آخرین خبر :

سرمقاله/شفافیت ، عملی دردناک اما آرام بخش…!!

 

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
می گویند جلوی ضرر را از هرکجا بگیری همه اش منفعت است.
چقدر خوب می شد که گردش آزاد اطلاعات و شفافیت در اقتصاد و مناسبات اداری از همان اوایل انقلاب کلید می خورد تا اکنون وضعیت اقتصادی، فرهنگی وسیاسی مان اینگونه مغشوش و خط خطی نمی بود.
شفافیت در بودجه ریزی و شفافیت در عملکرد مدیران و بی غش بودن معاملات، مزایده ها و مناقصه ها، پاسخگویی در چگونگی خرج کردها و گرفتن پاداش ها و عیدی ها و…باعث شیشه ای بودن جامعه و اتحاد ملی و از همه مهمتر اعتماد عمومی به دولت و حاکمیت است که برای حکومت گران امری است حیاتی!
از روزگذشته که احسان علیخانی در طرح ژنریک حالا خورشید حضور یافت اولین قدم اشتباه رسانه های نیز برداشته شد! این اقدام صدا وسیما سوالی را که مردم سالها قبل از رسانه ملی داشتند و به دلیل و دلایلی که دانیم و دانید به فراموشی سپرده شد را دوباره زنده کرد که، چرا به کسانی که به آنان توهین و تهمت زده شده بود اجازه دفاع ندادید اما برای فردی چون احسان خان علیخانی برنامه ای مجزا ودر اسرع وقت تدارک می بینید تا از خود باصطلاح دفاع کند؟!!!
عکس العملی کاملا منفعلانه و از سر دستپاچگی…،خدا کند که شفاف سازی منجر به لوث شدن این مهمترین عنصر موفقیت کشور نشود ، بازشاهد برنامه هایی نباشیم که همه خود را امامزاده ای تصور کنند که معصومیت از سر و روی شان می بارد !!!
وقتی از شفافیت سخن به میان می آید دیگر چند میلیارد مدیری و علیخانی پول خرد ته جیب گردن کلفتان همیشه طلبکار هم حساب نمی شود. حال که شروع عملیات پاکسازی و عمل جراحی بزرگ فرارسیده باید دردش را هم تحمل کرد، به شیرینی سلامت و اعتماد ملی اش می ارزد.
تا وضعیت ناکارآمد اقتصادی روشن و به شکل کامل دراختیار افکار عمومی قرار نگیرد با جابجایی چهره های اقتصادی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، همانگونه که تاکنون نیفتاده، گیرم که کرباسیان از وزارت اقتصاد برکنار و نوبخت هم برود و شریعتمداری هم هجرت کند، وقتی غده سرطانی روبه تزاید فساد اداری، اقتصادی و سیستماتیک پابرجا باشد و هیج ارگانی پاسخگو نباشد آمدن بزرگترین چهره های اقتصادی جهان هم گره ای از مشکلات این کشور و مردم اش باز نخواهد کرد.
تا زمانی که بادادن آدرس های غلط مردم را به بیراهه بکشانیم و افکار عمومی را از بزرگراهی چنین مهم و حیاتی دور سازیم و با جوسازی های کاذب از شفاف سازی های لازم استنکاف کرده و فرار کنیم آش همان آش خواهد بود و کاسه همان کاسه. باید مفتخوران و شکم برآمده های ریا کار و گردن کلفتان بی ریشه و رانت خوارانی که به رانت معتادند و اختلاسگران و قاچاقچیان متوجه شوند که ماه عسل شان به اتمام رسیده و باید بیایند پای کار واستنطاق افکار عمومی آن هم نه با بازی با حروف الفبا !! نام ونام خانوادگی و مسئولیت و امکانات گرفته شده اعم از وام، خانه، ویلا، خودرو و…تا تمام آنها تا ریال آخر از حلقوم گشادشان بیرون کشیده شود. شفاف سازی و گردش آزاد اطلاعات برای بسیاری با هر اسم، گروه، ارگان و سازمانی که باشند مرگی است محتوم و باید در انتظار سونامی های عظیم حتی تا به خطر انداختن امنیت ملی نیز از سوی آنان بود…مسئولین ذیربط و مردم به هوش باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*