آخرین خبر :

خط و نشان استاندار برای مدیران کم کار

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هر مسئول اداری که در شرایط فعلی نمی تواند مدیریت انقلابی خود برای مردم را به اثبات برساند، جا به جا شود، خطاب به فرماندار ان تأکید کرد: اگر مدیرشهرستانی همکاری نمی کند به مرکز استان بفرستید تا ما تکلیفش را مشخص کنیم.
مروج الشریعه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان ۴ راهبرد اساسی برای ستاد ساماندهی جوانان جهت ایجاد اشتغال تعیین کرد و گفت: این ۴ راهبرد شامل سالم سازی و سالم نگه داشتن جوان، مسائل فرهنگی و اجتماعی با رویکرد نشاط اجتماعی، ازدواج به موقع پایدار و سالم برای ستاد امور جوانان استان می باشد و اکنون شرایط کشور متفاوت است و باید هرچه سریعتر وارد فاز اجرا شد. وی با اشاره به وضع کنونی کشور، عنوان کرد: مسئولان استانی باید مسائل امنیتی و اجتماعی کشور را در برنامه ریزی هایشان و به ویژه گفتمانشان لحاظ کنند با وضع کنونی کشور آگاه شوند. او خاطر نشان کرد: گروه های معاند در خارج از کشور کمر به تخریب و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بسته اند. وی گفت: با زور و مراجع قضایی نمی توان جوان را از کف خیابان جمع نمود و یا به او توصیه و نصیحت کرد چرا که امروزه باید مسئولان و جوانان در کنار یکدیگر قرار گیرند و خواسته جوانان گفتمان سازی است.
۶۱ دهستان هدف اشتغال استان
مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه تمرکزگرایی و تمرکززدایی را از خودمان آغاز می کنیم و اختیاراتی را به فرمانداران می دهیم، عنوان کرد: فرمانداران می توانند جوانان ممتاز شهرستان خود را شناسایی کنند تا با پرداخت کمک های فنی و اعتباری و استفاده از تسهیلات استانی برای ایجاد اشتغال آنها کمک کنیم. وی از توسعه و ایجاد اشتغال در ۶۱ دهستان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این دهستان ها ۵ روستای هدف انتخاب و به تولید اشتغال روستایی خواهند پرداخت. وی تأکید کرد: سند رسیدگی به امور جوانان دارای خلق مزیت باشد و هر شهرستان با توجه به توانایی های خودش سندی تدوین کند و هر چه سریعتر به ما ارائه دهد. ۷ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده
در ایجاد اشتغال جوانان
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و دبیر ستاد رسیدگی به امور جوانان نیز در این جلسه از اختصاص ۷ میلیارد تومان اعتبار از ردیف ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در حوزه اشتغال جوانان استان خبر داد و گفت: ما می توانیم این اعتبارات را در جهت اشتغال جوانان در شهرستان های استان هزینه کنیم. مهران سرپرست افزود: تا پایان سالجاری ۳۰ خانه ورزش روستایی تجهیز خواهد شد که می تواند در نشاط اجتماعی و مشارکت جمعی روستائیان تأثیر بسزایی داشته باشد. وی از تدوین سند توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان تا ۱۰ روز آینده خبر داد و مقررشد دو هفته دیگر این سند در ستاد امور جوانان مورد بررسی قرار گیرد.
طبس بدون بیکار می شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس از افتتاح کارخانه کک طبس در هفته دولت خبرداد و گفت: چندین کارخانه بزرگ بر محوریت زغال سنگ در شهرستان طبس ایجاد شده است که می تواند توسعه خراسان جنوبی را به همراه داشته باشد. طلائی مقدم با اشاره به اینکه طبق سند تدوین شده شهرستان طبس دیگر دغدغه اشتغال را نخواهد داشت، عنوان کرد: با تولید بالای زغال سنگ می توانیم کارخانه فرآوری آن را با محوریت کارخانه pvc با تولید سالانه ۵۴۰ هزار تن تأسیس کنیم چرا که این مادر صنعت می تواند تمام اشتغال شهرستان ها را پوشش دهد. او توزیع عادلانه درآمد گردشگری در سالجاری را به نوعی انقلاب گردشگری در این شهرستان دانست و تصریح کرد: برای مسکن جوان تاکنون ۶۱ هکتار زمین در نظر گرفته شده است که به زودی عملیات اجرایی آن با محوریت کارگران معدن آغاز خواهد شد.
زمین چند منظوره جایگزین سوله ورزشی
کریمی، مدیرکل دفترسیاسی استانداری با تأکید براینکه ۶پروژه ساخت سوله ورزشی ناتمام مانده است اما کلنگ دو پروژه بر زمین خورده است، گفت: ساخت سوله ها حداقل۲میلیاردتومان هزینه دارد که می توان با ساخت زمین چمن چندمنظوره مشکل شهرستان ها را حل کرد.
مدیران شهرستانی ناکارآمد مانع توسعه
فرماندار شهرستان بشرویه نیز در این جلسه از نداشتن مصوبات عملیاتی در جلسات شهرستانی و ناکارآمدی برخی از مدیران در شهرستان ها گلایه و انتقاد کرد و گفت: متأسفانه برخی از مدیران شهرستانی هنوز به شرح وظایف خود آگاه نیستند یا اختیارات کافی را ندارد. زمان زاده افزود: متأسفانه برخی از مسئولان شهرستان هنوز برای اشتغال کاری انجام نداده و ورود هم پیدا نکرده اند.
در این جلسه فرماندار بیرجند و مدیرکل بهزیستی استان گزارش عملکرد خود را ارائه دادند. به گفته عرب نژاد مدیرکل بهزیستی استان تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات اشتغالزایی، آموزش فنی و حرفه ای، کارگاه های آموزشی و تفریحی بهزیستی استفاده کرده اند.

۷ کمیته تخصصی امور جوانان
گفتنی است در این جلسه ۷ کمیته به تصویب رسید که کمیته ازدواج و خانواده به دفتر امور بانوان استانداری سپرده شد و کمیته اشتغال به اداره کار، کمیته هویت فرهنگی ملی دینی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته اوقات فراغت به اداره کل ورزش و جوانان، کمیته آسیب های اجتماعی به اداره کل بهزیستی و کمیته فضای مجازی به مدیرکل فناوری و اطلاعات استانداری سپرده شد که باید به شخص استاندار، معاون سیاسی و اداره کل ورزش و جوانان به عنوان ناظر، عملکرد خود را گزارش دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*