آخرین خبر :

وزارت کشور پشت خراسان جنوبی

وزارت کشور از تصمیماتی که رونق اقتصادی خراسان جنوبی را در پی دارد حمایت می کند.معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ای منطقه ای وزارت کشور گفت: وزارت کشور از تصمیماتی که در راستای توسعه و رونق اقتصادی خراسان جنوبی در این استان گرفته و از طریق استاندار به این وزارتخانه ارائه شود ، حمایت می کند. دین پرست روز گذشته در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی استان در نشستی که با هدف بررسی مسایل منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد، افزود: آشنایی استاندار با حوزه مناطق ویژه اقتصادی می تواند خیلی به کمک منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیاید و امیدواریم با تعامل دستگاه های اجرایی، استانداری و منطقه ویژه اقتصادی استان مشکلات این منطقه ویژه اقتصادی به ویژه در قطعه منفصله آن در مرز ماهیرود، مرتفع شود. به گفته وی در جایی که میان دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، اختلاف وجود داشته باشد هیچ سرمایه گذاری رغبت به سرمایه گذاری نخواهد داشت. استاندار خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه در جلسات کارگروه ویژه امور اقتصادی و در صورت نیاز شورای تأمین استان، مسایل مربوط به ساماندهی مرز را با نگاه همگرایی و هم افزایی مورد بررسی قرار خواهیم داد، گفت: نهادهایی که در یک قطعه یا قطعات جداگانه در مرز مستقر هستند هریک وظایف خاص خود را دارند و هیچکدام به خاطر دیگری حذف شدنی نیستند و اینکه یک نهاد بخواهد نهاد یا نهادهای دیگر را محدود کند، غلط است و ما هم در هر شرایطی بر همگرایی و همدلی نهادها تأکید داریم.مروج الشریعه بر ضرورت ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر منطقه ویژه اقتصادی استان با بندر چابهار و مناطق ویژه اقتصادی دیگر تا سرخس تأکید کرد و افزود: باید با استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت های داخلی، خود را برای شرایط غیرقابل پیش بینی آماده کنیم و با تعامل و هم افزایی بتوانیم گام های مؤثری برای ساماندهی امور اقتصادی استان برداریم. رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان نیز در ابتدای این جلسه گزارشی اجمالی از روند شکل گیری و توسعه منطقه ویژه اقتصادی استان ارائه داد. صفدری زاده با بیان اینکه در هفته دولت امسال شاهد افتتاح چندین واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خواهیم بود، گفت: منطقه ویژه اقتصادی استان زمینه جدیدی را برای توسعه فضای کسب و کار و رونق اقتصادی در خراسان جنوبی فراهم کرده و امیدواریم در نقش سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی استان، پذیرش و استقبال مناسبی از سرمایه گذاران داشته باشیم. وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بدون گمرک، حیات ندارد، از تعامل گمرکات کشور و استان و سایر دستگاه های مرتبط از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، صنعت، معدن و تجارت و البته استانداری خراسان جنوبی و … قدردانی کرد و گفت: بانک ها باید جدی تر پای کار باشند.
صفدری زاده با اشاره به اینکه قرارداد شرکت گاز با پیمانکار نهایی شده و شرکت توزیع برق و شرکت آب منطقه ای نیز عملیات اجرایی انتقال برق و آب را آغاز کرده اند و با بودجه ای که استاندار اختصاص داده است، نیازهای این بخش ها مرتفع خواهد شد.
معاون وزیر کشور و استاندار خراسان جنوبی و همراهان در بدو ورود به منطقه ویژه اقتصادی در مراسم افتتاح کارخانه شالی کوبی مدرن پردیس خاوران به سرمایه گذاری و مدیرعاملی حسن لشکری شرکت کردند. این کارخانه سالانه ۲۵۰ هزار تن تولید دارد و با وارد کردن برنج پاکستانی اقدام به بوجاری کردن و بسته بندی آن می کند.
این کارخانه با سرمایه گذاری ۸ میلیارد تومان راه اندازی و برای ۲۵ نفر اعم از ۵ نفر نیروی متخصص ایجاد اشتغال کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*