تاثیر سوء کنترل شدید والدین بر رفتار و احساسات کودکان

والدین هلی کوپتری پدر و مادر

کارشناسان هشدار داده‌اند رفتار هلی‌کوپتریِ والدین بر رفتار و احساسات کودکان تاثیر منفی دارد.

به گزارش ایسنا، رفتار هلی کوپتری به این معنی است که والدین روی تمامی کارهای فرزندان کنترل و نظارت افراطی دارند. این رفتار والدین بر رشد احساسی و رفتاری کودکان تاثیر منفی برجا می‌گذارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکانی که والدینی با رفتار هلی کوپتری دارند بعدها در کنترل احساسات و رفتارهای خود دچار مشکل می‌شوند و همچنین ممکن است بر وضعیت تحصیلی آنان تاثیر بگذارد.

همچنین این کودکان نسبت به دیگر همسالان خود جسورتر و متوقع‌تر بوده و برخی از آنان نیز دچار احساس سرخوردگی و سرد بودن می‌شوند. علاوه بر این رفتار هلی کوپتری والدین باعث می‌شود کودکان به سختی بتوانند خود را با فضای اجتماعی و مدرسه سازگار سازند.

کارشناسان آمریکایی به بررسی روی ۴۲۲ کودک در بازه زمانی هشت ساله پرداخته و آنان را در سن دو، پنج و ۱۰ سالگی مورد ارزیابی قرار دادند.

به گفته کارشناسان رفتارهای کنترل کننده والدین در سن دو سالگی باعث می‌شود کودک در سن پنج سالگی سازگاری رفتاری و احساسی ضعیف‌تری داشته باشد.

به گزارش ان دی تی وی، توانایی کنترل رفتاری و احساسی از مهارت‌های اساسی تمامی کودکان است که باید آن را بیاموزند و رفتار هلی کوپتری والدین این فرصت را محدود می‌کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*