آخرین خبر :

مردم و مسئولان به برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کمک کنند «حرم تا حرا » در نیمه راه

اجرای فاز اول نمایشگاه بزرگ از حرم تا حرا از مجموعه برنامه های کنگره ملی ۲ هزار شهید استان ۵۰ درصد پیشرفت دارد.
دبیر اجرایی کنگره ملی ۲ هزار شهید استان در بیرجند در سومین جلسه ستاد شهرستانی این کنگره با بیان اینکه فاز اول نمایشگاه بزرگ از حرم تا حرا شامل بخش های فیزیکی کار بیش از ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: ستاد شهرستانی کنگره در ۲ حوزه برگزاری ۷ اجلاسیه و برپایی نمایشگاه از حرم تا حرا که از مهم ترین و تأثیرگذارترین برنامه های کنگره است، فعالیت می کند و انتظار می رود که همه به سهم خود در برپایی این نمایشگاه همکاری کنند.
حجم بالای کار و فرصت کوتاه
سرهنگ صادق احمدی با ذکر اینکه نیازمندی ها اعلام و تقسیم کار صورت گرفته است، افزود: بخشی از کارها توسط بسیج و با کمک مردم در حال انجام است و برای استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی نیز نیازمندی ها اعلام شده که اگر ادارات نسبت به تأمین نیازهای اعلام شده، اقدام کرده اند و برخی هم در دست تأمین دارند و بعضی از ادارات نیز منوط به موافقت ادارات کل نموده اند که با توجه به حجم بالای کار و فرصت کوتاه ۲ ماهه باید در امور تسریع شود.
بزرگترین برنامه فرهنگی استان
قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه با اشاره به اینکه کنگره ملی ۲ هزار شهید استان به عنوان بزرگترین برنامه فرهنگی خراسان جنوبی است، گفت: نقش مؤثر شهدا و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در جهان، نیاز به استدلال ندارد. حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی با ذکر اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، تکریم و گرامیداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: دلباختگان فرهنگ غرب با تمام توان در پی توقف تحرکاتی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت می گیرد، هستند و لذا مسئولین و مردم ما باید از اقدام عظیم برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید استان به عنوان یک فرصت استفاده کرده و با برنامه ریزی دقیق این برنامه بزرگ فرهنگی را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانند و از هیچ تعامل و تلاش و نقش آفرینی در این راستا دریغ نورزند.
ادارات به نمایشگاه « حرم تا حرا » کمک کنند
فرماندار بیرجند نیز با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در خصوص نمایشگاه از حرم تا حرا، گفت: کمک به ایجاد این نمایشگاه و تأمین نیازها و ملزومات آن باید در دستور کار ادارات قرار گیرد.
ناصری تصریح کرد: از آنجا که کنگره ملی ۲ هزار شهید استان یک برنامه استانی است، ادارات کل می توانند چاره اندیشی درون سازمانی داشته باشند تا با کمک ادارات شهرستانی برای رفع نیازهای اعلام شده، اقدام عملی صورت گیرد. وی خواستار ارسال صورت جلسات ستاد و کمیته ها به فرمانداری شهرستان شد و افزود: حوزه پشتیبانی در خصوص تأمین و هماهنگی برای رفع نیازمندی های کمیته ها وظایفی دارد و باید از محل اعتبارات دولتی و یا کمیته جذب حمایت های مردمی نیازها را تأمین نمایند و لذا محل تأمین مالی در این موارد باید حتما مشخص شود و یا حداقل وعده ها اخذ گردد.
در ادامه جلسه، مسئولین برخی کمیته ها اقدامات و برنامه های خود را تبیین کردند و احکام مسئولین کمیته ها نیز به آنان تقدیم شد. قبل از برگزاری جلسه نیز، حضار از بخش های مختلف نمایشگاه در دست احداث از حرم تا حرا دیدن کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*