رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی خبر داد: جایزه عرضه کنندگان کالای ایرانی

مشوق های حمایتی برای اصنافی که نسبت به فروش و عرضه کالای ایرانی اقدام می کنند، به صورت پایلوت در خراسان جنوبی اجرا می شود.
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: این طرح در حال برنامه ریزی است و اصناف و بازاریان استان به شرط عرضه کالای ایرانی از معافیت های مالیاتی، تخفیف بیمه، عوارض شهرداری و سایر مشوق ها بهره مند خواهند شد.
رضا علیزاده بیرجندی بیان کرد: در حال حاضر ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در استان فعال است که زیر نظر ۱۲۲ اتحادیه اداره می شود و از این تعداد بیش از ۱۳ هزار مورد مربوط به شهرستان بیرجند است.
وی گفت: نمی توان ادعا کرد مشکلات کنونی جامعه بر اصناف و بازاریان استان تأثیر نگذاشته است بلکه اعتراض نسبت به وضعیت موجود حق اصناف و بازاریان است اما اصناف توجه دارند که دشمن اقتصاد را هدف گذاری کرده است.
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی ارتباط خوبی بین مردم و اصناف وجود دارد لذا برای حمایت از کالای ایرانی ابتدا باید فرهنگ سازی لازم انجام شود و سپس این باور، تشویق و ترغیب را در مردم ایجاد کند تا کالای ایرانی بخرند. وی در گفتگو با ایرنا با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی سبب رونق اقتصادی و اشتغال در کشور و استان می شود، افزود: دولت ابتدا بر ارتقای کیفیت کالای ایرانی نظارت مستمر داشته و از واردات کالاهای مشابه جلوگیری کند در اینصورت انگیزه مصرف کننده نیز به سمت تولیدات داخلی سوق داده می شود. علیزاده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون روز به روز شاهد کاهش کالاهای خارجی در سطح بازار هستیم که امید است این روند با ارتقای کیفیت کالاهای داخل ادامه داشته باشد.
وی درباره نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی استان گفت: روزانه به طور میانگین از ۵۰ واحد صنفی استان به صورت تیمی و منطقه ای بازدید و بازرسی انجام می شود.
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی اظهار داشت: خرداد ماه گذشته ۶ مورد تخلف واحد صنفی گزارش و به تعزیرات حکومتی ارسال شد همچنین ۱۵ مورد شکایت از واحدهای صنفی داشتیم که سعی کردیم در قالب توافق موضوع حل و فصل شود.
وی با بیان اینکه پرونده های تخلف واحدهای صنفی مربوط به درج نکردن قیمت و گرانفروشی بود، افزود: نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی در ایام خاص از جمله ماه مبارک رمضان و محرم تشدید می شود. وی گفت: رمضان امسال ۵۳۴ مورد بازرسی از اصناف استان انجام و ۵۱ مورد اخطاریه برای این واحدها ارسال شد که بازرسی ها برای جلوگیری از تخلفات احتمالی کماکان ادامه دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*