اخبار علمی

چگونه عشق مردی را نسبت به خود بدانیم ؟

روانشناسان دریاقتند که اگر تمایل دارید بفهمید مردی عاشق شماست یا خیر باید به حرکات او توجه کنید، جالب است بدانید مردی که عاشق‌تان است شما را مجبور به کاری که دوست ندارید نمی‌کند؛ به دقت به حرف شما گوش می‌دهد، به شما امکان رشد می‌دهد، نگران‌تان می‌شود، پیام می‌دهد و در تمام لحظات می‌توانید به او تکیه کنید و می‌دانید همیشه در کنارتان است، خط قرمزهایی دارد که  در هنگام آشنایی از آن خط قرمزها عبور نمی‌کند، در طول روز به فکر شماست، از شما حمایت‌ مالی، فکری و عاطفی می‌کند.

اگر گرسنه بخوابید چه اتفاقی در بدن می‌افتاد؟/ چگونه بفهمیم مردی عاشق ما است؟/مصرف این ماده باعث کندی ذهن می‌شود/ ماده‌ای دم دستی که جوشتان را درمان می‌کند

کند ذهنی در کمین مصرف کنندگان رب کارخانه ای

رب ماده‌ غذایی است که در بسیاری از غذاها کاربرد دارد و در تمام خانه‌ها یافت می‌شود؛ در زمان‌های قدیم افراد با تهیه گوجه خودشان رب را درست می‌کردند و در کوزه‌هایی در زیرزمین خانه آن را نگهداری و مدت‌ها از این ماده استفاده می‌کردند، اما جالب است بدانید که رب‌های  صنعتی به دلیل وجود استات سدیم مضر است و اگرآن را به رب اضافه نکنند کپک می‌زند، این ماده باعث کندی ذهن و مسمومیت در بدن می‌شود.

اگر گرسنه بخوابید چه اتفاقی در بدن می‌افتاد؟/ چگونه بفهمیم مردی عاشق ما است؟/مصرف این ماده باعث کندی ذهن می‌شود/ ماده‌ای دم دستی که جوشتان را درمان می‌کند

 

خطری که با شام نخوردن سراغتان می آید

این روزها به دلیل اینکه پزشکان توصیه به لاغری می‌کنند و از مضرات چاقی بسیار گفته‌اند، بسیاری افراد در تکاپو لاغری هستند و راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند، لذا برخی وعده غذایی شام را حذف می‌کنند، خوب است بدانید اگر گرسنه بخوابید خواب‌تان سخت‌تر می‌شود و به مشکل اضافه وزن مبتلا خواهید شد و  عضلات خود را از دست می‌دهید،همچنین  روز بعد انرژی کمتری خواهید داشت، دیرتر لاغر می‌شوید.

اگر گرسنه بخوابید چه اتفاقی در بدن می‌افتاد؟/ چگونه بفهمیم مردی عاشق ما است؟/مصرف این ماده باعث کندی ذهن می‌شود/ ماده‌ای دم دستی که جوشتان را درمان می‌کند

درمان جوش با یخ

با شروع سن بلوغ، صورت بسیاری نوجوانان جوش می‌زند که این جوش‌ها باعث آزار افراد می شود،  راه‌های مختلفی برای درمان جوش‌ها وجود دارد اما برخی افراد با امتحان بسیاری روش های درمانی ضدجوش به نتیجه نمی رسند.

یخ درمانی یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با آکنه و جوش است؛ صورت را بشوئید، دور یخ دستمال بپیچید و به مدت ۳ الی ۵ دقیقه آن را روی جوش‌ قرار دهید و با انجام این کار جوش‌ها درمان و جای آن‌ها کمتر خواهد شد.اگر گرسنه بخوابید چه اتفاقی در بدن می‌افتاد؟/ چگونه بفهمیم مردی عاشق ما است؟/مصرف این ماده باعث کندی ذهن می‌شود/ ماده‌ای دم دستی که جوشتان را درمان می‌کند

محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در درمان زخم‌های داخلی بدن و مهار دیابت موثر دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شربت هفت عرق دیابت (عرق بوقناق، شنبلیه، آلوئه‌ورا، کلپوره (مریم‌گلی)، گزنه، اسطوخودوس و سنبل‌الطیب) حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B. مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، گوگرد، پروتئین، کلسیم، منگنز، سیلیکا، ید، تانن و هورمون سروتونین است.

