اخبار علمی

موادی که از شر عرق زیر بغل خلاصتان می‌کند

بسیاری افراد در تمام فصول سال به ویژه فصل تابستان عرق می‌کنند که بوی بد آن و خیسی لباسشان باعث آزارشان می‌شود؛ برای از بین بردن این بو راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند که نتایج مطلوبی نداشته است، محققان طب سنتی راهکاری را برای از بین بردن این بو بیان کردند، با استفاده از پماد زینک اکساید یا استفاده از زاج سفید زیر بغل شما کمتر عرق کرده و بوی بدی نخواهد داشت، هر روز صبح قبل از خروج از منزل این پماد یا زاج سفید را زیربغل خود بزنید.

///بگیرید/مضرات فین کردن که نمی‌دانید

علت خستگی همیشگی چیست؟

برخی افراد در طول روز مدام احساس خستگی دارند و شاکی هستند که  این خستگی نمی‌گذارد کارهای خود را به درستی انجام دهند، خوب است بدانیم که علت خستگی همیشگی کم آبی بدن، خواب نامنظم و کاری تیروئید است همچنین زمانی که با عصبانیت می‌خوابید باعث می‌شود پس از بیدار شدن احساس خستگی کنید، گرمی هوا و کمبود آهن نیز در ایجاد خستگی موثر است، برای جبران کمبود آهن می‌توانید از شکلات تلخ، لوبیا سفید، عدس و اسفناج به عنوان منابع آهن استفاده کنید.

///بگیرید/مضرات فین کردن که نمی‌دانید

 

فواید تاب بازی

زمانی که در فضای سبز پارک قرار دارید دوست دارید مانند بچه‌ها به سراغ وسیله‌های بازی بروید و بازی کنید اما از انجام این کار  منصرف می‌شوید چراکه فکر می‌کنید دیگر سن‌تان مناسب این بازی‌ها نیست؛ جالب است بدانید تاب سواری فقط یک تفریح نیست و می‌تواند نوعی درمان باشد، تاب سواری ملایم برای افرادی که دچار بیماری درد دیافراگرام نفخ بی‌خوابی باشند، مفید است، این تاب سواری آرامش بخش  و در بهبودی حافظه موثر است.

///بگیرید/مضرات فین کردن که نمی‌دانید

هرگز فین نکنید

اغلب افرادی که سرما می‌خورند دچار آبریزش بینی می‌شوند و مدام با دستمالی فین می‌کنند تا بتوانند بهتر نفس بکشند اما غافل از اینکه این کار نه تنها باعث بهتر شدن بیماری نمی‌شود بلکه باعث بدتر شدن آن می‌شود؛ فین کردن زمانی که سرما خورده‌اید وضعیت سرما خوردگیتان را بدتر می‌کند چرا که فشار زیادی در بینی ایجاد می‌کند که باعث ترشحات به حفرات سینوسی وارد شده و ویروس گسترش یابد، لذا زمانی که احساس آبریزش بینی دارید تنها با دستمالی آن را بگیرید و با مصرف دارو آن را درمان کنید.

///بگیرید/مضرات فین کردن که نمی‌دانید

خوردن بیش از اندازه اسنک‌های تند و شور برای برخی از اندام‌های بدن عوارض جدی دارد و سلامت را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دختری هفده ساله از اهالی منطقه تنسی آمریکا به دلیل مصرف ۴ بسته اسنک فلفلی دریک هفته دچار دل درد شدید شده و پس از مراجعه به بیمارستان پزشکان چاره‌ای جز خارج کردن کیسه صفرای او نداشتند.


پزشکان به والدین این دختر به نام رنه گرین هد (Rene Craighead) گفتند که مصرف زیاده از حد اسنک‌های تند در بروز این مشکل سلامتی در فرزند آن‌ها بسیار اثرگذار بوده است.


افزون بر ادویه موجود دراین اسنک ها، سایر ترکیب‌ها از جمله چربی اشباع و نمک نیز دربروز انواع بیماری‌ها اثرگذاراست.


پزشکان به والدین توصیه می‌کنند از مصرف بیش از اندازه انواع اسنک به وسیله فرزندانشان به ویژه در زمان تعطیلات مدارس جلوگیری و نظارت بیشتری بر تغذیه آن‌ها داشته باشند.

این نوع خوراکی‌ها افزون بر ایجاد بی اشتهایی کاذب و بی علاقگی به خوردن وعده غذایی اصلی، سبب بالا رفتن فشارخون به دلیل نمک زیاد به کار رفته درآنها، بروز چاقی و نوعی اعتیاد به مصرف تنقلات می‌شود.


