آخرین خبر :

اخبار علمی

عوارض نگهداری جوجه کوچولوهای خطرناک

بسیاری از فرزندان علاقه زیادی به نگهداری از جوجه رنگی دارند و والدین به راحتی این جوجه‌ها را خریداری و در اختیار فرزندان قرار می‌دهند، غافل از اینکه این جوجه‌های رنگی بیماری‌ زایی می کنند؛ کارشناسان دامپزشکی تاکید کرده‌اند احتمال انتقال بیماری سالمونلوز از جوجه‌ها به انسان وجود دارد، این بیماری با علائمی چون پیچش شکم، بدن درد، اسهال و استفراغ شدید در کودک خود را نشان می‌دهد  اما اگر تمایل به نگهداری جوجه دارید آن را به دامپزشکی ببرید  تا انگل‌زدایی و تزریق واکسن  برای جوجه ها انجام شود.

جوجه کوچولوهای خطرناک/اگر به دنبال انرژی در طول روز هستید این راه ساده را امتحان کنید/عوارض بیدار شدن با زنگ موبایل/راهی ساده برای جذب فرد مورد علاقه

خوب بخوابید

برخی به دلیل اینکه خواب کافی ندارند در طول روز مدام احساس خستگی کرده و سردرد دارند، سعی می‌کنند با مصرف قهوه و چای خود را سرحال کنند، اما با تنظیم ساعت خواب و  بدون مصرف مواد کافئین دار می‌توان سر درد را درمان کرد تا در طول روز انرژی کافی برای کار وجود داشته باشد، یکی از علل شیوع بیماری‌های التهابی، اختلال در ساعت خواب و دیر خوابیدن است، همچنین شب بیداری باعث کوچک شدن مغز و کاهش حافظه و اختلال در تمرکز می‌شود، از عوامل مهم افزایش ساعت خواب منظم (۹ شب) است،

جوجه کوچولوهای خطرناک/اگر به دنبال انرژی در طول روز هستید این راه ساده را امتحان کنید/عوارض بیدار شدن با زنگ موبایل/راهی ساده برای جذب فرد مورد علاقه

درمان موخوره با وازلین

بسیاری از خانم‌ها علاقه زیادی که موهای بلند دارند اما زمانی که موهایشان تا حدی بلند می‌شود دچار موخوره شده و مجبور به کوتاه کردن آن‌ها هستند، خوب است بدانیم با انجام کاری ساده می‌توان موخوره را درمان کرد و از داشتن موهایی بلند لذت برد و یکی از ساده‌ترین راه‌ها بهداشت مو است و باید آن را همیشه تمیز نگه دارد.

یکی دیگر از اقدامات برای جلوگیری از موخوره استفاده از  وازلین به نوک موهاست و باید  این ماده حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی مو باقی بماند تا  موخوره از بین برود همچنین بعد از استفاده مرتب موها را تقویت خواهد کرد.

جوجه کوچولوهای خطرناک/اگر به دنبال انرژی در طول روز هستید این راه ساده را امتحان کنید/عوارض بیدار شدن با زنگ موبایل/راهی ساده برای جذب فرد مورد علاقه

با زنگ موبایل بیدار نشوید

در زمان‌های قدیم افراد برای بیدار شدن از خواب از  ساعت‌های زنگ دار استفاده می‌کردند، اما به مرور زمان زنگ موبایل جای خود را به این وسیله داد، غافل از اینکه این وسیله با اشعه‌ای که دارد باعث ایجاد اختلالاتی در سلامتی فرد است و زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محققان معتقدند بیدار شدن با زنگ موبایل باعث افزایش ضربان قلب و نبض شده همچنین احساس خستگی و کسالت در طول روز و نیز بروز سردرد و گاهی میگرن  را به دنبال دارد، اگر باز تمایل به استفاده از این وسیله را دارید حتما بعد از تنظیم ساعت زنگ گوشی آن را خاموش کنید.

جوجه کوچولوهای خطرناک/اگر به دنبال انرژی در طول روز هستید این راه ساده را امتحان کنید/عوارض بیدار شدن با زنگ موبایل/راهی ساده برای جذب فرد مورد علاقه

راز جذب کردن دیگران

دختران و پسران زیادی هستند که برای ازدواج به فردی علاقه‌مند می‌شوند و به فکر راهکاری برای جذب او هستند؛ خوب است بدانید اگر تمایل دارید شخصی به شما علاقه پیدا کند گاهی از او کمک‌های کوچک بخواهید، این راهکاری ساده اما موثر است.

