور طبیعی با بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند. برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی کمک می‌کنند تا سوخت و ساز بدن به درستی انجام شود. در حالیکه مکمل‌ها برای این منظور مفید هستند مواد غذایی بهترین منبع ویتامین‌ها و مواد معدنیِ مفید به شمار می‌آیند.

مدیکال نیوز تودی در مطلبی در این باره نوشت: از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای حفظ و ارتقای عملکرد بدن از جمله متابولیسم مفید هستند و به کنترل وزن کمک می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین B

انواع مختلف ویتامین B برای سوخت و ساز بدن اهمیت دارند. ویتامین B نقش اساسی در سوخت و ساز انرژی بدن بازی می‌کند. کمبود یکی از انواع ویتامین B بر دیگر انواع این ویتامین تاثیر گذاشته و روند سوخت و ساز بدن را مختل می‌کند.

ویتامین D

محققان در یکی بررسی به ارتباط ویتامین D و وزن در زنان مسن و کودکان پرداختند که مشخص شد افزایش میزان چربی با کاهش سطح ویتامین D در بدن ارتباط دارد.

کلسیم

همچنین نتایج مطالعات نشان می‌دهد کلسیم در حفظ عملکرد صحیح متابولیسم و کنترل قند خون و همچنین سلامت استخوان‌ها ضروری است. در سال ۲۰۱۰ مطالعه‌ای انجام گرفت که نشان داد مصرف میزان کلسیم بالاتر در کنار ویتامین D در تاثیرگذاریِ رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن نقش مفید دارد.

آهن

بدن برای رشد و سوخت و ساز به آهن نیاز دارد. همچنین آهن برای عملکرد صحیح سلول‌ها و تولید برخی هورمون‌ها حیاتی است.

منیزیم

بدون این ترکیب واکنش‌های شیمیایی که انرژی بدن را تولید می‌کنند بوجود نمی‌آید و میزان کافی منیزیم برای سوخت و ساز و تولید انرژی ضروری است.

راز زیبایی

برای داشتن پوست روشن آب برنج روی صورت خود بمالید، اگر می‌خواهید موهای سالم داشته باشید ۳۰ دقیقه قبل از حمام روغن زیتون روی مو  بمالید، داشتن پوست شاداب خواسته هر خانمی است پس برای اینکه به این زیبایی برسید آب گازدار روی صورت بمالید.

برای حذف موهای زائد به کمک موم شکر و استفاده از  آب هندوانه  برای رفع خستگی پوست موثر است، همچنین روغن فندق برای داشتن پوست مرطوب مناسب است و در نهایت ماسک لیمو در حمام پوست را جوان می‌کند.

راز زیبایی که نمی‌دانید/مضرات استفاده از این گوشت قرمز/علت لرزش ناگهانی در خواب؟/راهکاری ساده برای تشخیص تخم مرغ ارگانیک

مضرات استفاده ماهی سالمون

این روزها بسیار به استفاده از ماهی به دلیل داشتن امگا ۳ و خواص آن توصیه می‌شود  و باید در هفته یک بار از این ماده غذایی استفاده شود، لذا افراد برای اینکه از این خواص بهره ببرند ماهی سالمون را به دلیل مزه خوب آن استفاده می‌کنند.

خوب است بدانید ماهی قرمزی که  به نام سالمون ایرانی فروخته می‌شود، همان ماهی قزل آلا است که فروشندگان سودجو رنگ‌های مصنوعی (مضر برای سلامتی) را به خورد ماهی می‌دهند تا جای سالمون فروخته شود.

راز زیبایی که نمی‌دانید/مضرات استفاده از این گوشت قرمز/علت لرزش ناگهانی در خواب؟/راهکاری ساده برای تشخیص تخم مرغ ارگانیک

معجون چاق کننده

با اینکه چاقی یکی از معضلات در جامعه است و بسیاری افراد به فکر کاهش وزن هستند در کنار آن افراد دیگری نیاز به افزایش دارند و راه‌‌های مختلفی را امتحان می‌کنند تا وزنشان به حد مطلوب برسد؛ معجونی را برای افزایش وزن معرفی می‌کنیم که به افزایش وزنتان کمک شایانی می‌کند؛ نصف آناناس، سیب یک عدد، جوانه یونجه یک مشت، جوانه گندم خالص یک قاشق برای این معجون نیاز است، آب تمامی مواد را گرفته و با جوانه گندم ترکیب و میل کنید.

راز زیبایی که نمی‌دانید/مضرات استفاده از این گوشت قرمز/علت لرزش ناگهانی در خواب؟/راهکاری ساده برای تشخیص تخم مرغ ارگانیک

 

چگونه تشخیص دهیم تخم مرغ ارگانیک است؟

تخم مرغ غذایی است که برخی افراد به استفاده از آن علاقه دارند و پزشکان هم مصرف آن را توصیه می‌کنند، اما اینکه این ماده غذایی ارگانیک باشد هم اهمیت دارد و فواید خیلی بیشتری دارد.

خوب است بدانید که رنگ زرده تخم مرغ به غذای مرغ بستگی دارد هرچه رنگ زرده پررنگ تر باشد (نارنجی و قرمز) یعنی غذای مرغ سبزیجات بوده است و پروئتین‌ بالایی دارد؛ اما اگر رنگ آن روشن باشد یعنی غذایش گندم و جو بوده است.

راز زیبایی که نمی‌دانید/مضرات استفاده از این گوشت قرمز/علت لرزش ناگهانی در خواب؟/راهکاری ساده برای تشخیص تخم مرغ ارگانیک

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*