سرمقاله/مؤسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج، تکیه برباد…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
روزی که اعلام شد یکی از متهمان اصلی پرونده سنگین ثامن الحجج از کشور گریخته است اما دادگاه دارد به کار خودش ادامه می دهد، افکار عمومی در باد اتفاق آن دخترک گریان اینستا گرامی خوابیده بود و تمام کشور متأثر از این صحنه سازی اشک و اعتراف و پست گذاشتن و… شد و اصلا برای کسی مهم نبود که متهم گریخت …!!
در مورد بقیه مؤسسات مالی کلاهبردار هم همین قصه ها اما به شکل دیگری اتفاق افتاد و مردم انگار نه انگار که قرار است دولت برای ساکت کردن چند هزار نفر دست در جیب دهها میلیون نفر ببرد تا از بیت المال حق کسانی را بدهد که تا قبل از برملاشدن فسادهای وحشتناک این صندوق ها با گرفتن ماهیانه های چرب و درشت سود پول های شان به به چهچه می کردند و قند ته دلشان آب می شد!!!
نوبت به ثامن الحجج که رسید باز هم کسی نفهمید قرار است هزاران میلیارد تومان حق سپرده گذاران از چه منابعی و از چه کانال هایی تادیه و پرداخت شود، ما عجیب مردمی هستیم!!
متهم ردیف اول را هنوز کسی نمی شناسد و اصولا اجازه و جرات افشای نامش نیز وجود ندارد، به قید وثیقه آزاد است و راست راست راه می رود…!!
او نیز شاید تا چندی دیگر مانند دوست و یار گرمابه و گلستانش بگریزد و چون ماهی درشتی از دست قانون لیز بخورد و در قعر اقیانوس رابطه، نامه، تلفن و سفارش برای همیشه از دیدگان پنهان و پس از مدتی کاملا فراموش شود، مانند بسیاری دیگر که کسی ندانست که کیستند و از چه تیره و طایفه ای هستند، آنها را هم مردم با موج های تبلیغاتی برنامه ریزی شده در قالب اعتراف، اشک و آه و …فراموش کردند.
ما عجب مردمانی هستیم، حق مان را به دیگران هبه می کنند اما دلمان برای فلان رقصنده ۱۷ساله غنج می رود تا ببینیم که قرار است در ترکیه برنامه اجرا کند..
حق ما آنی است که مستوجب آنیم..!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*