مدیرشعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد: ایجاد ۶۸۸ شغل از محل تسهیلات بانک کشاورزی

بعد از ابلاغ تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری از اواخر سال گذشته و پرداخت آن توسط بانک کشاورزی تاکنون برای ۶۸۸ نفر شغل ایجاد شده است.
به گفته مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی سهم این بانک از تسهیلات ۳۳۷ میلیاردی ابلاغی به استان در حوزه اشتغال پایدار روستایی ۱۶۸ میلیارد تومان است که تاکنون ۴۲۲ فقره پرونده به ارزش ۲۳۱ میلیارد تومان به بانک معرفی شده است.
امیر حسام قزلباش در تشریح عملکرد ۴ ماهه این بانک از پرداخت تسهیلات به ۱۰۱ فقره پرونده به ارزش ۳۲ میلیارد تومان خبر داد و افزود: ۱۸ فقره پرونده به ارزش ۲۵ میلیارد تومان هم آماده پرداخت است که در مجموع ۱۱۹ فقره پرونده به ارزش بیش از ۵۷ میلیارد تومان تعیین تکلیف شده است.

برگشت ۱۲۰ طرح اشتغال پایدار روستایی
از بانک کشاورزی
وی عملکرد بانک کشاورزی را در حوزه اشتغال قابل قبول ارزیابی کرد و ادامه داد: از ۴۲۲ فقره پرونده معرفی شده به بانک ۱۲۰ پرونده برگشت خورده که عمده دلیل آن نقص در مدارک و نداشتن وثیقه کافی، عدم ارائه مجوز، عدم واگذاری محل اجرای طرح و یا کارمند بودن متقاضی بوده است.
وی مانده تسهیلات بانک کشاورزی را ۱۱ هزار میلیارد ریال و میزان مانده مطالبات غیر جاری را تا پایان تیرماه ۱۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در سال گذشته، ۱۶۷۰ فقره تسهیلات ازدواج در قالب ۱۷۱ میلیارد ریال و از ابتدای امسال نیز ۷۶۶فقره تسهیلات به میزان ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

تخصیص اعتبار هزار میلیاردی برای جبران
خشکسالی و سرمازدگی
مدیرشعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی به تخصیص اعتبار هزار میلیارد ریالی برای جبران خسارت خشکسالی و سرمازدگی اشاره کرد و افزود: ۲۶ هزار نفر برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند که تاکنون به ۱۸ هزار نفر مبلغ ۸۴۰ میلیارد ریال پرداختی داشته ایم.
قزلباش به پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیارد ریالی برای جبران خسارات خشکسالی و تهیه گوشت قرمز برای جامعه عشایری در سال گذشته و امسال اشاره کرد و گفت: از محل پرونده های معرفی شده ستاد رفع موانع تولید نیز در سال ۹۶ و سال جاری ۴۹۱۸ فقره به ارزش ۲ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال پرداختی داشته ایم.
وی به ساخت مجتمع درمانی در مود با کمک ۷میلیارد ریالی بانک کشاورزی اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه پیشرفت ۸۰ درصدی دارد، بیان کرد: کل مبلغ تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال گذشته به ۳۷ هزار و ۹۳۸ بهره بردار بخش کشاورزی و به مبلغ ۵ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال بوده است.
وی از پرداخت تسهیلات به ۱۲ هزار و ۲۴۳ فقره پرونده در قالب ۲ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات در حوزه های مختلف کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.
قزلباش به بخشودگی سود و جریمه تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی بر اساس مصوبه مجلس اشاره کرد و افزود: طی دو سال ۹۵ و ۹۶ ، ۵هزار و ۴۳۴ نفر مشمول این بخشودگی به مبلغ ۷۴۰میلیارد ریال شده اند که برای سال جاری هنوز این اعتبار ابلاغ نشده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*