آخرین خبر :

کمک ۶ میلیارد تومانی خراسان جنوبی به عتبات عالیات عاشقانه ای با اهل بیت (ع)

صحنه ها ناب بود، محراب قلب بود و ریسمان ارتباط با عرش، یکی باغ زرشک و طلاهایش را هدیه داد، آن یکی که قبلا هم دو سه میلیارد تومان به بازسازی عتبات عالیات کمک کرده بود، این بار هم عنوان کرد که یک میلیارد تومان دیگر به این امر کمک خواهد کرد. یک خیر دیگر اهدای ۱۰۰ هزار متر مربع کاشی را برای این امر خیر تقبل کرد، خیر دیگری قول داد: ۱۲۰ تن سنگ مورد نیاز را تامین کند. دیگری نیمی از معدن خود را اهدا کرد. خیر دیگر ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داد و ….
خانم های حاضر در جلسه نیز مشارکت خوبی داشتند و انواع طلا و جواهر بود که اهدا می شد. یک دختر یتیم که از داشتن پدر محروم بود النگو و گوشواره اش را برای عتبات عالیات هدیه داد و یک خیر با دیدن این سخاوت، هزینه تشرف این دختر ۷ ساله و مادرش به سفر عتبات عالیات را تقبل کرد.  صحنه های زیبا و به یادماندنی زیادی در این جلسه معنوی رخ داد.در این مراسم معنوی که با اجرای گروه تلویزیونی کوی محبت شبکه دو سیما و گروه خادمان امام هشتم(ع) و هنرمندان کشوری از جمله داریوش ارجمند بازیگر نقش تاریخی و به یادماندنی مالک اشتر در سریال فاخر امام علی (ع) همراه بود ، صحنه هایی دیدنی و تأثیرگذار از عشق و ارادت مردم مؤمن و ولایتمدار و دوستدار اهل بیت علیهم السلام به نمایش گذاشته شد.سالن بزرگ اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند، پنجشنبه گذشته مملو بود از خیل عاشقان اهل بیت علیهم السلام اعم از زن و مرد، پیر و جوان و خردسال… همه آمده بودند تا عرض ارادت خود را به معصومین و ائمه اطهار(ع) نشان دهند.
پیشتازی مردم استان در بازسازی عتبات
در ادامه رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در سخنانی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم این استان خوب نیست، گفت: وضعیت عمومی استان نیز به واسطه ۲۰سال خشکسالی وضعیت مناسبی نیست و جمعیت استان ۷۳۰هزار نفر است اما مردم مؤمن خراسان جنوبی در بحث بازسازی عتبات عالیات در سطح کشور پیشتاز هستند.موسی جوینده افزود: خواهران ما نیز در استان با بافت فرش برای کمک به بازسازی عتبات عالیات، ضمن مشارکت در اظهار ارادت به خاندان پاک عصمت و طهارت(ع)، هم این صنعت را به برکت ساخت صحن حضرت فاطمه(س) در حرم حضرت امام علی(ع) در نجف اشرف احیا کرده اند و هم باعث پایداری صنعت فرش استان شده اند.
وی با اشاره به اینکه مردم استان نقش بی بدیلی در ساخت بنای عظیم صحن حضرت فاطمه (س) داشته و دارند، اضافه کرد: سنگ های معادن استان برای استفاده در بازسازی عتبات عالیات، فرآوری و بسته بندی می شوند و بخش حمل و نقل استان برای انتقال آنها به عراق فعال است. صنایعی از قبیل معماری و نجاری هم به کمک آمده اند و از ظرفیت نیروی کار و متخصصین امر نیز به خوبی استفاده می شود. جوینده با ذکر اینکه طرح فروش خشت های طلا را برای ترفیع سازی گنبد مطهر حرم حضرت ابا عبدا… الحسین (ع) اجرایی کرده ایم، گفت: اقشار مختلف مردم مومن و محب اهل بیت (ع) استان، شبانه روز در خدمت بازسازی عتبات عالیات هستند و خانواده معظم شهدا نیز پیشتاز این عرصه می باشند.
مشارکت ۱۵ هزار بانوی استان در بافت فرش برای عتبات
معاون امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان که از خواهران فعال در این حوزه است نیز با بیان اینکه مسئولین امور بانوان ستادهای بازسازی عتبات عالیات در تمامی استان ها، فعالیت های خاص بانوان را مدیریت کرده و کمک های نقدی و غیر نقدی مردم و به ویژه بانوان را جمع آوری می کنند، گفت: از آنجا که بانوان نمی توانند حضور مستقیم در امر بازسازی داشته باشند به عنوان پشتیبان در این امر مشارکت و همکاری دارند. بیکی افزود: حدود ۱۵ هزار نفر از خواهران به اشکال مختلف اعم از در اختیار قراردادن منازل، تامین دار قالی، کمک های مالی و بافندگی در امر بافت فرش مشارکت دارند و در نهایت نیز فرش های تولیدی را به عتبات عالیات اهدا کرده و یا مبالغ حاصل از فروش این فرش ها را برای کمک به امر بازسازی عتبات عالیات تقدیم می کنند.
