ثبت نام دانش آموزان در مدارس؛ محدوده یا محدودیت

 ثبت نام دانش آموزان برای پایه اول ابتدایی و مقاطع تحصیلی بالاتر همواره مشکلاتی را برای آنها و والدینشان در فصل تابستان به همراه دارد که امسال محدوده بندی و قوانین جدید بعضی از مدارس، مشکلات و نگرانی خانواده ها را افزایش داده است.

برخی از اولیا پیش از موعد مقرر و حتی در تاریخ های اعلام شده برای ثبت نام فرزند خود به مدرسه محدوده محل سکونت مراجعه می کنند اما متاسفانه موفق به ثبت نام نمی شوند و مسئولان مدرسه مربوطه برای ثبت نام نکردن دلایلی از جمله نبود ظرفیت یا نبود محل سکونت دانش آموز در محدوده ثبت نام (خارج از محدوده اعلام شده) مطرح می کنند و اولیا را به سایر مدارس که موردنظر آنان نیست، ارجاع می دهند.
ثبت نام نوآموزان (پایه اول ابتدایی) برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ پس از تکمیل مدارک و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از اواخر خردادماه و ثبت نام دانش آموزان سایر مقاطع تحصیلی پس از پایان امتحانات و اعلام نتایج و در بعضی از مدارس در تیرماه انجام می شود.
مدارس در فصل تابستان برای ثبت نام دانش آموزان تنها روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ فعالیت می کنند و خرداد و تیر، ماه های فشرده برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس است.

** گزارشی از یک محل ثبت نام
خبرنگار ایرنا روز دوشنبه ۱۱ تیرماه جاری حدود ساعت ۹ صبح برای بررسی مشکلات ثبت نام به یکی از مدارس دخترانه نمونه دولتی (دوره اول متوسطه) در منطقه ۶ شهر تهران مراجعه کرد و با تعداد زیادی از اولیا مواجه شد که با چهره هایی ناراحت و در دست داشتن فرم های ثبت نام، مدارک و شماره در حیاط یا داخل مدرسه حضور داشتند و منتظر بودند شماره آنان خوانده شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*