آخرین خبر :

اخبار علمی

فواید غذا خوردن با دست

در دوران قدیم برخی افراد عادت داشتند غذا را با دست بخورند، رفته رفته این عادت از بین رفت جای خود را به قاشق و چنگال داد، اما خوب است از فواید غذا خوردن با دست غافل نشویم و با رعایت مسائل بهداشتی غذا را با دست بخوریم، جالب است بدانید غذا خوردن با دست به طرز شگفت انگیزی موجب تحریک حواس پنجگانه می‌شود و نتیجه آن لذت حداکثری از غذا است همچنین موجب هضم سریع غذا و کاهش دیابت نوع ۲ می‌شود.

برای لاغری این ماده را از رژیم غذایی خود حذق نکنید/زانوی پرانتزی خود را به این روش درمان کنید/روغنی که به از بین بردن موهای زائد کمک می‌کند

حذف برنج ممنوع

بسیاری افراد که به دنبال کاهش وزن هستند برای اینکه به اندامی مناسب برسند برنج و نان را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند غافل از اینکه حذف برنج ار رژیم غذایی مضراتی برای بدن دارد و از چه فوایدی خود را محروم می‌کنند، پزشکان تغذیه معتقد هستند هیچگاه برای لاغر شدن برنج را نباید کامل حذف کرد، از خواص برنج می‌توان به منبع انرژی زایی، پیشگیری از آلزایمر، مراقبت پوستی و تنظیم فشار خون اشاره کرد.

برای لاغری این ماده را از رژیم غذایی خود حذق نکنید/زانوی پرانتزی خود را به این روش درمان کنید/روغنی که به از بین بردن موهای زائد کمک می‌کند

فوایدی یخ  آب برنج

پزشکان طب سنتی راهی را برای داشتن پوستی جوان معرفی کرده‌اند، برای این کار مقداری از آب برنجی را که در حال جوشیدن است بردارید و پس از سرد شدن درون قالب‌های یخ بریزید و یخ حاصله را روزی دو بار روی پوست خود بگذارید، این کار باعث از بین رفتن لک‌های پوستی می‌شود، اما توجه داشته باشید این نوع یخ را فقط تا سه روز می‌توان در یخچال نگه داری کرد.

قرار دادن مستقیم یخ روی پوست باعث پارگی مویرگ‌های زیر پوست می‌شود، در نتیجه حتما یخ را داخل پارچه‌ای لطیف و مناسب پیچیده و سپس آن  را بر روی پوست‌تان بگذارید.

برای لاغری این ماده را از رژیم غذایی خود حذق نکنید/زانوی پرانتزی خود را به این روش درمان کنید/روغنی که به از بین بردن موهای زائد کمک می‌کند

 

راهکاری برای از بین بردن موهای زائد بدن

افراد زیادی به دنبال راهی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستند، لذا روش‌های زیادی را امتحان می‌کنند که برخی از آن‌ها جوابگو است و برخی دیگر خیر، حال راهی را برای از بین بردن موهای زائد  معرفی می‌کنیم که کاربرد فراوانی دارد، آن راهکار هم استفاده از روغن مورچه است، برای این کار بعد از اصلاح بلافاصله با روغن مورچه پوست خود را ماساژ دهید که روغن به ریشه موهای کنده شده نفوذ و پیاز مو را از بین ببرد.

برای لاغری این ماده را از رژیم غذایی خود حذق نکنید/زانوی پرانتزی خود را به این روش درمان کنید/روغنی که به از بین بردن موهای زائد کمک می‌کند

نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که برخی مواد غذایی علی رغم مزه نامطلوب برای اغلب مردم به بهبود سرطان و کاهش وزن کمک می‌کند.

خوراکی ترسناک که دشمن سرطان است + اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ غذاهای تند طعم لذیذی دارد اما اغلب افراد به دلیل عوارض بعدی از خوردن غذای تند اجتناب می کنند.

اخیرا برخی پژوهش ها نشان می دهند که مواد غذایی مانند فلفل‌ برای بهبود علائم سرماخوردگی و کاهش وزن مفید بوده و حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات موثر در کاهش سرعت رشد سلول‌های سرطانی هستند.