طبق تحقیقات روانشناسی ثابت شده طبق فرایندی خاص در مغز، افراد به کسانی که کمک می‌کنند علاقمند می‌شوند و به مرور در ذهن او جای خواهند گرفت.

جوجه کوچولوهای خطرناک/اگر به دنبال انرژی در طول روز هستید این راه ساده را امتحان کنید/عوارض بیدار شدن با زنگ موبایل/راهی ساده برای جذب فرد مورد علاقه

 

 

 

 

 

آشنایی با مواد خوراکی که فیبر مصرفی را افزایش می دهند

محققان توصیه می کنند براساس سن و جنسیت، هر فرد باید بین ۲۱ تا ۳۸ گرم در روز فیبر مصرف کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فیبر که از موادغذایی گیاهی بدست می اید، دارای فواید متعددی برای سلامت از جمله کمک به هضم غذا، کمک به احساس سیری طولانی تر و کمک به کنترل زیاده خوری است.

محققان برای تامین میزان فیبر موردنیاز بدن، دستورالعمل های زیر را توصیه می کنند:

– حداقل دو فنجان میوه و دوونیم فنجان سبزیجات در روز مصرف کنید.

– به جای نان سفید تصفیه شده، نان سبوس دار و به جای برنج سفید، برنج قهوه ای استفاده کنید.

– به غذاهایتان سبوس گندم اضافه کنید.

– هر روز نصف فنجان لوبیا پخته نظیر لوبیا سفید، لوبیا قرمز، لوبیاچیتی، لوبیا سیاه، یا لوبیا چشم بلبلی مصرف کنید.

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را به علت داشتن آهن، اسید فولیک، ویتامین B ۱۲ و سایر املاح معدنی در رفع کم‌خونی، افزایش اشتها و چاقی افراد موثر دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کم‌خونی عارضه‌ای است که در آن گلبول‌های قرمز، خون سالم و کافی برای رساندن اکسیژن به سایر بافت‌های بدن را ندارند؛ این بیماری معمولاً با علائمی مانند احساس خستگی، سردرد، افت فشار خون، رنگ‌پریدگی، تنگی تفس، بی‌قراری، تپش قلب و ریزش مو همراه است.

شربت هفت عرق خون‌ساز حاوی انواع ویتامین‌های A، C، E، K، گروه ویتامین‌های B. مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۹، B۱۲، سدیم، پتاسیم، آهن، اسید چرب امگا ۳، آنتی‌اکسیدان، زآگزانتین، لوتئین، پروتئین، پلی‌فنول، منگنز، روی، مس، فسفر، اسید فولیک و گوگرد است.

برای بررسی خواص شربت هفت عرق خون‌ساز و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

غلبه بر کم‌خونی با شربتی سنتی

مهم‌ترین خواص شربت هفت عرق خون‌ساز

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت هفت عرق خون‌ساز اظهار کرد: این شربت به علت داشتن آهن، اسید فولیک، ویتامین B۱۲ و سایر املاح معدنی خون‌ساز است و موجب افزایش اشتها و چاقی افراد می‌شود.


 


وی درباره خواص دیگر شربت هفت عرق خون‌ساز بیان کرد: این شربت تاثیر چشمگیری در طراوت، شادابی، جوان‌سازی پوست و مو، تقویت و افزایش رشد مو‌ها دارد؛ شربت هفت عرق خون‌ساز به علت وجود گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۹ و سایر املاح معدنی انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت هفت عرق خون‌ساز نقش موثری در فعال شدن مغز استخوان، تامین هموگلوبین خون و جذب بهتر آهن دارد؛ این شربت به کارکرد بهتر سیستم قلبی و عروقی کمک شایانی می‌کند و خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

عظمایی تاکید کرد: شربت هفت عرق خون‌ساز استخوان‌ها را محکم و از بروز پوکی و نرمی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ این شربت آرام‌بخش است و افسردگی، استرس و بی‌خوابی را هم از بین می‌برد.


 


وی تصریح کرد: شربت هفت عرق خون‌ساز تاثیر چشمگیری در تنظیم قند، فشار و چربی خون دارد؛ این شربت بدن را پاکسازی و سموم را از بدن دفع می‌کند.

