آخرین خبر :

دکتر مجیدی در جلسه هماهنگی همایش بین المللی کویر لوت مطرح کرد: فرش قرمزی نمی بینم

فرش قرمزی برای حمایت از سرمایه گذاران در این استان نمی بینم .رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: مسئولین استان ما بر رونق صنعت گردشگری برای توسعه استان تأکید دارند اما ما چقدر توانسته ایم این استان را که به فرهنگی بودن شهره است، معرفی کنیم؟ متأسفانه تصویر استان حتی در کشور نیز تصویر روشنی نیست و بعضا بیرجند به عنوان مرکز استان از شهرستان های بجنورد و بروجرد تمییز داده نمی شود.
دکترمجیدی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری همایش بین المللی کویر لوت با بیان اینکه متأسفانه فرش قرمزی را برای سرمایه گذار در این استان نمی بینیم، ادامه داد: اگر کویر لوت در اروپا قرار داشت تاکنون بیش از ۱۰۰میلیون یورو از این محل درآمدزایی کرده بودند زیرا کویر فرصتی خدادادی است که می توان از آن به بهترین شکل استفاده کرد.
اوبا بیان اینکه امسال ۲رویداد مهم شامل تبریز ۲۰۱۸ و همدان ۲۰۱۸ را داریم گفت: با توجه به ثبت جهانی کویر لوت، در ادامه برگزاری همایش امنیت انسانی در دانشگاه بیرجند، می توانیم پیگیر رویداد بیرجند ۲۰۱۹ شویم.
دکتر محمدرضا مجیدی افزود : همایش فرصت های ملی، منطقه ای و بین المللی قرار است اردیبهشت ماه ۹۸ به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار می شود.
وی با بیان اینکه فعالان امر گردشگری از نابسامانی تورها که باعث نابودی منابع طبیعی می شود شاکی هستند، گفت: تشکیل هیات کویرنوردی و شترسواری در راستای ایجاد فدراسیون برای این رشته ضرورت دارد. ضمن اینکه بحث تجارت الکترونیکی را هم داریم که با وجود این همه دانشگاه در استان باید دوره های آموزشی تجارت الکترونیکی را راه اندازی کنیم و مدیریت شهری، گردشگری، آب و قنات و همه بخش ها باید پای کار بیایند تا کویری که به عنوان مشکل از آن سخن به میان می آید از این پس به عنوان فرصت و نعمت مورد استفاده قرار گیرد.

آسبادهای استان در نوبت ثبت جهانی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با بیان اینکه پرونده آسبادهای استان هم برای کاندیداتوری ثبت جهانی تائید شده و پرونده به یونسکو ارسال گردیده، اظهار امیدواری کرد: طی ماه های آینده شاهد ثبت جهانی آسبادهای استان به عنوان چهارمین اثر خراسان جنوبی در یونسکو باشیم.

افزایش گردشگران داخلی و خارجی استان
رمضانی با بیان اینکه بخش عمده ای از اقامتگاه های ۳۳گانه بوم گردی استان مرتبط با کویر است، افزود: افزایش ۳۰درصدی گردشگران خارجی و افزایش ۲۵درصدی گردشگران داخلی که برای دیدن کویر به استان سفر می کنند، اهمیت این نعمت خدادادی را نشان می دهد.
به علاوه حضور ۴۸تور داخلی در مرکز استان از اوایل فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال بیشتر با هدف دیدن جذابیت های کویر محقق شده است و تأثیر این تورها در فروش صنایع دستی استان نیز مشهود است.

۱۴ساعت انتظار برای سفر به بیرجند
به گفته رمضانی وقتی یک تور گردشگری فرانسوی ۱۴ساعت برای آمدن به بیرجند در فرودگاه مهرآباد معطل می شود و تا لحظه نشستن هواپیما بر روی باند فرودگاه بیرجند، مشخص نیست که حتما به بیرجند خواهد آمد، طبیعی است برای اینکه زمان را از دست ندهد، اولویت را به نقاط دیگر کشور می دهد.

اولین اقامتگاه بیابانی ایران در دهسلم
وی با بیان اینکه اولین اقامتگاه بیابانی ایران را در دهسلم راه اندازی کرده ایم، گفت: اگرچه این اقامتگاه با ۸سوئیت راه اندازی شده اما در حد هتل ۵ستاره ایجاد گردیده و برای تجهیز در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

متولی کویر استان کیست؟
آرامنش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز با اشاره به اینکه ما نیز در حوزه محیط زیست به دنبال رونق گردشگری پایدار در خراسان جنوبی هستیم، گفت: طی چند سال اخیر در راستای توسعه صنعت گردشگری اتفاقات خوبی در استان افتاده و البته ظرفیت های بالایی از جمله کویر لوت در استان داریم. البته ما هنوز نمی دانیم متولی کویر ما در استان کیست.
رئیس دانشگاه بیرجند هم با بیان اینکه دانشگاه هایی که توانسته اند با بخش خصوصی و خیرین تعامل خوبی برقرار کنند، رنکینگ خود را به طرز قابل توجهی ارتقا بخشیده اند، گفت: ما هم باید برای پیشرفت با بخش خصوصی و خیرین ارتباط بیشتری داشته باشیم.
دکتر خامسان بر ضرورت راه اندازی سیستم ترجمه همزمان در دانشگاه بیرجند برای برگزاری همایش های بین المللی تأکید کرد و گفت: برای برگزاری اینگونه همایش ها نیازمند جذب اسپانسر هستیم تا هزینه ها را پوشش دهیم. دکتر بخشی دبیر علمی همایش نیز گفت: با توجه به اینکه در کنار مباحث علمی در اینگونه همایش ها، مباحث معرفی پتانسیل ها، رونق اقتصادی و اشتغالزایی نیز مطرح است و لذا بخش خصوصی بلافاصله ورود پیدا کرده و اقدامات خود را انجام می دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*