آخرین خبر :

استاندار در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی خبر داد: صدور مجوز منطقه ویژه انرژی های نو

استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری استان گفت: دستگاه های متولی حوزه خدمات، به بهترین شکل ممکن به مردم ارائه خدمات نموده و پذیرای انتقادات نیز باشند. مروج الشریعه در بخش دیگری از سخنانش از تصویب راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی انرژی های تجدیدپذیر برای خراسان جنوبی خبر داد.
چهارمین جلبسه شورای اداری استان روز گذشته به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد و در ابتدای این جلسه معاونین استاندار به تشریح مباحث حوزه مدیریتی خود پرداختند. معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری با اشاره به تغییر ساعت کاری دستگاه ها در مردادماه که با هدف صرفه جویی در مصرف آب و برق صورت گرفت، بر ضرورت توجه بیشتر به بحث صرفه جویی آب و برق در دستگاه ها تأکید کرد و گفت: در حوزه اشتغال و بر اساس آمار ارائه شده در جلسه اخیر کارگروه اشتغال استان، تاکنون ۶۲۹۹ نفر در سامانه کار ثبت نام کرده اند و برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۳۳۱ طرح با ۷۱ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان تسهیلات در بانک های عامل مطرح شده که از این محل ۲۱۸۵ شغل ایجاد خواهد شد که امیدواریم دستگاه های اجرایی نیز در راستای رسیدن به نتایج مطلوب در این زمینه پیگیری های لازم را داشته باشند.
عابدی به برگزاری ۵۳ جلسه کارگروه رفع موانع تولید که با هدف تثبیت اشتغال برگزار می شود نیز اشاره کرد و افزود: کل پرونده های مطرح شده در این جلسات ۱۶۶فقره بوده که ۱۹ کارگروه استانی برای آن ها تشکیل و ۳۷۷ مصوبه اجرا شده داشته که ۹۰ مصوبه یعنی ۲۳ درصد کل پرونده ها مربوط به مسائل بانکی بوده که البته با همکاری مدیران عامل بانک ها ۸۰ درصد مشکلات مرتفع شده است.
کشف ۹ انبار کالای احتکار شده در استان
وی با ذکر این که در طرح های نظارتی تنظیم بازار ۶۰ نفر همکاری داشته اند، اظهار کرد: با توجه به حجم و وسعت کار در سطح استان ۶۵۰ ناظر افتخاری نیز در این طرح به کار گرفته شدند و در این راستا ۹ انبار کالای احتکار شده به ارزش ۹۹۸ میلیون تومان در سطح استان کشف شدند.
شهر عاری از زباله گرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز با بیان اینکه در حوزه اجتماعی تأکید بر اجتماع محور نمودن فعالیت هاست به پیگیری دو طرح شهر عاری از زباله گرد و شهر دارای نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: راه اندازی خانه امن زنان و ۸ کلینیک مددکاری اجتماعی، برگزاری کارگروه های مربوط به اتباع خارجی، جلب مشارکت های مردمی در مبارزه با مواد مخدر، کارگروه مبارزه با سرقت، جلسات کارگروه سمن ها، طرح مقابله با طلاق، هماهنگی ها برای برگزاری کنگره شهدا، گرامیداشت سالروز ورود آزادگان و… از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه اجتماعی است.
اسماعیلی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و… به عنوان ادارات برتر در حوزه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی نام برد و افزود: در حوزه عفاف و حجاب نیز سازمان جهادکشاورزی، دانشگاه بیرجند و استانداری ادارات و دستگاه های برتر استان هستند.
بهره برداری و کلنگ زنی ۹۷۲ پروژه در هفته دولت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم گفت: در هفته دولت با تلاش همه مدیران دستگاهی و فرمانداران به رغم کارشکنی ها و جوسازی ها علیه دولت و حاکمیت، از تعداد ۹۷۲ پروژه شامل ۳۰۱ پروژه روستایی و ۶۷۱ پروژه شهری رونمایی می شود که ۹۱۹ پروژه آماده افتتاح و ۵۳ پروژه در مرحله آغاز عملیات اجرایی قرار دارد و از محل پروژه های دولتی برای بیش از ۴ هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
تخفیف گرفتن برای پرداخت عوارض خودرو تخلف است
علوی مقدم تصریح کرد: علاوه براین ۳۰۵ پروژه توسط دهیاری ها به بهره برداری خواهد رسید که بیش از ۱۵۰هزار نفر نیز از این پروژه ها بهره مند خواهند شد.
وی بر ضرورت پرداخت کامل عوارض خودروها با هدف بهره مندی شهرداری ها تأکید کرد و پیگیری دستگاه ها برای تخفیف گرفتن در این زمینه را نوعی تخلف دانست.

