سپهر انصاری به تیم منطقه ۶ کشور راه یافت راهیابی فوتبالیست باشگاه ایران جوان به اردوی تیم ملی تقاضای مسئولان باشگاه ایران جوان: ورزشکاران را معرفی و حمایت کنید

سپهر انصاری نوجوان ۱۳ ساله فوتبالیست استان توانسته، عضو تیم منطقه ۶ کشور شود. کمر همت بسته و مشکلات را به جان خریده تا امروز نامش برای استان افتخار آفرین باشد اما از بی توجهی ها ناراحت است. مسئولان باشگاه ایران جوان؛ خاستگاه« سپهر » هم از مسئولان و رسانه ها به ویژه صدا و سیما تقاضا دارند که این الگوهای ورزشی را معرفی و حمایت کنند تا هم انگیزه ای برای خود ورزشکار باشد و هم انگیزه برای فرد علاقمندی که جذب ورزش شود.
نوجوان خوش آتیه فوتبال استان از خودش با امروز خراسان جنوبی گفت. «از سال ۹۴ به دلیل علاقه زیادی که به فوتبال داشتم به این سمت آمدم. در سال ۹۵ در فستیوال کشوری شرکت کردم و در سال ۹۶ هم در اردوی انتخابی تیم ملی حضور داشتم تا توانستم عضو تیم منطقه ۶ کشوری شوم. تیم منطقه ۶ شامل استان های خراسان جنوبی، شمالی و رضوی است. از بهمن ماه که انتخاب شده ام تا کنون در ۳ اردو برای مسابقات شرکت کرده ام و هفته بعد هم اردوی چهارم بر گزار می شود .  بعد از اردوهای تمرینی  هم برای مسابقات می رویم.»
یک روز عضو تیم ملی می شوم
ورزشکار جوان استان گفت: خانواده و دوستانم خیلی حمایتم کردند تا ادامه دهم ، وقتی انتخاب شدم برخی از دوستان حسودی کردند و برخی هم علاقمند شدند. انصاری افزود: حتی برخی از دوستانم جذب باشگاه ایران جوان شدند. دیدن من در این جایگاه انگیزه ای برای آنها شد. وی از مشکلات ورزشی که تاکنون داشته است به کمبود امکانات اشاره کرد و افزود: وقتی برای مسابقات رفتم و عضو تیم منطقه ۶ شدم متوجه شدم که چقدر امکانات بیرجند نسبت به دیگر شهرها پایین است چه از نظر زمین و چه از نظر تامین تجهیزات مشکلات بسیاری داریم. به عنوان مثال من در زمینه  تامین هزینه ها مشکل دارم و برای مسابقات و اردوها با هزینه شخصی خودم رفتم و مسئولان کمک نکردند. انصاری به آسیب دیدگی که داشته است اشاره کرد و گفت: با وجود این مشکل و سختی ها فکر نمی کردم به اینجا برسم ولی با تلاش هایی که داشتم و با کمک مربی باشگاه توانستم به این سطح برسم و تمام تلاش خود را می کنم تا یک روز عضو تیم ملی شوم.
ورزشکار را حمایت کنند
رئیس هیئت مدیره باشگاه ایران جوان هم عنوان کرد: فوتبال ورزش سختی است و باید از تمام علاقه هایی که داریم دست بکشیم و تمرینات سختی داشته باشیم تا به هدفی که می خواهیم دست پیدا کنیم. قاسمی به نبود حمایت مسئولان از ورزشکاران اشاره کرد و گفت: تاکنون یک نفر از اداره کل وررش و جوانان استان یا شهرستان یک بار هم حمایتی از ورزشکارانی مانند سپهر نداشته اند تا انگیزه ای برای ادامه راه شود. وی درباره باشگاه های خصوصی فوتبال بیان کرد: باشگاه های خصوصی بیش از  ۱۰۰ فوتبالیست دارند که در تمام رده های سنی فعالند. دراین باشگاه ها نمی توانیم  هزینه های آنچنانی داشته باشیم  هزینه های جاری هم از محل درآمد شهریه ها تامین می شود، ما نمی گوییم که باشگاه ها را حمایت کنند بلکه می خواهیم ورزشکاری که توانسته و پتانسیل قهرمانی و عضو تیم ملی شدن را دارد حمایت کنند.
الگوسازی ورزشی نداریم
او ادامه داد: اشخاصی مانند سپهر الگوهایی هستند که باید به جامعه معرفی شوند. قاسمی دلیل این موضوع را هم  ایجاد انگیزه دانست و تصریح کرد: زمانی که چند نفر ورزشکار موفق در منطقه ای معرفی شوند جوانان و نوجوانان آن منطقه هم تمایل پیدا می کنند که به آن سمت بروند تا دیده و موفق شوند. به گفتۀ وی استان های دیگر دو برابر ما ورزشکار و تیم های لیگ برتری دارند و این به دلیل فرهنگ سازی و حمایت از ورزشکاران آن ها است. او تاکید کرد: نگاه ها باید تغییر کند تا وقتی نگاه مسئولان تغییر نکند نمی توانیم کاری انجام دهیم و به همین دلیل است که هر روز شاهد کاهش ورزشکاران و پس رفت فوتبال هستیم درحالی که با توجه به استعداد و ظرفیت هایمان باید رو به جلو حرکت کنیم.
