آخرین خبر :

بهره برداری از سه کتابخانه عمومی در بیرجند تا پایان سال

سرانه فضای فیزیکی کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند به ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۹/۱ متر مربع است، سرانه ای که بر اساس سیاست گذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای توسعه کتابخانه های عمومی تعریف کرده و باید تا سال ۱۴۰۴ به ۴ متر مربع برسد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند از فعالیت ۹ باب کتابخانه عمومی در قالب دو کتابخانه روستایی و۷ کتابخانه شهری با ۱۲ هزار عضو و ۱۵۲ هزار جلد کتاب خبر داد و گفت: برای توسعه فضای فیزیکی کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند برنامه هایی در دستور کار قرار دارد.
مهدی نیازی از افتتاح کتابخانه عمومی روستای دستگرد در سه ماهه دوم سال جاری خبر داد و افزود: کتابخانه مجموعه فرهنگی اولوالالباب بیرجند واقع در سایت اداری نیز در سه ماهه سوم سال به بهره برداری می رسد.
وی هم چنین از افتتاح کتابخانه مسجد جامع مهرشهر در هفته کتاب خبر داد و بیان کرد: هیات امنای این مسجد در یک اقدام بسیار جالب فضای مناسبی را از طبقه دوم این مسجد در اختیار کتابخانه عمومی شهرستان قرار داده اند که ما نسبت به تجهیز و تأمین نیروی این کتابخانه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
وی از انتقال کتابخانه روستای امیر آباد تا پایان سال به ساختمان اصلی خبر داد و با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه ها شاهد افزایش سرانه فیزیکی کتابخانه های عمومی در شهرستان خواهیم بود، گفت: بر اساس مصوبه ستاد بازآفرینی شهری قرار است در بیرجند طی ۴ سال آینده ۴ باب کتابخانه در محلات هدف ساخته شود و برای تجهیز و تأمین نیرو به ما واگذار شود که خود تأثیر بسزایی در افزایش سرانه فضای فیزیکی کتابخانه های شهرستان خواهد داشت.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند با قدردانی از شهردار بیرجند در واریز به موقع سهم نیم درصد کتابخانه ها از این مجموعه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه افزود: شهرداری بیرجند بر اساس زمان بندی مشخص نسبت به پرداخت سهم کتابخانه ها اقدام می کند که خود در پیشبرد برنامه ها و پروژه های ما تأثیر مثبتی داشته است. نیازی به تعمیر کتابخانه استاد سعیدی بیرجند اشاره کرد و با بیان اینکه تا مهر ماه این مجموعه در اختیار علاقه مندان و اعضا قرار خواهد گرفت، بیان کرد: کتابخانه استاد سعیدی بعد از ۴۰ سال بازسازی و تعمیر شده است. وی به فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان از مرداد ماه سال گذشته تاکنون اشاره کرد و از برگزاری ۱۰۶ نشست کتابخوان با حضور ۶۴۲ نفر، ۳۲ نشست مدرسه ای با حضور ۱۰۸۰نفر و ۶۶ جمع خوانی با حضور ۵۷۲ نفر در این مدت خبرداد و گفت: ۳۱ جلسه قصه گویی با حضور ۳۱۳ نفر، برگزاری ۳۸مسابقه نقاشی با حضور ۴۲۴ نفر، برگزاری ۵۹نمایشگاه کتاب با ۱۲۱۵ نسخه کتاب، ۶ جلسه شاهنامه خوانی با حضور ۶۷ نفر و ۱۴ مورد بازدید مدارس با ۵۱۰ دانش آموز از کتابخانه ها از جمله این فعالیت ها می باشد. وی از برگزاری ۲۷ کلاس آموزشی با حضور ۲۸۶ نفر و ۱۷ کارگاه با حضور ۲۰۴ نفر خبرداد و افزود: برپایی ۱۴ کارگاه کاردستی، ۱۶ جشنواره رضوی با حضور ۵۳۴۰ نفر و ۴۲ برنامه فرهنگی دیگر در سایر حوزه ها با حضور ۷۵۱ نفر از دیگر برنامه های فرهنگی در یکسال گذشته بوده است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*