برای بررسی خواص شربت هفت عرق دیابت و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی، گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 

مهار دیابت با شربتی سنتی

مهم‌ترین خواص شربت هفت عرق دیابت

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت هفت عرق دیابت اظهار کرد: این شربت با افزایش انسولین خون و فعال کردن لوزالمعده تاثیر چشمگیری در کاهش قند خون و قند خون عصبی برای مبتلایان به دیابت دارد؛ شربت هفت عرق دیابت به ترمیم زخم‌های داخلی بدن کمک شایانی می‌کند.


 


وی درباره خواص دیگر شربت هفت عرق دیابت بیان کرد: این شربت نقش موثری در رفع بیماری‌های تنفسی مانند آسم و تنگی نفس دارد؛ شربت هفت عرق دیابت عضله قلب را تقویت می‌کند؛ این شربت آرام‌بخش است و اضطراب و استرس را هم از بین می‌برد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: سروتونین موجود در شربت هفت عرق دیابت افسردگی را برطرف و شادی و نشاط را در افراد ایجاد می‌کند؛ این شربت در بهبود بیماری سندروم پای بی‌قرار که به علت اختلالات عصبی ایجاد می‌شود، موثر است.

عظمایی تاکید کرد: شربت هفت عرق دیابت نقش موثری در رفع عفونت‌های مجاری ادراری و سلامت پروستات دارد؛ این شربت به پاکسازی کبد، کلیه‌ها و تصفیه خون هم کمک می‌کند.


 


وی تصریح کرد: شربت هفت عرق دیابت خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ این شربت تاثیر چشمگیری در عملکرد بهتر مغز و تقویت حافظه دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شربت هفت عرق دیابت نقش موثری در تقویت، شادابی و جوان‌سازی پوست و مو دارد و به رویش مجدد مو‌ها هم کمک شایانی می‌کند؛ این شربت موجب تقویت دستگاه گوارش می‌شود و نفخ روده‌ها را از بین می‌برد.


 


 

مهار دیابت با شربتی سنتی

سایر ترکیبات مفید برای مبتلایان به دیابت

وی درباره سایر ترکیبات مفید برای مبتلایان به دیابت یادآوری کرد: شربت هفت عرق دیابت نباید همزمان با دارو‌های کاهنده قند خون مصرف شود، زیرا در این صورت افت قند خون را به همراه دارد؛ از سایر ترکیبات مفید برای مبتلایان به دیابت می‌توان به گیاه بابا آدم، خار مریم، برگ گردو، زیتون و شاتوت، سیر، شوید، میوه قره‌قات، چای ترش و آبغوره بدون نمک اشاره کرد.

 

مهار دیابت با شربتی سنتی

مواد لازم برای تهیه ۱۱ لیتر شربت هفت عرق دیابت برای یک دوره درمانی

عرق بوقناق                                             سه لیتر
عرق شنبلیه                                             یک و نیم لیتر
عرق آلوئه‌ورا                                            یک و نیم لیمو
عرق کلپوره (مریم‌گلی)                          یک لیتر
عرق گزنه                                                 یک لیتر
عرق اسطوخودوس                                  یک لیتر
عرق سنبل‌الطیب                                    یک لیتر
سرکه سیب                                              نیم لیتر
عسل دارویی ویژه دیابتی‌ها                 نیم کیلوگرم

شناخت فواید آنتی اکسیدان ها برای سلامت

آنتی اکسیدان ها مواد موجود در مواد خوراکی هستند که از بروز برخی انواع آسیب سلولی پیشگیری کرده یا آن را به تعویق می اندازند.

