خطیب جمعه موقت بیرجند: مواضع اخیر رئیس جمهوری قابل تقدیر است

امام جمعه موقت بیرجند سخنان اخیر رئیس جمهوری را قابل تقدیر دانست و گفت: تأکید رئیس جمهوری بر کار جهادی و کم کردن سفرهای غیر ضروری خارجی نکات خوبی بود. به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) همچنین با تشکر از اظهارات رئیس جمهوری در مقابل مواضع کشورهای غربی برای تحریم صادرات نفتی ایران اظهار داشت: این کشورها هر کاری انجام دهند نمی توانند جلوی ‌صادرات ایران را بگیرند. وی تصمیم نظام برای خارج نشدن از برجام را کاری خوب و داهیانه توصیف کرد و افزود: اما باید با اروپا اتمام حجت کرد که اگر به وعده های خود عمل نکنند خارج می شویم که بعدا مدعی نباشند. امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: ملت ایران باید بداند که حتی اگر یک درصد راهی برای دیپلماسی و مذاکره وجود داشته، نظام به آن وارد شده است. وی با بیان اینکه آینده روشن است گفت: با مدیریت صحیح راحت تر از قبل می توان تحریم ها را دور زد.حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه برجام از همان ابتدا نه عزا داشت و نه شادی افزود: نباید چشم به کشورهای غربی دوخت زیرا کارنامه عمل این کشورها در یمن و فلسطین نشان می دهد که حسن نیت ندارند. وی به تلاش های تیم مذاکره کننده دولت در موضوع برجام اشاره کرد و گفت: سایر وزرای دولت باید به جای کف زدن برای این تیم به وظایف خود عمل می کردند و هنوز هم دیر نشده است.
انسجام عملی در کشور ایجاد شود
خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: ایجاد انسجام عملی و ملی در کشور مهم است و باید مراقبت توطئه دشمنان در این خصوص باشیم.وی افزود: ممکن است برخی مردم مطالبات به حقی داشته باشند و بخواهند فریاد بزنند یا اعتراض کنند اما باید مراقب بود که امروز مثلثی متشکل از آمریکا، اسرائیل و آل سعود وجود دارد که می خواهد با اغتشاش های داخلی یک شبه داعش در ایران مسلط شود و منافقین نیز در این مسیر با عملیات های داخلی آنها را یاری می کنند. عبادی تصریح کرد: از قوه قضائیه نیز انتظار داریم با مفسدان اقتصادی محکم و قاطع برخورد کند. وی با بیان اینکه مردم از وضعیت اقتصادی به شدت رنجور هستند گفت: کاهش ارزش پول ملی و گران شدن ارز نتیجه سیاست های نادرست تیم اقتصادی دولت بوده است و بسیاری از مسایلی که امروز در بازار ارز اتفاق افتاده هشدار آن را ۴۰ روز پیش در جلسه غیرعلنی مجلس به رئیس بانک مرکزی دادیم.
دلایل اصرار بر تغییر سیف
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهش ارزی بیش از اینکه مربوط به تحریم باشد نتیجه کارشناسی نادرست تیم اقتصادی بوده است گفت: رئیس بانک مرکزی در مقابل این کوتاهی ها مسئول است و عملکرد در خصوص موسسه های مالی و اعتباری مضاف بر عملکرد فعلی ایجاب کرد که برای تغییر وی به رئیس جمهوری نامه بنویسیم. وی ادامه داد: در شرایطی که دشمن جنگ اقتصادی راه انداخته باید تعارف ها را کنار بگذاریم و هر مدیر ناکارآمدی بلافاصله برداشته شود. حجت الاسلام عبادی گفت: مجلس به دولت اجازه داد تا طرح های نیمه تمام که نمی تواند از محل اعتبارات دولتی اجرا شود را به مردم واگذار کند در صورتی که نقدینگی جمع شده بین مردم به جای اینکه به سمت دلار و مسکن برود به سوی طرح های عمرانی سوق داده شود، قابل کنترل است. وی همچنین با اشاره به ۱۶ تیر روز مالیات گفت: اقتصاد بدون نفت براساس درآمدهای مالیاتی باید شکل گیرد اما چون خراسان جنوبی از لحاظ اقتصادی ضعیف است انتظار می رود کارگزاران مالیاتی حداکثر مراعات را با مردم داشته باشند.
سخنران پیش از خطبه ها حجت الاسلام فاطمی رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش محمد رسول ا… بیرجند بود که درباره عفاف و حجاب و مبارزه با مواد مخدر سخنان مبسوطی ایراد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*