باشگاه ها توانایی اسپانسری ندارند
رئیس هیئت مدیره باشگاه ایران جوان در زمینه اسپانسر شدن باشگاه های خصوصی گفت: باشگاه ها آن قدر توانایی ندارند که بتوانند خود به عنوان اسپانسر عمل کنند حتی در استان های بزرگ هم یا در حال ورشکستگی هستند یا خود را محدود کرده اند چه برسد به استانی مانند خراسان جنوبی که در تمام زمینه ها محروم است. قاسمی ادامه داد: باشگاه ها بدون حمایت مسئولان یا اسپانسرهای قوی نمی توانند کاری انجام دهند. وی تقاضا کرد که مشوق هایی برای شرکت های بزرگ و یا حتی سازمان ها در نظر گرفته شود تا بتوان با سرمایه گذاری در باشگاه یا حداقل سرمایه گذاری بر روی ورزشکار بااستعداد ی مانند سپهر انصاری کاری انجام داد. وی بیان کرد: هیئت فوتبال هم تاکنون کمکی به ما نکرده است و همواره می گویند که بودجه ای ندارند که به باشگاه ها بتوانند کمک کنند.
گلایه از رسانه ملی
رئیس هیئت مدیره باشگاه ایران جوان از صدا و سیما نیز انتقاد کرد و گفت: صدا و سیمای استان برنامه های تکراری پخش می کند ولی حاضر نیست یک برنامه از ورزشکاران استان داشته باشد. قاسمی افزود: وقتی تصویری از ورزشکار در صدا و سیما و جراید پخش شود مسلما نقش بسزایی در جذب دیگر ورزشکاران دارد تا بخواهند وارد ورزش شوند. به گفتۀ وی همچنین برای خود ورزشکار هم نوعی انگیزه است که به او توجه شده است و می خواهد این الگو و مهم بودن او باقی بماند و بیشتر تلاش خواهد کرد. وی بیان کرد: نمی دانیم مشکل کجاست که صدا و سیما یک برنامه و گزارش از تمرین ورزشکاران چه فوتبال و چه ورزش های دیگر ندارد به ویژه فوتبالی که طرفداران زیادی دارد ولی در استان ما جایگاهی ندارد. وی تأکید کرد: هدف ما این است که چندین ورزشکار دیگر مانند سپهر انصاری داشته باشیم و برای ما این کافی است هر چند که اکنون هم بیش از ۱۰ ورزشکار جوان و ۵ ورزشکار نوجوان داریم که تا اردوی انتخابی تیم ملی رفته اند ولی به دلیل کمبود امکانات و بودجه نتوانسته اند موفق شوند.
تغییر نگاه مسئولان و خانواده ها نیاز است
مربی باشگاه ایران جوان هم گفت: زیرساخت ها مناسب نیست و باید مسئولان تلاش بیشتری داشته باشند. هامونی درخواست کرد: مسئولان از ورزشکاران حمایت کنند تا امید به پیشرفت داشته باشند نه اینکه تا زمانی ورزشکار عضو ثابت تیم ملی نشود اصلا دیده نمی شود. وی خاطر نشان کرد: باشگاه های خصوصی فوتبال برای تامین زمین  چمن در محدودیت هستند و اگر بشود زمین چمنی در ساعت مناسب بدون هزینه های بالای اجاره در اختیار باشگاه قرار گیرد، تاثیر بسیاری در پیشرفت ها دارد. وی خاطر نشان کرد: برای توسعه ورزش باید اطلاع رسانی و حمایت داشته باشیم تا بتوانیم کاری انجام دهیم. هامونی به مسابقات اشاره کرد و گفت: مسابقات شهرستانی برگزار می شود ولی حتی یک مسئول هم شرکت نمی کند و فقط در جام های رمضان و فجر است که مورد  توجه مسئولان قرار می گیرد این نوع نگاه باید تغییر کند وقتی تیم های شهرستانی ببینند که در مسابقات آنها مسئولان حضور دارند تلاش می کنند ورزشکار بیشتر جذب کنند و تعداد مسابقات را افزایش دهند نه اینکه مسابقات استانی ما هر سال یک بار برگزار  و به تعداد کم رقابت ها بسنده شود. مربی باشگاه ایران جوان افزود: در کنار تغییر نگاه مسئولان باید نگاه خانواده ها هم تغییر کند چرا که خانواده ها هم در زمان اوقات فراغت تابستانی فقط فرزندانشان را به باشگاه می آورند و تا وقتی که تیم خوبی آماده می کنیم خانواده به دلیل پایان تعطیلات فرزند خود را می برد و باز هم نمی توانیم کاری انجام دهیم. همچنین باشگاه ایران جوان در خصوص همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بیرجند با مدرسه ایران جوان برای تبلیغات سطح شهر از قلاسی رئیس این سازمان و سید حسین نقیبی دبیر هیئت فوتبال استان تشکر می کند و امیدواریم که دیگر سازمان ها و ادارات هم پای کار بیایند و حمایت کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*