اخذ مجوز تربیت دستیاری در رشته های جراحی
و داخلی مغز و اعصاب
در ادامه جلسه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گزارشی از عملکرد این دانشگاه ارائه داد. دکتر قائمی گفت: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ۱۴۶ نفر در سال ۹۲ به ۲۵۹ نفر در سال ۹۶ افزایش یافته و تعداد دانشجویان نیز ۴۰ درصد و تعداد دانشجویان خارجی ۳۰درصد رشد داشته است.
وی از رشد ۸۰ درصدی توسعه دکترای حرفه ای و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۲ خبر داد و افزود: رتبه کشوری قبولی در آزمون دستیاری تخصصی این دانشگاه نیز از رتبه ۱۶ در سال ۹۲ به رتبه ۲ در سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ ارتقا یافته است.
وی به اخذ مجوز تربیت دستیاری در رشته های جراحی مغز و اعصاب و داخلی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره کرد و گفت: اخذ مجوز تأسیس مجتمع آموزش عالی سلامت نهبندان و کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل طبس، اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته های کارشناسی ارشد نانوتکنولوژی و کارشناسی ارشد فیزیوتراپی و کارشناسی ارشد میکروبیولوژِی از دیگر توفیقات دانشگاه بوده است.
افزایش ۴۴ درصد تخت های فعال بیمارستانی
دکتر قائمی به کاهش ۵/۳ درصدی میزان مرگ و میر نوزادان در استان در این مدت اشاره و اضافه کرد: تعداد تخت های فعال بیمارستانی استان ۴۴ درصد افزایش یافته و تعداد بیمارستان ها نیز از ۸بیمارستان در سال ۹۲ به ۱۴ بیمارستان رسیده و سهم پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم نیز از ۳۰ درصد به ۵/۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
ضرورت توجه به مباحث امنیتی در تبادل اطلاعات
استاندار خراسان جنوبی نیز بر لزوم توجه دستگاه های اجرایی به مباحث امنیتی در تبادل اطلاعات تأکید کرد و فعالیت مرکز افتا را در راستای سالم سازی و سالم نگه داشتن فضا برای گفتگو، ضروری دانست و گفت: اینکه دکتر قائمی با وجود فراهم بودن موقعیت های به مراتب بالاتر علمی و عملی در دیگر نقاط کشور، زادگاهش را برای خدمتگزاری انتخاب کرده، خیلی با ارزش است و امیدواریم اعضای هیأت علمی و دانشجویان قدر ایشان را بدانند و به نحو شایسته ای از او استفاده کنند و از دکتر قائمی هم می خواهیم که با همین صلابت به کارشان در استان ادامه دهند و البته توجه بیشتری به سایر نقاط استان نیز داشته باشند.