غذا‌های تند برای قلب مفید هستند و  از آنجا که فلفل و غذا‌های تند توانایی بدن را برای از بین بردن لخته‌های خونی افزایش می‌دهند، به  همین دلیل به سلامت قلب کمک زیادی می‌کنند.

کاپسایسین موجود در فلفل با عوامل حمله قلبی در بدن، مبارزه می‌کند  و امار سکته در افرادی که فلفل مصرف می کنند به طور چشمگیری کاهش می یابد همچنین این ماده سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد.

در برخی کشور‌ها که مصرف فلفل و غذا‌های تند در آن‌ها زیاد است، مانند هند و مکزیک، نرخ ابتلا به سرطان بسیار کمتر است.

 

راهی برای درمان تیرگی و گودی زیر چشم

تیرگی دور چشم یکی از عواملی است که در زیبایی بسیار تاثیر دارد و افراد بسیاری به دنبال راهی برای درمان آن هستند؛ لذا محققان طب سنتی راهکاری ساده را برای از بین بردن این تیرگی پیشنهاد داده‌اند، خیار را حلقه حلقه کنید و آن را درون مخلوط کن بریزید و آب آن را بگیرید، سه قاشق آرد برنج که حسابی نرم باشد به همراه یک کپسول ویتامین E هم بزنید و بعد سه قاشق آرد گندم را به آن اضافه کنید؛ هرشب آن را زیر گودی چشمتان بزنید و بگذارید تا صبح بماند و بعد از سه روز تیرگی از بین خواهد رفت.

اگر مدام هوس شیرینی می‌کنید بخوانید/درمان خانگی و سه سوته تیرگی دور چشم/فواید این میوه تابستانه شیرین

 

فواید گوجه فرنگی که از آن غافل هستیم

محققان طب سنتی معقتد هستند برخی از میوه ها دارای خواص فوق العاده‌ای هستند که در صورت استفاده مدام به درمان بسیاری بیماری‌ها کمک می‌کند، خوب است از مصرف این مواد و میوه جات غافل نشویم و آن‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانیم، گوجه فرنگی یکی از این میوه‌های مفید است، گوجه فرنگی برای افراد مبتلا به بیماری قلبی، پوکی استخوان و آلزایمر مفید است، همچنین احتمال ابتلا به سرطان پروستات، معده، روده، رحم و تخمدان را کم می‌کند، بهتر است از مصرف گوجه کبابی خودداری کنید.

اگر مدام هوس شیرینی می‌کنید بخوانید/درمان خانگی و سه سوته تیرگی دور چشم/فواید این میوه تابستانه شیرین

فواید فراوان آبغوره

انگور میوه‌ای است که خواص فراوانی دارد و در تابستان می‌توان از این میوه پرخاصیت استفاده کرد، حتی اگر آب این میوه گرفته شود و همراه برخی مواد غذایی مصرف شود برای بدن  فواید زیادی دارد و می‌توان به درمان برخی بیماری‌ها مانند گرفتگی رگ‌ها و بیماری‌های قلبی کمک کند.

خوب است بدانید آبغوره محرک اشتها بوده و افزودن کمی از آن به غذا می‌تواند باعث طعم مطلوب غذا و افزایش جذب املاح معدنی به ویژه آهن مواد غذایی غیرحیوانی مانند حبوبات کمک می‌کند.

اگر مدام هوس شیرینی می‌کنید بخوانید/درمان خانگی و سه سوته تیرگی دور چشم/فواید این میوه تابستانه شیرین

تاثیر مصرف سویا بر افزایش مقاومت استخوان های زنان

محققان در مطالعات حیوانی خود دریافتند پروتئین سویا می تواند با تاثیرات منفی یائسگی بر استخوان ها و سلامت متابولیک مقابله کند.

به گزارش خبرنگار مهر، زنان در سن یائسگی با مشکلات جدی سلامت نظیر پوکی استخوان، کاهش فعالیت فیزیکی و اضافه وزن روبرو هستند.

محققان معتقدند پروتئین سویا دارای تاثیرات مثبتی بر استقامت استخوان ها برای زنانی خواهد بود که هنوز به سن یائسگی نرسیده اند.

«پاملا هینتون»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه میزوری آمریکا، در این باره می گوید: «یافته ها بیانگر این موضوع است که تمامی زنان با افزودن غذاهای حای سویا به رژیم غذایی شان نظیر شیر سویا، ممکن است شاهد بهبود مقاومت استخوان هایشان باشند.»

