آخرین خبر :

وعده پیگیری وزارتی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی استان «لولومای» لنگ مواد اولیه

سرمایه گذار چینی استان برای شروع تولید شمش چدن معطل تأمین مواد اولیه است. او و برخی دیگراز سرمایه گذاران در بازدید معاون وزیر کشور از واحدهای تولیدی شان درخواست تأمین نهاده ها را دارند تا چرخ تولید بچرخد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور روز گذشته به همراه استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان ابتدا از کارخانه شمش فولاد خوسف و پروژه نیروگاه خورشیدی این شهرستان بازدید کرد و سپس به سه واحد صنعتی در شهرک صنعتی بیرجند رفت.
«لولومای » لنگ مواد اولیه
سرمایه گذار چینی کارخانه شمش چدن خوسف در بازدید از این مجموعه از تأمین مواد اولیه به عنوان یک خواسته مهم یاد کرد و گفت: در فاز یک کارخانه که تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن سنگ چدن است تمام زیر ساخت ها فراهم و تست های اولیه انجام شده اما برای شروع کار به تأمین مواد اولیه کک و سنگ آهک نیاز است.
لولومای خواستار تسریع در تأمین مواد اولیه برای استارت پروژه شد و افزود: در فاز دوی کارخانه نیز ۷۰درصد ماشین آلات نصب شده و منتظر انتقال پست برق هستیم.وی با بیان اینکه برای بازار فروش محصولات کارخانه مشکلی نخواهیم داشت چرا که پیش فروش هم کرده ایم، ادامه داد: در تأمین زیرساخت ها همکاری خوبی با سرمایه گذار شده است.
استانداری نامه بنویسد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه در صورت تأمین مواد اولیه کارخانه چدن راه اندازی می شود از طریق استانداری نامه ای تهیه شود تا با پیگیری در تهران در ارسال مواد اولیه به این مجموعه تسریع شود. بابک دین پرست در مورد تأمین برق فاز دوی کارخانه هم گفت: مکاتبات لازم در این زمینه انجام خواهد شد. بازدید از کارخانه کویر تایر، صنایع سنگ پاسارگاد و کارخانه کاشی نیلوفر از دیگر برنامه های معاون وزیر در روز گذشته بود.
مطالبه ۱۳۰میلیاردی از خودروسازان
مدیر کارخانه کویر تایر نیز در این بازدید از تأمین مواد اولیه، تخصیص ارز دولتی و وصول مطالبه ۱۳۰ میلیاردی از خودروسازان به عنوان خواسته های اصلی این مجموعه یاد کرد و افزود: ۲۲ درصد تایر کشور در این کارخاته تولید می شود.کمیلی خواستار تثبیت نرخ ارز شد و از آن به عنوان یک عامل مهم در ماندگاری واحدهای صتعتی یاد کرد.معاون وزیر هم در این بازدید قول پیگیری مشکلات کارخانه کویر تایر از جمله وصول مطالبات چند میلیاردی آن از خودروسازان را داد.
نیاز ۱۰میلیاردی سرمایه در گردش
مدیر عامل کارخانه کاشی نیلوفر نیز برای توسعه فاز جدید کارخانه درخواست اعطای ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش را داشت و گفت: در این فاز ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت.معاون وزیر کشور در بازدید از این واحدهای تولیدی و صنعتی برای پیگیری مشکلات مطرح شده در سطح وزارت کشور و طرح این مسائل در کارگروه اقتصاد مقاومتی قول داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*