مدیرکل ورزش و جوانان عنوان کرد: نمره پایین ورزش استان

ورزش خراسان جنوبی در شاخص های ارزیابی عملکرد رتبه پایینی دارد، واقعیتی که مدیرکل ورزش و جوانان استان عنوان کرد و گفت : باید با برنامه ریزی مناسب و بهره مندی از  ظرفیت ها و منابع تکانی اساسی به این وضعیت بدهیم چون برنامه توسعه ای که ما در حال تهیه آن هستیم بر اساس ظرفیت ها، نوشته می شود و هوشمندانه و هدفمند اجرایی خواهد شد. مهران سرپرست در  مجمع سالیانه هیئت ورزش های جانبازان و معلولان افزود: تخصیص اعتبارات اداره کل بر اساس دستورات وزارتخانه است و از آن تخطی نمی شود چرا که باید جوابگو باشیم. او  بیان کرد: فدراسیون، هیئت و اداره کل ورزش و جوانان همواره به عنوان یک تیم در کنار هم هستند و ما بخش استانی و آنها بخش ملی را مدیریت می کنند. او خاطر نشان کرد: از نظر سخت افزاری امکانات خوبی داریم و باید درست از آنها استفاده کرد. سرپرست عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که داریم این است که نگاه کارکنان و افرادی که در استان هستند شهرستانی است و هر کاری که می خواهند انجام دهند برای بیرجند انجام می دهند باید این نوع نگاه تغییر کند و متوجه شوند که تمام منابع و برنامه ها برای کل استان در نظر گرفته شود البته تمام این مسائل در برنامه تدوین شده دیده و رفع خواهد شد. مدیرکل ورزش و جوانان استان شیوه توزیع اعتبار به هیئت ها را هم با توجه به ارزیابی عملکرد و نوع جمعیت و فعالیت ها دانست و افزود: تام برنامه ها با توجه به ظرفیت ها اجرایی می شود تا بتوانیم ورزش استان را دچار تغییری درست کنیم.
ورزش همگانی؛ بنیاد استعدادیابی
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین ایران با بیان اینکه ورزش جایگاه ویژه ای دارد به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان ورزش را دروازه ورود به معنویت دانسته اند. علی صمیمی افزود: ورزش جانبازان و معلولین نیز به دلیل معنویت و روحانیتی که دارد به طور خاص مورد توجه قرار گرفته است. وی به اهمیت ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: برای سلامت جامعه معلولان و جانبازان ورزش همگانی از اهمیت خاصی برخوردار است که باید به آن توجه کنید و برنامه های زیادی در این زمینه داشته باشید به علاوه می توانید از طریق ورزش همگانی استعدادیابی داشته باشید و به هدف قهرمان پروری دست پیدا کنید.
تعامل بین ۵ دستگاه
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین ایران عنوان کرد: باید تعامل بین ۵ دستگاه بنیاد شهید، بهزیستی، آموزش و پرورش، وزارت ورزش و فدراسیون جانبازان ایجاد و با هم افزایی بین آنها به هدف اصلی دست پیدا کرد که در کلان کشور این کار در حال انجام است و در استان ها نیز این تعامل باید انجام شود. صمیمی خاطر نشان کرد: نمایندگان این ۵ دستگاه اکنون از اعضای هیئت رئیسه من هستند که  همه همکاری لازم را داریم. وی با بیان اینکه می توان از ظرفیت آموزش و پرورش استثنایی در زمینه کشف استعدادها استفاده کرد، گفت:  این کانون بهترین نقطه برای کشف مربیان، داوران و ورزشکاران است که از پایه کار را آغاز کرده است. او به برنامه های فدارسیون در سال جاری اشاره کرد و افزود: جشنواره معلولان و جانبازان در اواخر امسال برنامه ریزی شده و از هیئت ها می خواهیم حتما ورزشکاران را اعزام کنند. به گفته او  مهرماه امسال کاروان ورزشی منتخب به مسابقات پاراآسیایی اعزام خواهند شد.او تأکید کرد: هیئت ها باید در زمینه قهرمان پروری، حفظ و ارتقای ورزشکاران را در دستور کار خود داشته باشند و این کار بدون برنامه ریزی درست انجام نمی شود. این مقام مسئول به کمبود امکانات و تجهیزات هم اشاره کرد و گفت: وظیفه خود می دانیم که آنها را تأمین کنیم و حتی امسال بر اساس شعار سال به دنبال تولید و تهیه تجهیزات ساخت داخل هستیم که هماهنگی ها با سازمان های مربوطه در حال انجام هستند.
