در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان زیرکوه عنوان شد: هفت خان جوانی خان اول، اشتغال؛ خان دوم امنیت شغلی

امروز خراسان جنوبی- قاسمی
اشتغال، امنیت شغلی، ازدواج، مسکن، تحصیل، رفاه و ثبات اقتصادی، آزادی بیان و عدالت اجتماعی را شاید بتوان مهمترین دغدغه جوانان دانست. هفت دغدغه ای که گذر از آن می تواند یک زندگی ایده آل را برای هر جوانی رقم بزند.
دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان زیرکوه با حضور مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری خراسان جنوبی و سرپرست فرمانداری شهرستان زیرکوه با شرکت پرشور جوانان این شهرستان در محل فرمانداری زیرکوه برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، تدوین برنامه توسعه شهرستان زیرکوه در دستور کار اولین دیدار جوانان شهرستان با فرماندار زیرکوه قرار گرفت.
ادیبیان، دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زیرکوه گزارشی از مصوبات اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان زیرکوه در سال ۹۷ ارائه و دستورکار دومین جلسه ستاد در سال جاری را پیرامون تدوین برنامه توسعه شهرستان زیرکوه و بررسی مشکلات جوانان شهرستان اعلام کرد.
بانک اطلاعاتی نخبگان و خیرین
مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری خراسان جنوبی و سرپرست فرمانداری شهرستان زیرکوه در اولین دیدار خود با جوانان شهرستان زیرکوه در سالن اجتماعات فرمانداری به بررسی مشکلات جوانان از جمله اشتغال، ازدواج و بیان راهکارهای مقابله با مشکلات سطح شهرستان زیرکوه پرداخت و مهمترین مسئله برون رفت از مشکلات جوانان را خودباوری دانست. کریمی، با بیان اینکه امروز بیکاری معضلی در جامعه شده است و کشور ما به سمتی پیش می رود که نیاز به جوانان کارآزموده و اهل هنر و فن دارد و اکنون همه نگاه ها به دانشگاه ها است، گفت: دانشگاه ها باید دانشجویانی را تربیت کنند که در صورت اتمام درس بتوانند برای خود و یا دیگران شغل ایجاد کنند و جوانان نگاهشان را از استخدام دولتی به خصوصی تغییر دهند و به دنبال اشتغال دولتی نباشند. به گفتۀ وی اساتید و دانشگاه ها باید نگاهشان به آموزش را عوض کنند و این نگاه مبتنی بر ایجاد اشتغال باشد. وی اضافه کرد: با شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان و خیرین شهرستان به دنبال کاهش مشکلات و مشارکت عمومی برای برون رفت از مشکلات بیکاری، مسکن و ازدواج جوانان هستیم. کریمی با بیان اینکه باید جوانان واقعیت های امروز را بدانند، عنوان کرد: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی شغل در کشور وجود دارد که باید زمینه اشتغال آنها فراهم شود. وی ادامه داد: ۵۰ درصد این متقاضیان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت کار هستند. او خاطر نشان کرد: آمادگی مهارت آموزی برای جوانان در سطح کشور وجود دارد و می توانیم با استفاده از ظرفیت فنی و حرفه ای برای آموزش مهارت رایگان استفاده کنیم و اگر قرار است کشور از این شرایط بیکاری خارج شود باید تلاش شود هر ایرانی حداقل یک مهارت داشته باشد و هر خانواده یک کارگاه مهارت آموزی باشد.
به گفتۀ وی جوان انرژی مازاد دارد و اگر حاکمیت، جامعه و خانواده نتوانند این انرژی مازاد را در جهت درست هدایت کنند، قطعا جامعه دچار مشکلاتی خواهد شد. کریمی با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه های جوانان این است که دنبال شادابی و نشاط هستند، خاطرنشان کرد: باید ارتباطمان را با جوان بیشتر کنیم و جوان را به درستی بشناسیم. وی با بیان اینکه بیکاری ریشه همه معضلات است، گفت: امروز جوانان ما دو مشکل اصلی دارند که اولی اشتغال و دومی بحث امنیت شغلی است. او با بیان اینکه موفقیت یک جامعه فقط در حوزه کار اتفاق می افتد، گفت: یک باور باید در شهرستان زیرکوه شکل بگیرد که ما می توانیم بهتر از شرایط امروز در این شهرستان زندگی کنیم. کریمی با بیان اینکه انرژی خود را صرف این موضوع کنید که فردای ما باید از امروز بهتر شود، گفت: سیاست امروز سیاست اقتصادی نیست بلکه نگاه منفعت طلبی است بنابراین هر کس عشق به میهن و نظام دارد راهش این است که یک جهاد کاری در خود ایجاد کنیم.
ایجاد بانک اطلاعاتی از جوانان بیکار
اسماعیلی، رئیس اداره فنی و حرفه ای زیرکوه، رضا صادقی بمرود مؤسس سمن نسیم آرامش زندگی زیرکوه ، جواد کامکار عضو شورای اسلامی شهر حاجی آباد، خانم کامکار دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور، حسین ابراهیمی فوق لیسانس علوم سیاسی، سلطانی از معتمدین روستای شاهرخت و احمدی استاد دانشگاه پیام نور به بیان مشکلات جوانان و راهکارهای رفع مشکلات جوانان زیرکوه پرداختند. در این جلسه مقرر شد پیگیری و اقدام لازم در خصوص تهیه سند توسعه شهرستان و روستاهای تابعه انجام شود. همچنین بانک اطلاعاتی فارغ التحصیلان و جوانان جویای کار از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی احیا و ترتیبی اتخاذ شود تا بانوان از سالن های ورزشی استفاده لازم را داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*