به گزارش خبرنگار مهر، میوه و سبزیجات از منابع اصلی آنتی اکسیدان ها هستند که شامل ویتامین C، سلنیوم و بتاکاروتن هستند.

درحالیکه کاملا مشخص نشده است آنتی اکسیدان ها از ابتلا به بیماری پیشگیری می کنند، اما مطالعات نشان داده اند افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و سرطان قرار دارند.

از سوی دیگر ممکن است مصرف مکمل های آنتی اکسیدان مضر باشند. اینگونه مکمل ها دارای برخی عوارض هستند و می توانند با مشکلاتی نظیر سکته و سرطان پروستات مرتبط باشند.

از اینرو محققان توصیه می کنند مقادیر زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید، اما از مکمل های آنتی اکسیدان به عنوان جایگزینی برای رژیم غذایی سالم استفاده نکنید.

مواد خوراکی دوستدار سلامت قلب را بشناسید

بررسی های جدید نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، لوبیا و دانه ها همچنان بهترین شیوه حفظ سلامت قلب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، یافته ها نشان می دهد چربی های اُمگا۳ و حبوباتی نظیر لوبیا، عدس و نخود از مواد خوراکی بسیار پرفایده برای قلب هستند. چای و قهوه هم گزینه های خوبی هستند اگرچه باید بدون قند و خامه مصرف شوند. همچنین از مصرف لبنیات پرچرب نیز باید اجتناب شود.

سایر مواد خوراکی مفید برای قلب شامل جلبک دریایی و مواد خوراکی تخمیرشده هستند.

دکتر «اندرو فریمن»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه ملی سلامت قلب در دنور کانادا، در این باره می گوید: «مطالعات نشان می دهد رژیم غذایی گیاهی بدون مواد قندی افزودنی یا غذاهای فرآوری شده، به مراتب برای سلامت قلب مفیدتر هستند.»

وی بر مصرف مواد خوراکی کامل بیش از مکمل های غذایی تاکید دارد. به گفته وی، «مکمل ها تنها یک ماده مغذی تفکیک شده هستند که دارای فواید مواد غذایی طبیعی نیستند.»

محققان در مطالعه فعلی به بررسی تاثیر برخی مواد خوراکی بر سلامت پرداختند. به عنوان مثال آنها دریافتند عدس می تواند موجب کاهش فشارخون، قندخون و کلسترول بد LDL شود.

به همین ترتیب، اسیدهای چرب اُمگا۳ حاصل از ماهی، یا منابع گیاهی آن نظیر دانه کتان و مغزیجات آجیلی می توانند به کاهش ریسک بیماری قلبی کمک کنند.

در مورد لبنیات وضع کمی پیچیده است. شماری از مطالعات نشان می دهند که محصولات لبنی پرچرب که سرشار از چربی اشباع شده هستند، می توانند موجب افزایش کلسترول بد LDL شوند. از سوی دیگر عنوان می شود محصولات لبنی کم چرب و غیرشیرین می توانند گزینه های سالمی باشند.

تیم فریمن دریافته است قهوه و چای موجب افزایش فشارخون یا تحریک ضربان قلب نمی شوند. برخی مطالعات نشان داده اند که افراد قهوه دوست کمتر با ریسک بیماری قلبی روبرو هستند.

تیم تحقیق اجتناب از مصرف دو چیز را توصیه می کند: مواد قندی افزودنی و نوشابه های انرژی زا.

نوشابه های انرژی زا حاوی دوز بالا کافئین و ترکیبات کافئین دار هستند. برخی اسناد و شواهد نشان می دهد که نوشابه های انرژی زا موجب افزایش فشارخون یا افزاش احتمال لختگی خون می شوند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*