آخرین خبر :

شهردار بیرجند در دیدار با فرمانده انتظامی خراسان جنوبی مطرح کرد: امنیت اساسی ترین نیاز یک شهر

شهردار بیرجند گفت: امنیت یکی از اساسی ترین نیازهای یک شهر و لازمه آرامش شهروندان است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مهندس محمد علی جاوید در دیدار با فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: تامین آرامش خاطر و امنیت شهر در اتخاذ تصمیمات شهری نیز تاثیرگذار است.
وی خاطر نشان کرد: خدمت بی منت به مردم و توزیع عادلانه امکانات در تمام نقاط شهر از سیاست های اصلی مدیریت شهری است.
شهردار بیرجند ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی فرماندهی و پرسنل جان بر کف نیروی انتظامی در تامین امنیت شهروندان ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به شهروندان از اهداف مشترک شهرداری، شورای اسلامی شهر و نیروی انتظامی است.جاوید با اشاره به تعامل دستگاهها در راستای خدمت رسانی به شهروندان اظهار داشت: حاصل تعامل شهرداری و نیروی انتظامی، استفاده بهینه شهروندان از امکانات شهر و شهرداری است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز در این نشست یادآور شد: همکاری بیشتر میان نیروی انتظامی و شهرداری باید با هم اندیشی بیشتر صورت گیرد.
سردار شجاع با اشاره به اینکه فرهنگ قانون مداری باید در سطوح مختلف شهر با ابعاد گوناگون رشد کند، ادامه داد: توسعه همکاری فیمابین نیروی انتظامی و مجموعه مدیریت شهری در حل معضلات و مشکلات شهری موثر می باشد.
باغ پرندگان جهت بهره برداری دراختیارسرمایه گذاران متقاضی قرار می گیرد
شهردار بیرجند همچنین در دومین جلسه هیئت عالی سرمایه گذاری گفت: زیرساخت های لازم برای ورود سرمایه گذاران در شهر بیرجند فراهم شده و در این راستا باغ پرندگان به سرمایه گذاران ارائه می شود. جاوید بعد از گزارشی که بوسیله علوی (مدیر سرمایه گذاری شهرداری بیرجند) از روند انجام امورو برخی پروژه های شاخص از جمله باغ پرندگان در مجموعه پارک جنگلی ارائه شد، افزود: با شرایط خوبی که در شهر به وجود آمده، آماده ورود سرمایه گذاران برای شروع پروژه های گردشگری در شهر بیرجند می باشیم.
وی خاطر نشان کرد: در کنار تمامی اقدامات فرهنگی که از سوی شهرداری و سایر دستگاهها در سطح شهر صورت می گیرد ضرورت ایجاد محیطی مفرح برای شهروندان و رفع دغدغه خانواده ها در خصوص نبود اماکن تفریحی احساس می شود.
وی افزود: به زودی بسته سرمایه گذاری باغ پرندگان با جزئیات تقدیم سرمایه گذاران می شود.شهردار بیرجند با اشاره به پشتیبانی شورا از شهرداری تصریح کرد: سرمایه گذاران می توانندجهت سرمایه گذاری در اماکن مختلف سطح شهر باحوزه مدیریت سرمایه گذاری ومشارکت های مردمی واردگفتگوشوند.جاوید یادآور شد: شناسایی افراد فعال در زمینه های اقتصاد شهری برای کمک به بهبود وضعیت اقتصادی احساس می شود.
وی عنوان کرد: ایجاد مکان فرهنگی و تفریحی یکی از موضوعاتی است که در ماندگاری بیشتر گردشگران تاثیرگذار می باشد و از این رو شهرداری بیرجند با انجام مطالعاتی، پیشنهاد تکمیل و راه اندازی باغ پرندگان را ارائه کرد.وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد زیرساخت های باغ پرندگان آماده است، اذعان داشت: تاکنون جهت آماده سازی این مجموعه ۵۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.
لازم به ذکر است پس از بیان نقطه نظرات شرکت کنندگان در جلسه، اعضای هیئت عالی سرمایه گذاری به کلیات موضوع واگذاری باغ پرندگان به سرمایه گذاران رای موافق دادند.
عزم جمعی برای انجام
پروژه های عمرانی
شهردار بیرجند در جلسه هفتگی بررسی وضعیت پروژه های عمرانی مناطق مختلف شهری گفت: برای انجام به موقع و دقیق پروژه های عمرانی در دست اقدام در سطح شهر نیازمند عزم جمعی می باشیم.
مهندس محمد علی جاوید افزود: حداکثر استفاده از زمان تا قبل از شروع فصل سرما در پیشرفت پروژه ها مورد انتظار است.
وی هدف از برگزاری این جلسه را ارتقاء کیفی پروژه های عمرانی و بررسی مسایل و مشکلات موجود و همت در جهت رفع آنها دانست.
وی اظهار داشت: پروژه های شاخصی در دستور کار شهرداری بیرجند قرار دارد که می تواند تاثیر بسزایی در توسعه بخش های مختلف عمرانی، فرهنگی، حمل و نقل و زیرساختی شهر داشته باشد.
جاوید خواستار نظارت بیشتر بر روند پیشرفت پروژه ها شد و ادامه داد: خدمت رسانی به مردم و اجرای طرح های مختلف شهری همراه با تلاش مجموعه شهرداری در دستور کار قرار دارد.
در ادامه جلسه نمودار وضعیت آماری پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه های مختلف اعم از زیرسازی و آسفالت معابر خاکی و روکش خیابان ها، اجرای جوبه، کانال و جدول گذاری معابر شهری، بهسازی و زیباسازی آیلندها، مناسب سازی پیاده روها جهت معلولین، تکمیل و بازسازی ساختمان سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری، فرهنگسرا و … مطرح شد.
پس از استماع نظرات و پیشنهادات افراد حاضر در جلسه جهت رفع موانع موجود؛ در پایان تصاویری از روند پیشرفت پروژه های عمرانی در دست اقدام شهرداری توسط مدیریت ارتباطات و ا مور بین الملل شهرداری در محل سالن برگزاری جلسه به نمایش گذاشته شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*