در شورای شهر تصویب شد: بودجه ۱۰۰ میلیاردی بیرجند

اصلاحات بودجه  پیشنهادی شهرداری به مبلغ حدود   ۱۰۰ میلیارد تومان در شورای شهر بیرجند بعد دو جلسه غیر علنی بالاخره دیروز تصویب شد. شهردار بیرجند در این جلسه به افزایش بودجه پیشنهادی شهرداری از ۸۰ به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان  در قالب متمم بودجه اشاره کرد و افزود:  با توجه به تصویب این بودجه در شورای شهر بیرجند بعد از تایید نهایی در کمیته تطبیق ومراجع بالادستی جزییات پروژه ها اعلام خواهد شد .
تملک تمامی املاک « فرزان»
جاوید  به تحقق وعده تملک حقوقی املاک در مسیر طرح فرزان  تا پایان خرداد ماه اشاره کرد  و گفت:  از ۷ ملک باقیمانده در مسیر اجرای طرح  ۵ ملک در گذشته تملک و تخریب شده و با مالک دو ملک دیگر نیز توافقات حقوقی صورت گرفته که ظرف دو هفته آینده این دو ملک تخریب و عملا پرونده در این بخش بسته خواهد شد.
او از تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان به پارک خطی و ۲۲۰ میلیون تومانی به طرح زیباسازی خیابان جمهوری اسلامی خبر داد و از شورا خواست بدون ترک تشریفات با توجه به اتمام کارهای کارشناسی اجازه واگذاری آن را به مشاور صادر کنند.
چشم های بی ابرو به ساکنان« مفتح»
حضور جمعی از ساکنان خیابان مفتح بیرجند در جلسه علنی شورا و گلایه آنها از وضعیت فضای سبز این خیابان نیز ازدیگر مباحث مطرح شده درشورای شهر بود. یکی از ساکنان خیابان مفتح با اشاره به پیگیری های چندین ساله برای رسیدگی به وضعیت فضای سبز این خیابان و با انتقاد از چشم گفتن های شهرداران و برخی از اعضای شورا برای رسیدگی به موضوع  اما  دریغ ازیک  کار عملیاتی  گفت: من به ۵ نفر از اعضای فعلی شورا به همراه خانواده ام رای داده ام اما الان اعلام می کنم که اشتباه کرده ام. او با انتقاد از اینکه درختان این فضای سبز در حال خشک شدن است و بچه ها در فضای خاکی بجای فضای سبز بازی می کنند ، افزود: بعد سه سال پیگیری و قول های بی عمل مسئولان شهرداری مجبور شده ایم در شورا حاضر شویم و اگر باز هم قرار است  وعده داده شود بگویید تا دیگر پیگیری نکنیم.
زیبا سازی فضای سبز محله به قید فوریت
طاهری از اعضای شورای شهر بیرجند در این مورد از شهرداری و سازمان پارک ها خواست به قید فوریت زیبا سازی و مناسب سازی فضای سبز خیابان مفتح را در دستور کار قرار دهند و ظرف یکی دو روز بازدید های لازم انجام و بودجه آن تامین شود. از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه تعیین وضعیت بیمه طرف قرارداد نیروهای شهرداری بود که با توجه به وجود برخی گلایه ها از ارائه خدمات این  بیمه مقرر شد در صورت عدم عمل به تعهدات، شهرداری قرارداد را بصورت یکطرفه فسخ کند. هم چنین در این جلسه مقرر شد با توجه به وضعیت ترافیک خیابان های شیرین و طالقانی برای بررسی پوشش کانال آب این محدوده با دعوت از مدیر عامل آب منطقه ای موضوع رسیدگی شود .اجرای طرح تعریض خیابان دانشگاه حد فاصل میدان شهدا تا صیاد شیرازی نیز در این جلسه مطرح و مقرر شد با توجه به اتمام پروژه برای قطع درختان این محور موضوع در کمیته قطع اشجار مطرح و نتیجه نهایی اعلام شود .هم چنین در این جلسه مدیریت شعب بانک انصار با حضور در جلسه و ارائه گزارشی از خدمات و طرح های این مجموعه خواستار انتقال بخشی از حساب های شهرداری به بانک انصار شد که رئیس شورای شهر بیرجند در این زمینه عنوان کرد وضعیت خدمات بانک انصار بررسی و نتیجه به شورا اعلام شود .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*