غلبه بر کم‌خونی با شربتی سنتی

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت هفت عرق خون‌ساز برای مبتلایان به مشکلات تنفسی مانند آسم و سرفه، افراد سیگاری، زنان یائسه و اشخاصی که دچار اختلالات تیروئیدی هستند بسیار مفید است؛ این شربت خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.


 


عظمایی یادآور شد: شربت هفت عرق خون‌ساز نقش موثری در رفع عفونت‌های مجاری ادراری، تقویت بینایی و معده و بهبود آلزایمر دارد؛ افراد برای تکمیل دوره درمان کم‌خونی بهتر است از ترکیب چهار شیره (انگور، خرما، توت و انجیر) و گوشت گوسفندی هم استفاده کنند.

مواد لازم برای تهیه هشت لیتر شربت هفت عرق خون‌ساز

عرق برگ چنار                                    یک لیتر
عرق بیدمشک                                    یک و نیم لیتر
عرق یونجه                                          یک و نیم لیتر
عرق شنبلیله                                       یک لیتر
عرق بادرنجبویه                                  یک لیتر
عرق اسفناج                                        یک و نیم لیتر
گلاب                                                   نیم لیتر
سرکه انگور                                          نیم لیتر
عسل                                                    یک کیلوگرم

هشدار به مادران باردار؛

محققان با بررسی محصولات آرایشی بهداشتی پی بردند که این محصولات به دلیل وجود برخی مواد شیمیایی خطرات مرگباری برای جنین به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند بیش از ۵۰ ماده شیمیایی مختلف در خون مادران باردار وجود دارد که می‌تواند سبب نقص عضو مادرزادی در نوزادان، اختلال در رشد جنین در رحم مادر و نیز بزرگ شدن سینه‌ها در نوزادان پسر شود.


از جمله مواد شیمیایی مضر که برتعادل هورمون‌های بدن مادران باردار اثر می‌گذارد می‌توان انواع پارابن، BPA و تریکلوزان (triclosan) را نام برد، این مواد شیمیایی به ویژه بر جنین پسر اثرمخرب تری دارند و می‌توانند سبب افزایش اندازه سینه در آنها شوند.


از پارابن‌ها به میزان بسیار زیاد در  محصول‌های آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود، این ماده برای جلوگیری ازخراب شدن این محصول‌ها کاربرد دارد.


کارشناسان هشدار می‌دهند پاربن‌ها می‌توانند سبب ابتلای افراد به سرطان و نیز افزایش وزن شوند، پاربن با تقلید اثر استروژن دربدن می‌تواند سبب کاهش توده عضلانی دربدن افراد شود.


ماده شیمیایی دیگر BPA، بیسفنول، می‌تواند سبب ابتلای افراد به اوتیسم، بیش فعالی و اختلال درعملکرد هورمون تیروئید شود و درنهایت ماده شیمیایی تریکلوزان باعث افت سلامت قلب می‌شود. این ماده درتولید خمیر دندان، شوینده‌های بدن و صابون‌های ضد باکتری کاربرد دارد.


ازجمله دیگر کاربرد‌های ماده شیمیایی BPA استفاده از آن درپوشش خوراکی‌های کنسروشده است که می‌تواند سبب آسیب و دگرگونی درباکتری‌های روده و ابتلا به کولیت شود.


پژوهش درباره وجود مواد شیمیایی خطرناک درخون مادران باردارو اثرآن برسلامت جنین به وسیله دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا (the University of California) انجام شده است.

در این آزمایش آن‌ها نمونه‌های خون حدود ۷۰۰ زنان باردار در دو بیمارستان را جمع آوری کردند. بررسی ترکیب خونی نشان داد که حجم زیادی از مواد شیمیایی درخون آن‌ها وجود دارد.

این مواد شیمیایی افزون بر ایجاد بیماری و ناهنجاری در زمان تولد می‌تواند سبب آسیب‌های بلند مدت در آینده کودکان به ویژه پسران شود.


کارشناسان اعلام کرده اند استفاده از مواد شیمیایی دربسیاری از صنایع باید محدود شود تا از ابتلای کودکان به بیماری‌های مختلف جلوگیری شود.


همچنین مادران باردار نیز ازاستفاده بیش از اندازه از وسایل پلاستیکی یا شیمیایی خودداری کنند تا سلامت جنین خود را تضمین کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*