جذب اسپانسر برنامه آینده هیئت
رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان استان در این جلسه گزارش عملکردی در زمینه کارهای اجرایی در حوزه های قهرمان پروری، فرهنگی، آموزشی، استعدادیابی و ورزش بانوان ارائه کرد. شریعتی فر خاطر نشان کرد: رتبه هیئت در کشور در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته ۳ رتبه رشد داشته و از ۲۱ به ۱۸ ارتقا پیدا کرده است. وی بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی نوپا است در برخورداری از زیرساخت ها محدودیت هایی دارد که به مرور باید فراهم شود تا بتوانیم جایگاه بهتری کسب کنیم. او در زمینه تقویم ورزشی سال ۹۷ هم گفت: بودجه ابلاغی با توجه به انواع رشته های ورزشی و تعداد جمعیت بانوان و آقایان برنامه ریزی و به همه شهرستان و اعضای مجمع ارسال شده که مورد تائید قرار گرفته است. به گفتۀ وی در جذب اسپانسر محدودیت هایی داریم ولی در برنامه های ما است که در سال جدید اسپانسری پیدا کنیم. این مقام مسئول عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان در سال ۹۶ حدود ۳۱ میلیون تومان از محل ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به هیئت اختصاص داد و ۱۰ میلیون تومان هم فدراسیون برای ما ابلاغ کرده است.
تعامل هیئت با دانش آموزان استثنایی
نماینده ورزش دانش آموزان استثنایی هم پیشنهاد داد که در زمینه استعدادیابی از پتانسیل دانش آموزان استثنایی استفاده شود چرا که پتانسیل های خوبی داریم و این تعامل باید شکل بگیرد. شکری خواست  در برگزاری  کلاس های ارتقای داروی و مربیگری معلم ها فراموش نشوند. وی به مشکل مکان ورزشی مناسب برای دانش آموزان استثنایی هم اشاره کرد و گفت: برخی والدین مراجعه کرده اند که مکانی برای ورزش فرزندانشان در تابستان وجود ندارد، از هیئت درخواست داریم اگر می توانند چنین فضایی را فراهم کنند به ما اطلاع دهند تا فعالیت بدنی این دانش آموزان در تابستان ادامه داشته باشد.
تعامل با دانشگاه علوم پزشکی
حسینی، کلاس بند پزشکی هیئت نیز گفت : محیط کار درمانی بیمارستان ها با محیط ورزش خیلی متفاوت است و خیلی از افراد تقاضا دارند در چنین محیطی کار کنند. اگر بتوان تعاملی با دانشگاه علوم پزشکی داشت تا متخصصان ورزشی هیئت محیطی مانند محیط ورزش برای کاردرمانی فراهم کنند تا در محیطی شاد و پر انرژی تمرین انجام شود  باعث بهبود عملکرد این افراد خواهد شد.
به روز نبودن امکانات شهرستان ها
خوشکام، رئیس هیئت جانبازان و معلولان شهرستان سرایان هم از به روز نبودن تجهیزات انتقاد کرد و افزود: امکانات و تجهیزات به ویژه در شهرستان ها قدیمی هستند در حالی که برای پیشرفت کار باید با وسایل به روز تمرین داشته باشیم. وی درخواست کرد تا با همکاری و تعامل با اداره ورزش، آموزش وپرورش و بهزیستی بتوان از وسایل و امکانات آنها هم استفاده کرد و فقط قائل به تجهیزات هیئت نباشیم. به گفته وی بنیاد شهید و فدراسیون هم می توانند با کمک های مالی خود کمک کنند چرا که ورزشکاران با استعدادی داریم ولی امکانات و بودجه برای رشد آنها کم است.
در حاشیه
*مجمع سالیانه هیئت ورزش های جانبازان و معلولان بازهم در ارتفاع برگزار شد طوری که برای رسیدن به محل برگزاری این جلسه باید پله های فرمیک طبقه اول ساختمان اداره ورزش و جوانان بیرجند طی می شد.
* مدیر کل در این جلسه از نبود مطالبه گری توسط حاضران در حالی که  رئیس فدراسیون حضور دارد انتقاد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*