مدیرعامل کانون هنرمندان در دیدار با کارکنان موسسه امروز خراسان جنوبی: انعکاس مطالبات مردمی رمز موفقیت روزنامه امروز خراسان جنوبی

مدیرعامل و جمعی از اعضای کانون هنرمندان استان روز گذشته با حضور در دفتر روزنامه امروز خراسان جنوبی، ضمن تبریک روز خبرنگار به دست اندرکاران روزنامه، از تلاش آنان در انعکاس مطالبات مردمی و معرفی و تعالی فرهنگ و هنر استان قدردانی کردند.
مدیرعامل کانون هنرمندان استان در این دیدار با بیان اینکه مدیریت و پرسنل روزنامه امروز خراسان جنوبی و بیرجند امروز رسالت روزنامه نگاری را در کارشان مدنظر داشته و دارند، گفت: رسانه خنثی به درد جامعه نمی خورد و محبوبیت این روزنامه به واسطه پرداختن به مطالبات روزمره مردم است و من هنوز هم ستون «گفته می شود شما نشنیده بگیرید» این روزنامه که منعکس کننده مطالبات مردم بود را به خوبی به یاد دارم و همین نگاه، باعث محبوبیت یک نشریه می شود. رفیعی با اشاره به اینکه به رغم گستردگی و توسعه فضای مجازی، اهمیت جایگاه تأثیرگذار رسانه های مکتوب که در حقیقت تاریخ سازان رخدادهای روز هستند، برکسی پوشیده نیست، افزود: حساسیت معطوف به واقع بینی از خصایص خبرنگاران است و آقایان حیدری امتحان خود را در حوزه خبر و رسانه به خوبی پس داده اند و خبره این حرفه هستند.
وی اضافه کرد: معضل نخبه گریزی که امروز با آن مواجه هستیم به دلیل عدم وجود امکانات و زیرساخت های لازم است که اگر مهیا شود می توان از ظرفیت نخبگان در داخل استان به بهترین شکل ممکن بهره مند شد.
وی با ذکر اینکه باید در قبال مسایل و معضلاتی چون هویت گریزی، احساس مسئولیت کرد، گفت: رسانه ها بهترین ابزار را برای تحقق اهداف اولویت دار در اختیار دارند و اگر از پیگیری مطالبات و اهداف به نفع مردم و جامعه عقب نشینی کنند، مردم و جامعه متضرر می شوند. رفیعی تصریح کرد: کانون هنرمندان یک فرصت است و ما بدون دریافت ریالی از دستگاه ها، برنامه های فرهنگی و هنری خود را پیگیری می کنیم و اساسا اهل تبلیغات نیستیم. مدیرعامل کانون هنرمندان استان با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر واگذاری ساختمان رستوران پارک توحید به کانون هنرمندان از تعامل شورای شهر، شهردار بیرجند و فرماندار شهرستان قدردانی کرد.
افتخاری هنرمند پیشکسوت و عضو کانون هنرمندان استان نیز ضمن قدردانی از عملکرد خوب روزنامه امروز خراسان جنوبی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: این روزنامه در انعکاس مطالبات مردمی در تمامی بخش ها و حوزه ها و نیز مباحث فرهنگی و معرفی بزرگان و نام آوران این عرصه ها زحمات زیادی را متحمل می شود و از جمله اخیرا ویژه نامه بسیار خوبی را به مناسبت بزرگداشت دکتر گنجی و به مناسبت سالگرد در گذشت آن مرحوم به چاپ رساندند که این اقدامات قابل تقدیر است.
بخشی یکی دیگر از اعضای کانون هنرمندان استان هم با بیان اینکه نقش اصلی خبرنگاران به عنوان وجدان های اجتماع، آفرینندگی اخبار است و نباید به انعکاس دهنده خبر تنزل داد، گفت: روزنامه امروز خراسان جنوبی از کادری فرهیخته، هوشمند و حساس به مطالبات مردم و جامعه برخوردار است و این خصلت خبرنگاران است که باید به مسایل اشراف داشته و اهل مطالعه و مطالبه باشند. دلباز یکی دیگر از اعضای کانون هنرمندان استان نیز گفت: مردم به روزنامه امروز خراسان جنوبی اعتماد کرده اند زیرا در راستای انعکاس واقعیت های جامعه و مطالبات به حق مردم تلاش می کنند. مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه ستون «گفته می شود شما نشنیده بگیرید» برای ما تبعات و درگیری های زیادی داشت، گفت: ما برای چاپ ویژه نامه مشاهیر و کتب هنرمندان استان آمادگی داریم و حتی حاضریم منتخب اشعار شاعران استان در قالب کتاب به صورت رایگان چاپ کنیم و در روزنامه نیز به چاپ برسانیم. محمود حیدری صنعت چاپ استان را رو به رشد توصیف کرد و افزود: به رغم اینکه در مجتمع چاپ و نشر امروز از استان های همجوار سفارش چاپی داریم متأسفانه کارهای چاپی استان به خارج از استان سفارش داده می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*