اخبار شهرستان ها/برگزاری مراسم دعای عرفه در ۲۳۰ مسجد خراسان‌جنوبی

عشایر سربیشه ۹۰ تن گوشت قرمز تولید کردند
مدیر امور عشایر سربیشه گفت: عشایر این شهرستان در چهار ماه نخست امسال ۹۰ تن گوشت قرمز به ارزش ۴۰ میلیارد ریال تولید کردند. حسین غلامی افزود: این مقدار گوشت از محل طرح زنجیره گوشت قرمز توسط عشایر تولید و برای عید قربان به بازار عرضه شد.وی بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز و اشتغالزایی عشایر شهرستان پرداخت شده و امسال نیز ۸۲۵ میلیون تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله برای عشایر سربیشه اختصاص یافته که در حال پرداخت است. مدیر امور عشایر سربیشه گفت: همچنین عشایر شهرستان از ابتدای امسال ۱۹۳ تن محصولات دامی و لبنی تولید کردند که از این مقدار ۴۰ تن کرک و مو، ۷۳ تن شیر و ۸۰ تن پشم بوده است.
برگزاری مراسم دعای عرفه در ۲۳۰ مسجد خراسان‌جنوبی
مسئول رسیدگی به امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی از برپایی مراسم دعای عرفه در ۲۳۰ مسجد و حسینیه این استان خبر داد. حجت‌الاسلام ابوالفضل صادقی‌خواه اظهار کرد: دعای شریف عرفه در ۲۳۰ مسجد، هیئت‌های مذهبی، بقاع متبرکه و مزار شهدای خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.وی با بیان اینکه این مراسم در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود، افزود: عرفه روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های جود و احسان خود را براى آنان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‎تر و خشمناک‎ترین اوقات را خواهد داشت.
نام نویسی از ۵ هزار و ۸۲۲ راننده برای بیمه تکمیلی
مشخصات ۵ هزار و ۸۲۲ راننده حمل‌ و نقل کالای خراسان جنوبی و همسرانشان، برای برخورداری از بیمه تکمیلی ثبت شده است.طرح گسترده بیمه تکمیلی رایگان رانندگان حمل و نقل بار از اول مرداد اجرا شد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: رانندگان فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا می‌توانند با مراجعه به دفتر انجمن های صنفی رانندگان خراسان جنوبی و با داشتن کارت هوشمند و شماره شبای حساب بانکی خود و مشخصات شناسنامه‌ای همسر به مراکز صدور، تمدید و لغو برگ فعالیت کارت هوشمند در محل زندگی خود مراجعه و نسبت به نامنویسی و بهره مندی از مزایای این بیمه اقدام کنند. شهامت افزود: در فاز نخست بیمه تکمیلی رانندگان مقرر شده بدون پرداخت هزینه، رانندگان و همسران آنها و در مرحله بعد همه اعضای خانواده آنها زیر پوشش این بیمه قرار گیرند.
برگزاری ۴۰ برنامه همزمان با دهه ولایت در خراسان جنوبی
۴۰ برنامه همزمان با دهه ولایت در خراسان جنوبی برگزار می شود. دبیر ستاد مردمی غدیر استان برگزاری یادواره شهدایی که سالگردشان مصادف شده با ایام دهه ولایت، کاروان شادی در صبح عید غدیر و اجرای ضرب زور خانه ای را از جمله برنامه های این دهه عنوان کرد. آرزومندان افزود: ۴۵ نانوایی سال گذشته در شب عید غدیر نان رایگان توزیع کردند که امسال نیز این برنامه به صورت گسترده تر اجرا می شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*