پیگیری رفع مشکل بیماران دیالیزی زیرکوه و سی تی اسکن نهبندان
مروج الشریعه افزود: ۱۱ بیمار دیالیزی به دلیل نبود امکانات نباید از شهرستان زیرکوه به قاین بروند. ضمن اینکه پیگیر هستیم تا سی تی اسکن بیمارستان شهید آتشدست نهبندان نیز هر چه زودتر راه اندازی شود.وی با ذکر اینکه نباید تصور کنیم که استان ما یک معضل دارد و آن هم توسعه اقتصادی است، اضافه کرد: گسترش فرهنگ انسانی و پرهیز دادن نسل آینده و جوانمان از آسیب های سنگین اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد به ویژه اینکه در حال حاضر هر مسئله ای در اطراف و درون جامعه به دستاویز و مستمسکی برای دشمنان تبدیل می شود. وی اظهار کرد: دستگاه های متولی در حوزه ی خدمات، به بهترین شکل ممکن به مردم ارائه خدمت نموده و پذیرای انتقادات نیز باشند زیرا ایجاد نارضایتی و تبدیل آن به اغتشاشات در داخل کشور از اهداف دشمنان است و لذا نباید از نظامی که در رأس آن یک مجتهد مسلم و نعمتی الهی سکان هدایت و راهبری آن را دارد فاصله گرفت و براساس نقشه راهی که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور دارند باید با هم افزایی و وحدت مشکلات را رفع و از پیچ نابهنگام دشمن به سلامت عبور کرد.

وزیر تکلیف مسئولیت آموزش و پرورش را زودتر روشن کند
استاندار با اشاره به اینکه باید در برش استانی وظایف خود تجدید نظر کنیم، گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید باید تکلیف مسئولیت اداره کل آموزش و پرورش توسط وزیر مشخص شود تا حقی از دانش آموزان و اولیای آنان که نگران فرزندانشان هستند، ضایع نگردد.
به گفته وی، اینکه تمامی دستگاه های استان با تمام قوا پیگیر برگزاری هر چه بهتر کنگره شهدا هستند یک افتخار است و آقای رجبی نیز نماینده تام الاختیار من در این زمینه می باشد و اصل برگزاری این کنگره نیز شرایط را برای سالم سازی فضای جامعه به بهترین شکل فراهم خواهد کرد.

اختصاص بیش از ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات
در حوزه اشتغال روستایی ارزشمند است
وی با بیان اینکه دولت در تأمین مالی اجرای پروژه های اشتغال زا سنگ تمام گذاشته، گفت: پرداخت بیش از ۷۱ میلیون تومان تسهیلات آن هم فقط در حوزه های اشتغال روستایی و عشایری بسیار ارزشمند است و با وجود این منابع مالی باید به دنبال کارآفرین خوب باشیم. کارآفرینان هم با این وجود در معرض آزمون بزرگی قرار دارند و ما نیز باید پیگیر حمایت از کارآفرینان و رفع مشکلات آنان باشیم.
راه اندازی تالار گفتگو به شرط داشتن لحن محترمانه
مروج الشریعه با ذکر اینکه دانشجویان علاقمند به فعالیت سیاسی هستند، گفت: این امر هیچ اشکالی ندارد به این شرط که از مرز خودش خارج نشود. ضمن اینکه راه اندازی تالار گفتگو به شرط داشتن لحن محترمانه ضرورت دارد.
استاندار با ذکر اینکه در استان برداشت غیر مجاز از سفره های آب زیرزمینی نداریم، افزود: با دو معاون رئیس جمهور و به ویژه دکتر نوبخت در خصوص انتقال آب گفتگو کردم و از صاحب نظران هم درخواست اظهار نظر دارم. البته باید برداشت ها از آب های زیرزمینی کاهش یابد.
مروج الشریعه با اشاره به اهمیت استفاده از نور خورشید به منظور تولید انرژی از تصویب و اخذ مجوز راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی انرژی های تجدید پذیر برای استان خراسان جنوبی خبر داد.
در پایان جلسه نیز از انتصاب کریمی فرماندار شهرستان قائنات، بخشی پور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و حسین رجبی مشاور استاندار به عنوان آخرین انتصاب در استان نام برده شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*