محققان در این مطالعه، تاثیرات رژیم غذایی حاوی سویا را با رژیم غذایی مبتنی بر ذرت بر موش ها مقایسه کردند.

آنها دریافتند استخوان موش های تغذیه شده با سویا در مقایسه با موش های تغذیه شده با رژیم غذایی حاوی ذرت، بدون توجه به وضعیت هورمون های تخمدان شان، قوی تر بود.

همچنین آنها دریافتند رژیم غذایی مبتنی بر سویا موجب بهبود عملکرد متابولیکی موش ها شد.

درمان نوعی صرع با سم عنکبوت

تهران- ایرنا- یافته های مطالعه جدید محققان استرالیایی نشان می دهد یک نوع پروتئین در سم عنکبوت می تواند در ترکیب و ساخت داروی موثر برای درمان نوعی جدی و نادر از بیماری صرع کمک کند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پزشکی مدیکال نیوز تودی، سندروم دراوه/ Dravet syndrome نوعی شدید از بیماری صرع است که به طور معمول در ۱۲ ماه اول زندگی بروز می کند. حملات صرعی که گاه افزایش دما و نورهای شدید موجب آن می شود، از علائم این بیماری به شمار می آید. کودکان مبتلا به آن همچنین با تاخیر در رشد، اختلالات خواب و گفتار روبرو هستند.
این بیماری در برابر داروهای موجود مقاوم است و کودکان مبتلا به آن معمولا بزرگسالی و میانسالی را تجربه نمی کنند.
اخیرا گروهی از محققان دانشگاه کوئینزلند و موسسه سلامت روان و عصب شناسی فلوری استرالیا به سرپرستی پروفسور گلن کینگ مطالعه ای را روی استفاده دارویی از انواع مختلف سموم آغاز کردند که در روند آن، آزمایشگاه محققان به محلی برای نگهداری گسترده ترین مجموعه سموم حیوانی در دنیا تبدیل شد.
پروفسور کینگ می گوید: حدود ۸۰ درصد از موارد ابتلا به این سندروم در کودکان مربوط به جهش در یک ژن به نام اس سی ان ۱ است، وقتی عملکرد این ژن مختل شود کانال های سدیم در مغز که فعالیت های مغز را تنظیم می کند به درستی عمل نمی کنند.
جهش ژنی در این ژن، موجب تغییر در نوعی از سلول های عصبی مغز می شود و فعالیت عصبی آنها وابسته به سلول های عصبی کاهش می یابد و در این صورت مغز در برابر تحریک پذیری بیش از حد مستعدتر می شود که خود حملات بیشتر را در پی می آورد.
محققان تاثیر پپتیدهای ( نوعی پلیمر بسپار کوچک که از به هم پیوستن اسیدهای آمینه با ترتیب مشخصی و با پیوند پپتیدی تشکیل شده‌) سم عنکبوت را بر یک مدل حیوانی موش مبتلا به این بیماری بررسی کرده اند.
به گفته پروفسور کینگ در این مطالعه پپتید ناشی از سم عنکبوت توانست کانال های مدنظر را هدف قرار دهد و عملکرد عصب های مغز را بهبود بخشیده و میزان حملات را کاهش دهد.

خاصیت پتاسیم در تقویت استخوان ها و کاهش فشارخون

مصرف کم پتاسیم می تواند منجر به گرفتگی عضلات شکم، نفخ و حالت تهوع شود. از اینرو گنجاندن مواد خوراکی سرشار از پتاسیم در رژیم غذایی توصیه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پتاسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی موردنیاز بدن انسان است که به حفظ تندرستی بدن کمک می کند. افرادی که تعادل را در رژیم غذایی شان حفظ می کنند می توانند به راحتی پتاسیم موردنیازشان را از مواد خوراکی تامین کنند.

پتاسیم در مواد خوراکی نظیر سالمون، شیر پرچرب، مرکبات، چای سیاه، لیموشیرین، قهوه سیاه، سبزیجات، غلات، آب نارگیل، عدس، موز و مغزیجات آجیلی نظیر بادام یافت می شود.

محققان عنوان می کنند کمبود پتاسیم می تواند منجر به ضعف و خستگی، یبوست، تحریک پذیری، گرفتگی عضلات، گرفتگی عضلات شکمی، نفخ و فشارخون شود. در ادامه به فواید مصرف پتاسیم اشاره می شود.