به ویژه درسنین رشد مصرف تنقلات سبب کاهش رشد، چاقی، افت ضریب هوشی و بروز مشکل پوسیدگی دندان می‌شود.

رنه پس از دل درد شدید به بیمارستان منتقل و پزشکان خوردن تنقلات را عامل تحریک کیسه صفرا و آسیب به این عضو مهم از بدن او دانستند.

هنگامی که کیسه صفرا ملتهب می‌شود علامت‌های بیماری گاهی تا سال‌ها مشخص نیست، اما دربرخی افراد علامت‌های بیماری بلافاصله خود را نشان می‌دهند.


یکی از نشانه‌های اختلال درعملکرد کیسه صفرا، احساس دل درد پس ازخوردن مواد غذایی تند و پرچرب است، که البته این درد پس از یک الی دوساعت برطرف می‌شود، در برخی افراد نیز کیسه صفرا سنگ ساز است و به دلیل تجمع سنگ و ازدست دادن کارایی کیسه صفرا پزشکان مجبوربه خارج کردن این عضو مفید ازبدن می شوند.

گرچه خارج کردن کیسه صفرا ازبدن سبب مرگ یا بیماری نمی شود اما این عضو نقش بسیارمهمی درکمک به دستگاه گوارش و هضم مواد غذایی دارد.
پس از برداشتن کیسه صفرا بیمار تا پایان عمر دارای محدودیت‌هایی در زمینه خوردن برخی مواد غذایی است و امکان دارد دچارمشکل‌های گوارشی شود.

خوراکی‌های تند به ویژه اسنک‌های حاوی ترکیب چندین ادویه می‌توانند سبب آسیب به بافت معده و بروز مشکل هایی چون ریفلاکس اسید معده به مری یا گاستریت حاد شوند.

پ
دانشمندان اعلام کرده اند خوراکی‌های تند دارای مزایای سلامت از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن و دریافت میزان کافی از ویتامین‌های A و C هستند؛ خوراکی‌های تند همچنین سبب افزایش سوخت و سازبدن می‌شوند اما مصرف بیش ازاندازه خوراکی‌های تند و شور می‌تواند سبب آسیب به معده، تخریب بافت این عضم مهم و درنهایت التهاب معده شوند.

پ
مصرف انواع اسنک در برای کودکان کمتر از ۲ سال برای سلامت کودکان بسیارمضر است و کارشناسان توصیه می‌کنند والدین اجازه مصرف این گونه خوراکی‌های فاقد ارزش تغذیه‌ای را به فرزندان خود ندهند؛ درعوض آن‌ها را به مصرف میوه و سبزیجات تازه و خوراکی‌های سالم تشویق کنند.
کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در خوراک‌های خانگی خود به میزان استاندارد از ادویه‌های تند استفاده کنند.

شی برای جلوگیری از تجمع باکتری ها روی تجهیزات

تهران – ایرنا – محققان دانشگاه تورنتو دریافتند با آغشته کردن سطح تجهیزات فرآوری مواد غذایی با روغن خوراکی می توان مانع تجمع باکتری ها روی این تجهیزات شد.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری اسوشیتدپرس،‌این راهکار ساده موجب کاهش میزان باکتری های موجود در ماشین آلات صنعتی تا هزار برابر می شود. بسیاری از مواد غذایی در ماشین آلات صنعتی بزرگ از جنس فولاد ضدزنگ فرآوری می شوند. به مرور زمان در اثر برخورد مواد غذایی با بدنه این ماشین آلات، خطوط و شیارهایی در آن ایجاد می شود که محل مناسبی برای تجمع و تکثیر باکتری ها در مجاورت مواد غذایی است.
این تجمع باکتری افزایش خطر ابتلا به بیماری ها و آلودگی به میکروارگانیسم هایی مانند سالمونلا و ای کولای را افزایش می دهد.
اما روغن خوراکی با پوشاندن سطح ماشین آلات صنعتی یک لایه آبگریز روی آن ها ایجاد کرده و مانند سدی نفوذناپذیر در برابر آلاینده های سطحی عمل می کند.
بر اساس این تحقیقات استفاده از روغن های خوراکی مانند روغن زیتون، روغن ذرت و روغن کانولا در مقایسه با مواد شوینده شیمیایی، اثر بهتری در پاکسازی ماشین آلات از باکتری ها دارد. در حال حاضر محققان ترکیبات مختلفی از روغن ها، مواد غذایی و فیلم های زیستی را مورد مطالعه قرار می دهند تا مناسب ترین پوشش را برای جلوگیری از تجمع باکتری ها بر سطح ماشین آلات فرآوری مواد غذایی بیابند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*