خراسان جنوبی هفته جاری میزبان گروه ۳۴ نفره جراحان پلاستیک کشور است بخشش زیبایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سفر خیرخواهانه گروه جراحی پلاستیک و ترمیمی به سرپرستی دکتر کلانتر هرمزی به خراسان جنوبی خبر داد. دکتر کاظم قائمی‌ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۴نفر در این سفر خیرخواهانه از جمله ۱۰ متخصص و فوق تخصص پلاستیک و دو نفر پزشک ارتوپد حضور خواهند داشت، گفت: این گروه از ۱۲ تا ۱۶تیرماه میهمان استان خراسان جنوبی خواهند بود.وی با تأکید بر اینکه تیم مذکور به صورت کاملا رایگان به ویزیت و جراحی بیماری هایی همچون شکاف لب، شکاف کام، ناهنجاری های مادرزادی جمجمه و سر و صورت خواهند پرداخت، افزود: بیش از هزار و ۲۰۰ نفر بیمار در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۹ نفر از بیرجند، ۴۳ نفر از بشرویه، ۳۶ نفر از سرایان، ۵۳ نفر از زیرکوه، ۱۰۲ نفر از درمیان، ۲۹ نفر از سربیشه، ۸۱ نفر از قائن، ۳۲ نفر از خوسف، ۷۱ نفر از طبس و ۵۷ نفر از نهبندان می باشند.وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ عمل جراحی توسط این گروه در بیمارستان رازی بیرجند انجام شود، ادامه داد: در این بیمارستان هفت اتاق عمل برای انجام جراحی‌های این گروه تجهیز شده است.
ادامه روند ثبت نام تا  ۱۵ تیر ماه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این که روند ثبت نام از بیماران مذکور کماکان‌ تا عصر ۱۵تیرماه ادامه خواهد داشت، بیان کرد: پیش بینی شده که همکاران جراح بیمارستان امام رضا(ع) و ولی عصر(ع) بیرجند نیز در ایام حضور پزشکان متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در استان، به کمک آن‌ها بیایند و همکاری لازم را داشته باشند.
سفر وزیر به خراسان جنوبی  اواخر مرداد ماه
دکتر قائمی با اشاره به سفر وزیر بهداشت به خراسان‌جنوبی گفت: این سفر اواخر مردادماه یا ابتدای شهریور سال جاری انجام می شود و افتتاح اورژانس شهید چمران فردوس یکی از پروژه هایی است که در این سفر افتتاح خواهد شد.
هزینه بالای اعمال جراحی شکاف لب و کام و….
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با بیان اینکه بعد از قطعی شدن سفر این گروه به خراسان جنوبی اطلاع‌رسانی به خانه‌های بهداشت و بهورزان صورت گرفته که اگر کسی را می‌شناسند که ناهنجاری‌های سر و گردن و شکاف لب و کام دارد را معرفی کنند، گفت: این قبیل جراحی‌ها هزینه بسیار زیادی دارد و از طرف دیگر برخی از این اعمال جراحی در شهرهای بزرگ مانند تهران انجام می‌شود و در این راستا سفر این گروه کمک مؤثری به بیماران نیازمند است. محمد دهقانی افزود: برخی از اعمال جراحی این قبیل بیماران در تعهد بیمه نیست چرا که عمل جراحی درمانی، زیبایی محسوب می‌شود و اقشار نیازمند جامعه امکان تأمین هزینه‌های چنین جراحی را در شرایط عادی ندارند. وی ادامه داد: برای خدمت رسانی بهتر تقسیم کار صورت گرفته و فرماندار هر شهرستان باید وسیله ایاب‌وذهاب بیمارانی که وسیله نقلیه برای سفر به بیرجند را ندارند تأمین کنند.وی بیان کرد: در روزهایی که این گروه پزشکی در بیمارستان رازی عمل جراحی دارند اعمال جراحی غیر اورژانس در بیمارستان رازی انجام نخواهد شد ولی جراحی‌های مرتبط با قلب و آنژیوگرافی صورت می‌گیرد.
وی گفت: همچنین با همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی، تمهیداتی برای اسکان بیماران و همراهان آنان اندیشیده شده است.
رئیس بیمارستان رازی بیرجند نیز در این جلسه گفت: کارهای بیماران نظیر پذیرش اولیه، پذیرش نهایی، جراحی، بستری و…به صورت کامل در این بیمارستان برای استفاده از خدمات تیم خیرخواهانه جراحی پلاستیک و ترمیمی انجام خواهد شد.
دکتر وجدان از آماده بودن بخش‌های بیمارستان رازی بیرجند برای پذیرش این بیماران خبر داد و افزود: به لحاظ نیروی انسانی نیز در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*