معاون عمرانی استاندار تأکید کرد: ظرفیت سنجی در اعطای مجوز به اقامتگاه های بوم گردی

ظرفیت سنجی در اعطای مجوز به اقامتگاه‌های بوم گردی حائز اهمیت است چرا که در غیر اینصورت سود اقتصادی نخواهد داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر این مساله گفت: قبل از اینکه پروژه ای تائید و اجرایی شود تمام سازمان ها و ارگان های مرتبط باید آن را مورد بررسی و مطالعه کامل قرار دهند تا نه حق مردم ضایع شود و نه سرمایه گذار بعد از مدتی با هزینه کرد فراوان مجبور به کنسل کردن پروژه خود شود. علوی مقدم روز گذشته در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان افزود: اعطای مجوز به اقامتگاه های بوم گردی باید بر اساس ظرفیت های منطقه باشد. وی تصریح کرد: ظرفیت سنجی در اعطای مجوز به اقامتگاه‌های بوم گردی حائز اهمیت است چرا که در غیر اینصورت سود اقتصادی نخواهد داشت. به گفتۀ وی یکی از مؤلفه‌های مهم در اعطای مجوز به اقامتگاه‌های بوم گردی پیش‌بینی رونق اقتصادی آن‌ها است. وی تأکید کرد: نمی‌توان در زمینهٔ اقامتگاه بوم گردی سرمایه‌گذاری انجام داد و تسهیلات اعطا شود ولی به لحاظ رعایت نکردن فاصله مشخص بین اقامتگاه‌ها سوددهی لازم را نداشته باشد. او خاطر نشان کرد: شاید در منطقه‌ای به‌واسطه وجود جاذبه‌هایی مانند تپه‌های ماسه‌ای درخواست برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی زیاد باشد اما باید به صورت شفاف و مشخص ظرفیت سنجی کرد که در آن محدوده چند اقامتگاه بوم گردی رونق خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری عنوان کرد: هر آنچه در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی بررسی می‌شود مربوط به زمین‌های خالی است ولی اگر کسی تخلفی کرده و در زمینی بنایی ساخته است نمی‌تواند انتظار داشته باشد در این کارگروه مجوز لازم را بگیرد.
گفتنی است در این جلسه ۱۴ طرح در هفت شهرستان از جمله گردشگری و نیروگاه خورشیدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برخی از آنها به دلیل شفاف نبودن و نبود بررسی های لازم به جلسات بعد ارجاع شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*