تپه های ۱۷ شهریور بیرجند هموار می شود

تپه های ۱۷ شهرویور بیرجند بالاخره صاف می شود. رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت: تپه های مشرف به خیابان ۱۷ شهریور تسطیح و فضای سبز این منطقه اجرا می شود.
مهندس علیرضا جهاندیده افزود: تپه های ۱۷شهریور در ضلع غرب و جنوب فرهنگسرای شهید صیاد شیرازی تسطیح و فضای سبز آن در حال انجام می باشد.وی اظهار داشت: خاکبرداری، خاکریزی، زیرسازی، آسفالت و اجرای فضای سبز از جمله اقدامات این پروژه می باشد.رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری از اعتباری معادل ۲۱۳ میلیون تومان جهت انجام این پروژه خبر داد.جهاندیده هدف از اجرای این پروژه را افزایش زیبایی بصری، جلوگیری از گرد و خاک و بهداشت عمومی عنوان کرد.این تپه ها در انتهای خیابان ۱۷ شهریور قرار دارد که سال هاست اهالی ساکن در این خیابان تقاضا دارند شهرداری نسبت به تسطیح و زیباسازی آن اقدام کند و با زیباسازی این محدوده، چشم انداز متفاوتی هم از سمت بلوار شهید صیاد شیرازی و هم در انتهای خیابان ۱۷شهریور ایجاد خواهد شد.
احداث بوستان بهجت
عملیات اجرایی بوستان بهجت در شمال بیرجند هم انجام شد. شهردار بیرجند دراین باره گفت: چهل درصد از عملیات ا‌جرایی بوستان بهجت واقع در شمال این شهر انجام شده است.
مهندس محمد علی جاوید در بازدید از مراحل ساخت بوستان بهجت افزود: این بوستان با گستره ۱۳ هزار متر مربع در مجموعه مجتمع های مسکن مهر واقع شده است.
وی اظهار داشت: بوستان آیت ا… بهجت نخستین بوستان شهری دارای تجهیزات و امکانات در شمال بیرجند بوده که عملیات اجرایی آن در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و در هفته دولت آماده بهره برداری می شود.
شهردار بیرجند گفت: برای احداث بوستان بهجت در مهرشهر شهرداری بیرجند بیش از ۱۴ میلیارد ریال از محل درآمدهای شهرداری سرمایه گذاری می کند.وی افزود: گسترش فضای سبز شهری با فراهم کردن زمینه رفاه، آسایش و نشاط شهروندان از جمله اهداف احداث بوستان های شهری است.
جاوید رشد و توسعه شهرها را امری ضروری دانست و تصریح کرد: حفظ و توسعه فضای سبز در مناطق شهری و آشتی شهروندان با طبیعت اهمیت زیادی دارد.وی تأکید کرد: گسترش فضای سبز یکی از مهمترین عوامل مؤثر در کاهش نگرانی های زیست محیطی و شاخص توسعه پایدار شهری است.
بهسازی تقاطع شمال شهر
در ادامه روند اجرای پروژه های شهری سرپرست شهرداری منطقه یک شهرداری بیرجند از اصلاح هندسی و بهسازی تقاطع بلوار جوایه و رجایی خبر داد. مهندس توانا ادامه داد: در راستای انجام پروژه های عمرانی و به لحاظ برطرف نمودن مشکلات ترافیکی و نابسامانی جداول، بهسازی و اصلاح هندسی تقاطع جوادیه و رجایی انجام شد. وی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه اظهار داشت: ۸۰۰ متر جدول گذاری، ۶۰۰ متر مربع موزائیک کاری، ۲۰۰ مترمکعب خاکبرداری، مسقف نمودن جوبه جهت عریض نمودن پیاده رو به طول ۱۸۰ متر، جانمایی ۸باکس گلدان در اطراف چهارراه جوادیه، نصب ۱۶ عدد صندلی جهت استفاده عابران پیاده و همچنین غلاف گذاری مسیر پیاده رو جهت نورپردازی به طول ۱۸۰ متر از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای این پروژه می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*