داریوش ارجمند:حق بیرجند بیش از این هاست
در ادامه از داریوش ارجمند هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون برای حضور در روی سن دعوت شد. داریوش ارجمند گفت: شب گذشته وقتی از آسمان، نمای شهر بیرجند را می دیدم با خود فکر می کردم که حق مردم این شهر بیش از این هاست. این شهر پس از تهران دارالفنون داشته و اولین شهر دارای آب لوله کشی در کشور است و بیشترین درصد افراد دارای مدرک دکترا و فوق دکترا را در کشور دارد. وی با اشاره به اینکه بیرجندی بودن برای من که پدرم اهل این شهر بوده و در همین شهر تحصیل کرده و بعد از اینجا رفته آبرو و افتخار است، افزود: ما ایرانیان تاریخ خود را با اعتقادمان ساخته ایم و تنها مردمی هستیم که در روی زمین آفریده دست خود را نپرستیده ایم و بت پرست نبوده ایم ، شایسته ترین مردمانی هستیم که اسلام را پذیرفته ایم و متوسل اهل بیت (ع) هستیم و در این کشور کسی نیست که گدای این خاندان پاک نباشد. وی ادامه داد: بیرجند شهری تشنه در حاشیه کویر است که انسان های بزرگی از این شهر برخاسته اند و کارهای بزرگی را برای اولین بار در این کشور انجام داده اند و در حال حاضر هم در امور اقتصادی پیش قدم هستند و شنیدم که بازسازی حرم مطهر کاظمین را نشان کرده اند. بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی (ع) ، با بیان اینکه هر آنچه که در دنیا داریم امانت است، گفت: اموال ما نیز وقتی از حد می گذرد به نظر من فساد می آورد و از آنجا که ما هیچ چیزی را نمی توانیم با خود از این دنیا ببریم در دین اسلام که کاملترین دین است به انفاق اموال خیلی سفارش شده ایم و قرآن نیز افرادی را که انفاق نمی کنند تهدید کرده است. وی تصریح کرد: کار بازسازی عتبات عالیات تنها یک کار دینی و معماری نیست، دشمنان ما به دلارهای سعودی اعتقاد دارند و ما به کرم ائمه اطهار(ع) معتقدیم و در دوران دفاع مقدس نیز ثابت شد که آنچه دنیای ما را نگه می دارد اعتقاد و ایمان است و نه پول و دلار که نتوانست ملت ما را شکست دهد.
اعتقاد و ایمان فقیر و غنی ندارد
وی با اشاره به اینکه کمک به عتبات عالیات و اعتقاد و ایمان، فقیر و غنی ندارد، اظهار کرد: اگر خیرین در جهان نبودند دولت ها هیچ کاری نمی توانستند بکنند و می بینیم که این همه یتیم خانه، مدرسه، مسکن، بیمارستان و … را دولتی ها نساخته اند بلکه خیرین اقدام به احداث این بناها کرده اند، خیرین در همه امور خیر فعالیت دارند و بازسازی عتبات عالیات نیز یکی از این امور خیر است. دقایقی بعد پرچم گنبد مطهر حرم حضرت اباعبدا… الحسین (ع) را وارد سالن کردند و شور و اشتیاقی وصف ناپذیر بر فضای سالن حاکم شد. در ادامه خیرین و حضار برای کمک به بازسازی عتبات عالیات و تکمیل صحن حضرت فاطمه (س) در حرم حضرت علی (ع) وعده هایی دادند و کمک های خود را تقدیم کردند.
در این جلسه به قید قرعه به ۲۰ نفر از حضار تسهیلات سفر عتبات عالیات تعلق گرفت. سردار شجاع فرمانده انتظامی استان نیزکه افتخار خادمی حرم مطهر امام رضا(ع) را دارد، اعلام کرد: که عازم مشهد مقدس است و نایب الزیاره و دعاگوی مردم شریف استان خواهد بود.
کمک های استان محروم، اهمیت بالایی دارد
داریوش ارجمند در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: مردمان کویر، مردمی سخت کوش و با خدا هستند و بسیار به ائمه اطهار (ع) متوسل می شوند و ما هم که در اینجا زندگی کرده ایم می دانیم که زندگی در کویر بسیار سخت است با این حال از اینکه شهر بیرجند نسبت به ۱۰ ، ۱۵ سال قبل پیشرفت کرده، خیلی خوشحالم. وی افزود: مردم بیرجند و استان برای بازسازی عتبات عالیات سنگ تمام گذاشته اند و این باعث افتخار است و کمک های اینچینی در این استان محروم، اهمیت بالایی دارد و این سخاوتمندی در عین نداری و این دریا دلی تنها از فرهنگ مردم کویر برمی آید. وی اضافه کرد: شیعه یعنی مقید و پیرو حضرت علی (ع) و مردم ایران که علاقمند این خاندان پاک هستند مثل من که نوکرشان هستم به این عزیزان بسیار متوسل می شویم و به پیروی از آنها عمل می کنیم. داریوش ارجمند در پایان خطاب به شهروندان بیرجند و مردم استان گفت: امیدوارم برقرار و سلامت باشید و اعتقادات پاکتان را حفظ کنید.
افزایش کمک ها  به عتبات عالیات
در این جشنواره حدود ۱۲۰ میلیون تومان وجه نقد و حدود ۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان هم کمک غیر نقدی خیران برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شد. پارسال ۴مردم استان ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند. فرآوری سنگ به ارزش یک میلیارد تومان ، کاشی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ، دو باب منزل مسکونی در بیرجند و آرین شهر ، باغ زرشک، طلا و یک میلیارد تومان کمک مردم طبس از جمله کمک های مردم استان در جشنواره نشان محبت برای بازسازی عتبات عالیات بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*