در جلسه شورای شهر بیرجند مطرح شد: نگرانی ها از تغییر کاربری مخالفت با افزایش آب بها

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیرجند گفت: در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که در سطح شهر تغییر کاربری های غیر مجاز صورت گیرد و باید توجه داشت که اگر طرح تفضیلی و نقشه جامع شهر بیرجند اشکال فنی دارد این ایرادات برطرف شود و هرگونه تغییر کاربری هم با کار کارشناسی صورت گیرد. مهندس میری بعد از طرح نامه مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان جنوبی در شورا در مورد تامین زمین برای ساخت خانه جوان و پیشنهاد بنیاد مستضعفان مبنی بر تأمین زمین در قالب ۱۲ قطعه بصورت هدیه به شرط تغییر کاربری ۲ قطعه از این املاک، افزود: اگر در یک منطقه از شهر کاربری بر اساس طرح جامع تعریف شده حتما مورد نیاز نسل آینده بوده و نباید با اینگونه تغییر کاربری های غیر مجاز در شهر موافقت شود.
وی با اشاره به مخالفت کمیسیون عمران شورای شهر با اینگونه تغییر کاربری ها، ادامه داد: بطور مثال اگر در ۵ قطعه آموزشی به یک قطعه تغییر کاربری داده شود شاید آن ملک برای کاربری آموزشی خوب نباشد.وی از اعضای شورا خواست با این تغییر کاربری ها مخالفت کنند و نگذارند اعمال سلیقه در این زمینه دخل و تصرف پیدا کند. رئیس شورای شهر بیرجند هم بر انجام کار کارشناسی در مورد هر نوع تغییر کاربری تأکید کرد و گفت: نباید اینگونه تغییر کاربری ها در شهر باب شود چرا که زمینه فساد و رانت فراهم خواهد شد.
طاهری دیگر عضو شورا هم انجام اینگونه تغییر کاربری ها را بر هم زننده طرح تفضیلی عنوان کرد و گفت: در مورد تغییر کاربری املاک شخصی اینگونه نیست و در یک بازه زمانی مشخص باید دستگاه مربوطه اقدامات لازم را انجام دهد. شهردار بیرجند هم با اشاره به درخواست ورزش و جوانان مبنی بر در اختیار گذاشتن زمینی در مجاورت دیوار یخی برای ساخت خانه جوان گفت: با این درخواست مخالفت شده چرا که نمی توانیم در جوار یک اثر تاریخی چنین تغییر کاربری داشته باشیم
مخالفت شورای شهر بیرجند با افزایش نرخ آب بها
در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون بودجه با اشاره به بررسی پیشنهاد شرکت آب و فاضلاب شهری مبنی بر افزایش نرخ آب بها در بیرجند گفت: کمیسیون با این درخواست بدلیل شرایط اقتصادی مردم و اعتراضات در این زمینه مخالفت کرده است. در نهایت بر اساس مصوبه شورای شهر بیرجند با افزایش نرخ آب بها در بیرجند مخالفت شد .
تملک تمامی املاک در مسیر طرح فرزان
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیرجند هم چنین در این جلسه با آوردن پرونده دو ملک باقیمانده از ۷ ملک در مسیر طرح فرزان از اعضای شورا خواست با رقم ریالی این دو ملک موافقت کنند که در نهایت با موافقت شورای شهر تمامی املاک در مسیر طرح فرزان تملک و تخریب خواهند شد. از دیگر نامه های مطرح شده در این جلسه درخواست جمعی از شهروندان مبنی بر احداث حمام عمومی در برخی از مناطق شهر برای استفاده مسافران، سربازان و کسانی که در منزل حمام ندارند بود که در این زمینه مقرر شد با ارگان هایی مانند اوقاف، امور مساجد و …. مذاکراتی انجام تا نتیجه اعلام شود. هم چنین در این جلسه با کلیات برگزاری مسابقه دوی استقامت در بیرجند بنا بر موافقت کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورا موافقت و مقرر شد شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد.احداث کافه هنر به منظور برپایی نمایشگاه هنرهای دستی معلولان بنا بر پیشنهاد معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی در پارک خانواده از دیگر مصوبات این جلسه بود. تفویض اختیار تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای معاملات متوسط به رؤسای سازمان های شهرداری با نظارت شهرداری از دیگر مصوبات این جلسه بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*