بسیج استان برای کنگره ملی شهدا

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر استفاده حداکثری از تمام ظرفیت ها برای برگزاری کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان تأکید کرد.
علوی مقدم در کارگروه زیربنایی (گنجینه و موزه) کنگره ملی ۲۰۰۰شهید استان با تأکید بر اینکه فرصت زیادی تا این رخداد ملی نداریم و باید از تمام امکانات و ظرفیت ها استفاده کرد تا برنامه ای در خور شأن شهدا اجرایی شود، گفت: در سطح کشور مردم استان خراسان جنوبی را به تدین و انقلابی بودن و ولایت مداری می شناسند بنابراین باید در برگزاری این کنگره طوری عمل شود که این تفکرات و دیدگاه ها تقویت شود.
وی از دستگاه های اجرایی خواست از تمام ظرفیت های  قانونی و حتی فراتر از آن برای برپایی هر چه باشکوه تر کنگره استفاده کنند و در ادامه در پاسخ به برخی مدیران که تنگناهای قانونی را مطرح می کردند، افزود: اگر قرار باشد در قالب عدد و رقم و ضوابط و مقررات کاری در این زمینه انجام شود راه بجایی نمی بریم و مدیران باید راهکار قانونی اجرای مصوبات کارگروه را پیدا کنند چرا که فرصت برای بررسی چندین باره وجود ندارد.
او، دفتر شهری استانداری را مکلف کرد تا پایان وقت اداری دیروز وضعیت شهرداری هایی که تاکنون پاسخی در مورد طرح و جانمایی المان شهدا در شهر مربوط ، نداده اند، را روشن کند.
معاون مهندسی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در ادامه به بیان وضعیت اجرایی مصوبات جلسه قبل کارگروه پرداخت و از اجرای ۱۴ المان مرتبط با کنگره در سطح شهرهای استان به عنوان یکی از این مصوبات یاد کرد و گفت: قرار است دو المان در بیرجند، دوتا در طبس، دو تا در قاین و در هر یک از شهرهای بشرویه، اسدیه، خوسف، حاجی آباد، سرایان، فردوس، نهبندان و سربیشه نیز یک المان اجرایی شود.
سرهنگ بلالی افزود: قرار بود شهرستان ها تا ۲۴ خردادماه طرح های پیشنهادی خود را به کارگروه اعلام کنند و یا اینکه با توجه به آمادگی سازمان همیاری شهرداری ها برای اجرای المان ها مقرر شد وضعیت خودشان را مشخص کنند که تاکنون ۴ شهرداری برای  اجرای المان تعیین تکلیف کرده اند.
دو المان شهدا برای بیرجند
وی خواستار تسریع در روند اجرایی این پروژه ها شد و ادامه داد: ۵۹ طرح برای المان های کنگره ۲۰۰۰ شهید استان ارسال و بعد داوری ۱۴ طرح انتخاب شد که دو طرح اولیه برای مرکز استان در کمیته مربوطه به تائید رسید. وی با بیان اینکه این دو المان در میدان سپاه و میدان تقاطع پاسداران و میدان جماران نصب خواهد شد، افزود: انتظار می رود کار عملیاتی این دو المان توسط شهرداری آغاز شود.
معاون مهندسی سپاه انصاالرضا (ع) خراسان جنوبی خواستار تأمین برق منطقه رزمایش در بیدخت، محل برپایی نمایشگاه و برق دائم سالن اجلاس کنگره آسفالت محوطه سالن اجلاس و همکاری جهاد کشاورزی برای کاشت نهال در محوطه  به عنوان دیگر  مصوبات جلسه قبل کارگروه شد.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم از تهیه حواله خرید ۷۴ تن قیر برای آسفالت۱۱۰۰ متر مربع  محوطه سالن اجلاس خبر داد.
معاون استاندار  نیز در ادامه شرکت برق را مکلف کرد برق مورد نیاز را برای کنگره تأمین کند و راه و شهرسازی هم نسبت به آسفالت محوطه اقدامات لازم را انجام داده و جهاد کشاورزی نیز در تأمین فضای سبز مناسب برای محوطه آمادگی لازم را داشته باشد.
در این جلسه مقرر شد برای تأمین گاز سالن اجلاس نیز شرکت گاز کار کارشناسی لازم را صورت داده و نتیجه را به کارگروه اعلام کند. بازسازی ۱۰۰ مورد از قبور شهدا در مرکز استان در راستای برگزاری کنگره از دیگر مصوبات این کارگروه بود. هم چنین در این جلسه دو طرح پیشنهادی برای المان های مرکز استان مصوب و مقرر شد شهرداری وارد فاز عملیاتی شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*