انتقاد شدید استاندار خراسان جنوبی از عملکرد ایمیدرو و ایدرو در فولاد قاین

استاندار خراسان جنوبی گفت: از عملکرد ایمیدرو و ایدرو در خراسان جنوبی راضی نیستیم و برای فولاد قاین که قرار بود ایمیدرو قدم بردارد همچنان بلاتکلیف مانده است.

انتقاد شدید استاندار خراسان جنوبی از عملکرد ایمیدرو و ایدرو

 محمدمهدی مروج‌الشریعه  اظهار داشت: در گزارش صنعت و معدن استان پیگیری عملکرد بیلان پر رنگ است اما مشکلات باقی می‌ماند و اصل داستان این است که درخواست جلسه با حضور ایمیدرو داریم.

وی افزود: در فولاد قاین ایمیدرو وارد شده و سرمایه گذار در ادامه کار به دلیل مشغله فراوان سرمایه‌های بیشتری نمی‌تواند بپردازد و مکرر در دفتر کرباسیان جلسه برگزار کردیم اما جلسه قاطع و روشن می‌خواهیم که ایمیدرو تکلیف فولاد قاین را مشخص کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: فولاد قاین لنگ لنگان بین زمین و آسمان می‌چرخد و این موضوع نیازمند پیگیری قاطع در کشور است و باید تکلیف روشن شود.

مروج‌الشریعه افزود: در زمینه همکاری ایمیدرو و ایدرو در استان چیز خاصی نداریم و شمش منیزیم هم مشکلی است که با شریعتمداری در میان گذاشتیم که بگذارید دست بخش خصوصی در این زمینه باز شود اروپا برای این صنعت سر و دست می‌شکنند اما بی دلیل درب کارخانه بسته است و چرا باید واحدی که مشتری خارجی در اروپا دارد درب آن بسته باشد؟ درخواست ما ازوزیر این بود که یا در استان مدیر بگذارید تا مشکل را حل کند یا با ایمیدرو و ایدرو مشکل را حل کنید.

وی بیان کرد: بهترین زغال سنگ ایران را در طبس داریم آنجا هم یک مسأله با ایمیدرو و یک موضوع با شرکت بهره‌برداری و فولاد مبارکه داریم و رفتاری را با زغال سنگ می‌کند که قطعه سازان با خودرو سازان می‌کند.

استاندار گفت: با ایمیدرو ملاقاتی داشتیم و چند طرح به نظر خواهی گذاشتیم و در ۵ طرح توافق داشتیم که برای ۵ هزار نفر اشتغال دارد اما چه زمانی قرار است عملیات اجرایی را آغاز کنند و چه چیزی نیاز دارند.

مروج‌الشریعه افزود: مدیران استان باید پیگیری بیشتری در وزارتخانه خود داشته باشند و سرمایه گذار بیشتری برای استان جذب کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*