نایب رئیس بانوان هیئت ووشوی استان عنوان کرد: ووشوکاران بانو درگیر با مشکلات مالی

ووشو جزو ورزش های رزمی است که چند سالی می شود نام آن بر سر زبان ها افتاده است و تیم های اعزامی کشورمان به رقابت های مختلف موفق شده اند عناوین بسیار ارزنده ای در سطح جهان کسب کنند که به عنوان برجسته ترین آنها می توان به کسب اولین عنوان قهرمانی جهان توسط تیم بزرگسالان آقایان در سال گذشته اشاره کرد. جالب اینجا است که بانوان نیز در این ورزش خوش درخشیده اند و این موضوع در استان ما هم صدق می کند و آقایان و بانوانی داریم که در کشور مقام های زیادی دارند. بانوان ورزشکاری در استان در این رشته ورزشی فعالیت می کنند که از ظرفیت و استعداد بالایی برخوردار هستند اما متأسفانه بعضاً تأمین هزینه های ورزشی از جمله شهریه باشگاه، بیمه ورزشی، حق عضویت در سامانه هوشمند فدراسیون، پول احکام و تهیه حداقل تجهیزات ایمنی برای این ورزشکاران مقدور نبوده و این امر می‌تواند بر آینده فعالیت ورزشی آنها اثر منفی داشته باشد.
رابط امور بانوان هیئت ووشوی استان با بیان این مطالب گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی و معیشتی استان بسیاری از خانواده ها چندان تمایلی به هزینه کرد در این حوزه ندارند. مریم فرخی فرد افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و صنعتی استان جذب منابع مالی از بخش خصوصی تاکنون محقق نشده است و به همین دلیل نیازمند حمایت اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون هستیم.
نیازمند تجهیزات اختصاصی تمرینی در سالن ووشو هستیم
این مقام مسئول مشکل دیگر را در زمینه تأمین تجهیزات تخصصی دانست و افزود: از جمله این تجهیزات تشک استاندارد تمرین است. فرخی بیان کرد: نیازمند حمایت از سوی اداره کل ورزش جهت تأمین تجهیزات تخصصی این رشته هستیم. وی عنوان کرد: در حال حاضر یک سالن برای بانوان در بیرجند فعالیت دارد و احتمالا یک سالن دیگر در بخش بانوان راه اندازی شود. وی گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بودجه هیئت به منظور بازسازی خانه ووشو هزینه شده است و به رغم وعده مسئولین وقت اداره کل ورزش و جوانان به طور مشخص بودجه‌ای جهت این امر در اختیار هیئت قرار داده نشد و به همین دلیل این هیئت با کسری بودجه جهت اجرای برنامه های پیش بینی شده روبرو است که این امر نیازمند توجه مسئولین محترم می باشد.
نیازمند تخصیص بودجه بیشتر
رابط امور بانوان هیئت ووشوی استان تأکید کرد: اکنون در حال توسعه ووشوی بانوان در استان هستیم و به حمایت مالی نیاز بیشتری داریم. فرخی فرد بیان کرد: ۳۰ درصد بودجه هیئت استان باید به بخش بانوان داده شود که با توجه به بودجه اندک هیئت و هزینه بالای برنامه ها و اعزام ها، سهم حوزه بانوان از بودجه هیئت کفاف اجرای همه برنامه های پیش بینی شده را نخواهد داد و افزایش بودجه هیئت کمک شایانی به پیشبرد اهداف و برنامه های هیئت خواهد کرد. وی ادامه داد: اکنون که در شهرستان ها نیز در حال فعالیت هستیم نیاز بیشتری به بودجه و حمایت مالی داریم و مسئولان باید به ظرفیت این ورزش توجه داشته باشند و در صورت رسیدگی بیشتر مقام های بالاتری نیز کسب خواهد شد. به گفتۀ وی آماده سازی تیم ها، اعزام به مسابقات و برگزاری کلاس های داوری و مربی گری نیاز به بودجه دارد.
در راه توسعه
این مقام مسئول با بیان اینکه از سال ۹۶ بانوان فعالیت خود را شروع کرده اند، گفت: ووشوی بانوان در بیرجند فعالیت خوبی دارد و امسال هم در قاین فعالیت خود را شروع کرده ایم. فرخی فرد ادامه داد: این رشته در زیرکوه و طبس هم در حال راه اندازی است و باشگاه بانوان در حال آماده سازی می باشد که با آماده شدن آن در این دو شهرستان هم فعالیت خود را شروع می کنیم. وی با اشاره به اینکه آمار ووشوکاران بانوی استان، باید بیشتر از وضعیت فعلی باشد، خاطر نشان کرد: اما پتانسیل و ظرفیت بانوان ما خیلی بالا است و اینکه صرفا در سال ۹۶ توانسته ایم در کشور دو مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز دریافت کنیم نشان دهنده این حقیقت می باشد. او در زمینه برنامه های توسعه ای ووشوی بانوان در استان گفت: کارگاه آموزش مربیان را داریم و انواع مسابقات کشوری و سبکی را خواهیم داشت و برای تیم استان جذب ورزشکار انجام خواهد شد و به مسابقات کشوری اعزام خواهیم کرد. فرخی فرد با بیان اینکه تعداد ۵ داور و ۵ مربی فعال داریم، افزود: برای جذب ورزشکار با استعداد طرح استعدادیابی را خواهیم داشت.
مظلوم واقع شدن ووشو
رابط امور بانوان هیئت ووشوی استان عنوان کرد: ووشو با وجود تمام ظرفیت ها و پتانسیل هایی که دارد ولی مظلوم واقع شده است و برای توسعه همگانی و معرفی این رشته ورزشی راه بسیاری در پیش داریم. فرخی فرد با اشاره به اینکه ورزش ووشو از آینده بسیار خوبی برخوردار است، گفت: رشته های انفرادی و به طور خاص رشته های رزمی به دلیل برخی تصورات اشتباه کمتر مورد استقبال خانواده ها واقع می‌شوند.
به گفته وی رشته ووشو نمونه ای از یک هنر رزمی اصیل، زیبا و مهیج است و پتانسیل جذب هنرجو و فعالیت برای تمام سنین را دارد و همانند سایر رشته های ورزشی و رزمی چنانچه فعالیت ورزشی با استفاده از تجهیزات ایمنی و استاندارد صورت بگیرد بسیار در رشد و تعالی جسمانی و اخلاقی ورزشکاران مؤثر خواهد بود. او بیان کرد: در استان ما بانوان بیشتر در بخش ساندا ( بخش مبارزه‌ای ووشو ) فعالیت می کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*