۲۵۰خرده فروش مواد مخدر پشت میله ها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از کشف حدود ۸ تن انواع مواد مخدر و دستگیری ۶۰۰ نفر در این رابطه شامل ۳۵۰ نفر قاچاقچی و ۲۵۰ نفر خرده فروش طی ۳ ماهه اول سال جاری در سطح استان خبر داد.
کشف بی سابقه ۴۵ تن مواد مخدر
سرهنگ حسین محمدی روز گذشته در نشست خبری خود به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، افزود: سال گذشته نیز در راستای مبارزه قاطع، مستمر، بی امان و شبانه روزی با باندهای قاچاق و سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد مخدر بیش از ۴۵ تن انواع مواد مخدر شامل تریاک، هروئین، حشیش، شیشه و انواع روانگردان ها در سطح استان کشف و ضبط شد که این میزان کشفیات در ۱۰ سال گذشته بی سابقه و نسبت به سال ۹۵ به میزان ۵۳ درصد افزایش داشته است. به گفته وی در سال گذشته ۱۵ باند قاچاق مواد مخدر منهدم، بیش از ۵ هزار نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و تعداد ۱۰۱۵ دستگاه خودرو از قاچاقچیان توقیف شد. البته اکثر دستگیر شدگان غیر بومی هستند.
اقدامات پیشگیرانه
سرهنگ محمدی با اشاره به اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان که با هدف آموزش، آگاه سازی، اطلاع رسانی و ارائه خدمات مشاوره ای در راستای مصون سازی از تهدیدات ناشی از مواد مخدر و تغییر الگوی مصرف از مواد کم خطر به سمت مواد پر خطر از جمله روانگردان ها صورت می گیرد، گفت: طی سال گذشته بیش از ۲۷۰ کارگاه آموزشی با شرکت بیش از ۶۰ هزار نفر و بیش از ۱۷۰ نمایشگاه تخصصی در مساجد، مدارس و ادارات محلات هدف برگزار و برپا شد. همچنین مسابقات نقاشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در سطح مدارس برگزار شد و حدود ۴۹۰ نفر از افرادی که در معرض آسیب مواد مخدر بوده اند به دفاتر مشاوره ای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مراجعه و خدمات لازم را دریافت کرده اند.
معتاد کارتن خواب در بیرجند نداریم
وی با بیان اینکه معتاد متجاهر و کارتن خواب در شهر بیرجند نداریم، گفت: آثار و تبعات مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها نگران کننده است و با توجه به گرایش به سمت مصرف مواد صنعتی، شیمیایی و روانگردان ها ، خانواده ها و آموزش و پرورش نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان به این مواد دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*