کمک به کنترل فشارخون: محققان به افراد مبتلا به فشارخون بالا، پیروی از رژیم غذایی DASH را توصیه می کنند، چراکه این رژیم غذایی سرشار از پتاسیم و مقادیر کمتر سدیم است.

کمک به از بین بردن سلولیت: تجمع مایع یکی از فاکتورهای اصلی بروز سلولیت است. از اینرو مصرف غذاهای سرشار از پتاسیم می تواند به کاهش ظهور سلولیت کمک کند.

افزایش سلامت استخوان ها: پتاسیم با خنثی سازی انواع اسیدهای موجود در بدن به حفظ کلسیم کمک کرده و می تواند موجب قوی ترشدن استخوانها شود.

فرآوری درست مواد غذایی: به منظور فرآوری و استفاده از کربوهیدرات های مصرفی، بدن شما به پتاسیم نیاز دارد. همچنین برای ساخت پروتئین و عضلات هم بدن نیاز به پتاسیم دارد.

نشانه‌های زیاده‌روی در مصرف نمک

نمک

بالا بودن فشار خون یکی از علائم واضح مصرف زیاد نمک است، اما نشانه‌های دیگری نیز وجود دارند که حاکی از لزوم کاهش نمک مصرفی هستند.

به گزارش ایسنا، سایت مدیکال دیلی به چند مورد از نشانه‌های احتمالی بالا بودن مصرف نمک اشاره کرده است:

احساس ورم: با مصرف بیش از حد معمول سدیم، فرد احساس می‌کند دچار مقدار کمی اضافه وزن شده است زیرا نمک همچون آهن‌ربایی عمل می‌کند و موجب احتباس مایعات در بدن می‌شود. این احتباس مایعات در بدن باعث می‌شود فرد ورم کرده و علت پف کردن دست‌ها و چشم‌ها به حساب می‌آید. این علائم اغلب در دوران میانسالی ظاهر می‌شود.

سردردهای بی‌علت: درصورتی‌که بدون هیچ دلیلی دچار سردرد می‌شوید، بررسی کنید آیا پس از مصرف وعده غذایی نسبتا شور، دچار این عارضه می‌شوید؟ مصرف بیش از حد نمک باعث انبساط عروق خون در مغز و سردرد می‌شود.

تکرر ادرار: تکرر ادرار در شب یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد بخصوص افراد مسن به آن دچار می‌شوند. مطالعه انجام گرفته در ژاپن نشان داد که مصرف بیش از حد نمک موجب تکرر ادرار می‌شود، اما با کاهش ۲۵ درصدی نمک مصرفی از تعداد دفعات نیاز به سرویس بهداشتی در نیمه‌های شب کاسته شد.

مصرف یک نوشیدنی طبیعی و گوارا به درمان کم خونی، تقویت حافظه، سلامت استخوان ها و ایمنی بدن کمک می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آب پرتقال تازه و طبیعی فواید بسیاری برای سلامتی دارد.، آب پرتقال تازه منبعی غنی از ویتامین C بوده و همچنین محتوی موادمعدنی از جمله پتاسیم و منیزیم است و میزان پایینی چربی دارد و فاقد کلسترول است.

بدن قادر به ساخت ویتامین C نیست، بنابراین این ویتامین باید از طریق موادغذایی و نوشیدنی دریافت شود، نوشیدن ۲ لیوان آب پرتغال در روز می تواند به افزایش ۴۰ تا ۶۰ درصدی ویتامین C در بدن کمک کند.

ویتامین C دریافتی از طریق آب پرتقال، محافظ بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد است، این ویتامین همچنین از پیری زودرس جلوگیری و به جذب موادمعدنی ضروری مانند کلسیم کمک می کند.

ویتامین B6 موجود در آب پرتقال به تولید هموگلوبین و درمان کم خونی کمک می کند، همچنین این آب میوه حاوی بتاکاروتن بوده که در کمک به جلوگیری از آسیب سلولی موثر است.

این آب میوه مقداری کلسیم دارد که به سلامت استخوان و تقویت دندان ها کمک می کند، اسیدفولیک موجود در آب پرتقال نیز در بهبود سلامت مغز، نخاع و سیستم عصبی نقش دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*