آخرین خبر :

معاون وزیر کشور عنوان کرد: تقویت سهم استان در تجارت با افغانستان

سهم خراسان جنوبی در صادرات به افغانستان بیشتر شده و نقش استان در تجارت با این کشور تقویت خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مناطق مرزی وزارت کشور امروز در بازدید از پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه گفت: نقش خراسان جنوبی در صادرات به افغانستان ویژه است و سهم پارسال این استان از صادرات ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالا از کشور به افغانستان ۳۰ درصد بوده است.
بابک دین پرست زیرساخت های پایانه مرزی ماهیرود برای صادرات و واردات را مناسب دانست و ادامه داد: پایانه مرزی ماهیرود یکی از پایانه های مرزی موفق در شرق کشور است که با تسهیل در صادرات و واردات می توان سهم خراسان جنوبی را در این مبادلات تجاری افزایش داد و تقویت کرد.
شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی هم دیروز با حضور معاون وزیر و استاندار در پایانه مرزی ماهیرود برگزار شد.
بازگشایی دو واحد صادرات و واردات کالا در قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی، تخصیص ۱۰۰ درصدی سهمیه سوخت به مرزنشینان، ایجاد پایانه های صادراتی در بازارچه های دوکوهانه، میل ۷۳ و یزدان ، راه اندازی کنسولگری ایران در ولایت فراه و کنسولگری افغانستان در بیرجند، تکمیل آزمایشگاه استاندارد و تکمیل جاده فراه با تخصیص اعتبار ویژه ملی از جمله پیشنهاداتی بود که در این شورا برای رونق بیشتر مبادلات مرزی مطرح شد.
دین پرست در این نشست گفت: این پیشنهادات جمع بندی و در نشستی با وزارتخانه های مربوطه مطرح و راهکارهای عملی بررسی خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*