آخرین خبر :

رئیس هیئت فوتبال استان: فوتبال پیشکسوتان مشکلی ندارد «قهوه چی» پشت «رستگار» و «جباری»

رئیس هیئت فوتبال در دفاع تمام قد از پیشکسوتان فوتبال استان عنوان کرد که هیچ مشکلی وجود ندارد و رفقای قدیمی به هنگام نیاز پشت هم می ایستند. چندی پیش گزارشی با عنوان «فوتبال پیشکسوتان در آفساید» با هدف بررسی و رفع اختلافات میان پیشکسوتان فوتبال استان در امروز خراسان جنوبی به چاپ رسید که قهوه چی درباره این مسائل این طور پاسخ داد «پیشکسوتان فوتبال در همه دنیا یک‌ سری اختلاف نظرهایی دارند که اسم آن را نمی توان مشکل گذاشت. در استان ما هم اینگونه است و فقط از لحاظ فکری با هم اختلاف نظر دارند که این  مشکل نیست ما هم با هیچکدام از پیشکسوتان مشکلی نداریم و تمام تلاش خود را در راستای توسعه فوتبال این تیم  انجام داده ایم.»
خواستیم دو‌تیم حفظ شود
این مقام مسئول با بیان اینکه علاوه بر این پیشکسوتان اکنون که فعال هستند پیشکسوتانی هم داریم که به دلخواه خود فعالیت نمی کنند، گفت: اینکه دو پیشکسوت جباری و رستگار از هم جدا شده اند خواسته ما بوده است . قهوه چی افزود: بیشتر اعضای شرکت کننده در این دو تیم سن قانونی پیشکسوتی را دارا هستند و بیش از ۴۰ سال سن دارند. وی خاطر نشان کرد: در یک زمانی بهترین تیم منتخب بیرجند بود که به مسابقات اعزام می شد و از سال ۶۸ دیگر تیم منتخب بیرجندی نداریم و در غالب باشگاه ها فعالیت می کنند. به گفته وی اگر بخشی از اعضای تیم های پیشکسوتان سن پایین تری دارند نمی توانیم به آن ها بگوییم ورزش نکنید.
تیمی برای سن پایین نداریم
رئیس هیئت فوتبال استان عنوان کرد: بخشی از ورزشکاران استان که بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند تیمی برای تمرین ندارند ، نه جوان و نه پیشکسوت محسوب می شوند. قهوه چی تصریح کرد. این رده سنی مشکلاتی داشتند نه می توانستند زمینی بگیرند و نه تیمی داشتند، حالا در تیم پیشکسوتان تمرین دارند که این اصلا بد نیست. وی خاطر نشان کرد: اکنون هم اگر بخواهند در مسابقات شرکت کنند ما تعداد کافی ورزشکار داریم و هرگاه بخواهیم این دو تیم به شکل متحد در کنار هم به مسابقات خواهند رفت. او بیان کرد: در گذشته تعداد بازیکنان زیاد بود و همه نمی توانستند تمرین کنند حالا این مشکل حل شده است.
۸ تیم پیشکسوتان در بیرجند
این مقام مسئول با بیان اینکه در مرکز استان ۸ تیم پیشکسوت داریم، گفت: البته نمی توان نام  پیشکسوتان بر همه این تیم ها  گذاشت. قهوه چی تصریح کرد: در هر کدام از این تیم ها بیش از ۱۵ نفر فعالیت می کنند که حدود ۱۰۰ نفر می شوند. وی ادامه داد: این تعداد مسلما نمی توانند در یک تیم ورزش کنند و اکنون که جدا از هم هستند کیفیت تمرینات بهتر شده است. او عنوان کرد: تیم پیشکسوتان در شهرستان های طبس، بشرویه، فردوس و قاین فعال است و هر کدام یک تیم دارند.
مسابقات امسال
رئیس هیئت فوتبال استان در زمینه برنامه ریزی برای توسعه فوتبال پیشکسوتان استان عنوان کرد: مسابقاتی را در پیش رو داریم و برنامه ریزی کرده ایم که در اواخر مرداد یا اواسط شهریور برگزار خواهد شد. قهوه چی افزود: ما اکنون ۸۰پیشکسوت با توجه به معیار سن داریم و اگر قرار باشد مسابقه‌ای برگزار شود و شرایط سنی را اصل بدانند تعدادشان کافی است. وی با بیان اینکه در تمام مسابقات شرکت می کنیم، گفت: چند سال قبل مسابقات شرق کشور برگزار شد که ۴ دوره بود و ما در ۳ دوره آن حضور داشتیم، اکنون هم ۵ سالی می شود که مسابقه ای برگزار نشده است. این مقام مسئول تمام مسائل مطرح شده در باره دو پیشکسوت فوتبال استان را کرکری های بین ورزشکاران دانست و افزود: این کرکری ها داخلی است و در ورزش عادی می باشد. وقتی نیاز باشد مانند دوستان و رفقا در کنار هم قرار می گیرند و اختلافات نمی تواند آنها را جدا کند. به گفته قهوه چی تمام مسائل و اختلافات رفع شده است و نمی توان مشکلی را مطرح کرد. وی تأکید کرد: امسال تمام تلاش ما این است که در فوتبال پیشکسوتان مسابقاتی مداوم و با برنامه داشته باشیم و اگر اسپانسری اعلام آمادگی کند بتوانیم حداقل یک تیم را برای لیگ دوی کشوری اعزام کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*