آخرین خبر :

سرمقاله/صداوسیما، خراسان رضوی و…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
گفتیم با توجه به پیشینه عملکرد صدا و سیما و نقش آن در به هم پیوستگی اجتماعی یا از هم گسیختگی آن و در رویداد بزرگ جام جهانی فوتبال که اتفاقا ما هم در آن به نوعی دخیلیم، شاهد بازخورد و خروجی مثبت رسانه ملی در افکار عمومی خواهیم بود تا جبران مافات کند و برای مخاطبین اش ارزش و احترام قائل شود و به شعور آنان نگاهی مثبت اندازد، اما دریِغ و افسوس که این چنین نشد!!
پویول را دعوت می کنند و به برنامه عادل فردوسی پور راهش نمی دهند، چرا؟ مردم نمی دانند!! آیا او جاسوس بوده؟! آیا موهایش به مذاق آقایان خوش نیامده؟! آیا می خواسته از برنامه های صداوسیمای ما الگو برداری کرده و برای استفاده و کپی برداری به کشورهای اروپایی ارائه کند؟!! هنوز که هنوز است فردوسی پور از شوک این حذف عجیب و غریب خارج نشده و برای جلوگیری از هرگونه شائبه و سوءاستفاده، بی میلانه در پخش مسابقات که بسیار برای آنها برنامه ریزی کرده بود، شرکت می کند. صداوسیما شرایطی دارد که هیچکس از کار آن سر در نمی آورد، گاه در برخی راهپیمایی ها در به در به دنبال شل حجابان می گردد تا در قاب شیشه ای صداوسیما برای اثبات آزادی و دموکراسی جامعه مان قرار گیرند و گاه در ورزشگاه هایی که والیبال و فوتبال جهانی در آنها انجام می گیرد به دنبال چهره های بانوان و دخترانی است که به دلایلی که خود دانند و خود خندند با نشان دادن دهها باره یک صحنه آبشار یا شوت حذف و به طرز بد و بی محتوایی به شعور و شخصیت مردم بی حرمتی کند. برای مردم کماکان سئوال بزرگی است که چرا تقریبا نزدیک به صد درصد مشکلات و کلا تولد صندوق های اعتباری که دچار مشکلات فراوان شدند از جمله میزان….فرشتگان، ثامن ..حتی پدیده و… محل تولدشان مشهد و خراسان رضوی است و مثلا در کرمان و اصفهان و رشت و اهواز و… نیست؟
متأسفانه هیچگاه پشت پرده این صندوق ها و عوامل ثبت و شکل گیری آنها برای مردم افشا نشد و نگذاشتند دیگران نیز به آنها بپردازند تا عوامل فسادی که این بدبختی و نکبت را برای مردم به ارمغان آوردند شناسایی شوند!!
لذا با توجه به مشکلاتی که توسط خود مردم در زمینه سپرده ها و گرفتن سودهای آنچنانی به وجود آمده بود و باعث درگیری ها و اعتراضات فراوان و همه گیری شده بود، دولت به اجبار دست در جیب مردم کرد و از بیت المال طلب کسانی را داد که به عشق یک شبه راه صدساله را پیمودن در پر قوی سودهای بی منطق خوابیده بودند.
خراسان رضوی و مرکز آن بجز صندوق های مالی و اعتباری اش مشکلات دیگری هم دارد که کم نیستند، مدیریت در مرکز این استان غوغایی دارد که کسی را جرات ورود به آن نیست، گاه باید در انتظار بارقه ای از امید بود تا بیفتد پرده از رازهای نهان و آشکار شود اسرار مگویی که مردم از آنها بی اطلاع بودند و هستند !!
ما در دنیایی زندگی می کنیم که رفتن خانم ها بدون دیدن ورزشکاران در یک ورزشگاه و تماشای مسابقه فوتبال از نمایشگری بزرگ و کم کیفیت یک پیروزی تلقی می شود، در دنیایی که مردم ناباورانه به کسانی می نگرند که از اجتماع آنان برای دیدن مسابقات فوتبال در بوستان ها و سینماها و کافی شاپ ها و…جلوگیری می کند، مردمی که چرایی جلوگیری از این حداقل ها را هم نمی دانند …!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*